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Offshore-protocol

Vertaling van "inzake offshore windenergie " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
offshore-protocol | Protocol inzake de bescherming van de Middellandse Zee tegen verontreiniging door exploratie en exploitatie van het continentaal plat en de zeebodem en de ondergrond daarvan

Protocole offshore | Protocole relatif à la protection de la mer Méditerranée contre la pollution résultant de l'exploration et de l'exploitation du plateau continental du fond de la mer et de son sous-sol
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Op 6 juni 2016 heb ik in Luxemburg, samen met mijn collega's van de aangrenzende buurlanden aan de Noordzee en de bevoegde Commissarissen (de heren Sefcovic en Canete) een nieuwe beleidsverklaring medeondertekend over de samenwerking inzake offshore windenergie.

Le 6 juin 2016, j'ai co-signé à Luxembourg avec mes collègues des pays qui bordent la mer du Nord et les Commissaires compétents (messieurs Sefcovic et Canete) une nouvelle déclaration politique sur la coopération en matière d'éolien off-shore.


België behoort wereldwijd tot de koplopers inzake offshore windenergie.

La Belgique est un des leaders mondiaux dans l'offshore éolien.


De beslissing van de Waalse regering om haar doelstelling van 8 000 GWh groene stroom uit te stellen tot 2026 heeft geen effect op de federale doelstelling inzake offshore windenergie, bepaald in het kader van vergunningen (domeinconcessies), toegekend door de federale overheid en de productieverwachtingen van de beheerders van offshore windparken.

La décision du Gouvernement wallon de repousser à 2026 son objectif de 8 000 GWh d'électricité verte n'a pas de conséquence sur l'objectif fédéral en matière d'énergie éolienne offshore, déterminé dans le cadre des permis (concessions domaniales) octroyés par l'autorité fédérale et des prévisions de production de la part des gestionnaires des parcs éoliens offshore.


Het bestreden artikel 4 van de wet van 8 mei 2014 bepaalt : « In artikel 7 van dezelfde wet, ingevoegd bij de wet van 20 juli 2005, worden de volgende wijzigingen aangebracht : 1° in § 1, vierde lid, worden de woorden : ' en door artikel 28 van de wet van 26 december 2013 houdende diverse bepalingen inzake energie ' ingevoegd tussen de woorden ' 24 december 2002 ' en de woorden ', wijzigen, vervangen of opheffen '; 2° in § 1bis wordt het eerste lid aangevuld met de volgende zin : ' Daarenboven vergelijkt en evalueert de commissie, voor 31 september 2016, de gevolgen voor de consument en de Staat van de twee mechanismen van aankoopverpli ...[+++]

L'article 4, attaqué, de la loi du 8 mai 2014, dispose : « A l'article 7 de la même loi, inséré par la loi du 20 juillet 2005, les modifications suivantes sont apportées : 1° au § 1, l'alinéa 4 est complété par les mots ' et par l'article 28 de la loi du 26 décembre 2013 portant des dispositions diverses en matière d'énergie '; 2° au § 1bis, le premier alinéa est complété par la phrase suivante : ' En outre, la commission compare et évalue, avant le 30 septembre 2016, les conséquences pour le consommateur et l'Etat des deux mécanismes d'obligation de rachat par le gestionnaire du réseau à un prix minimum établi pour l'énergie ...[+++]


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De doelstelling van 13 % hernieuwbare energiebronnen tegen 2020 in het raam van de nieuwe Europese richtlijn inzake hernieuwbare energie zou volgens recente studies van het Federaal Planbureau kunnen leiden tot de opwekking van elektriciteit uit hernieuwbare bronnen in de orde van 19 %. Hiervoor zijn vooral investeringen nodig in windenergie (waaronder offshore windenergie) en biomassa.

L’objectif de 13 % des énergies renouvelables à l’horizon 2020 dans le cadre de la nouvelle directive européenne en matière d’énergie renouvelable pourrait, selon les récentes études du Bureau fédéral du Plan, mener à un pourcentage de l’ordre de 19 % de production d’électricité d’origine renouvelable, ce qui nécessitera des investissements dans les domaines de l’éolien (dont l’éolien offshore) et de la biomasse principalement.


Deze groep is inzonderheid belast met de raming van het ontwikkelingspotentieel van de hernieuwbare energie in de verschillende sectoren (elektriciteit, verwarming, transport) en het op termijn coördineren van de inspanningen inzake hernieuwbare energie, onder meer door er de offshore windenergie in te omvatten.

Ce groupe est notamment chargé d'estimer les potentiels de développement des énergies renouvelables dans les différents secteurs (électricité, chauffage, transports) et de coordonner à terme les efforts en matière d'énergies renouvelables, notamment en y incorporant l'éolien offshore.


Gelet op het feit dat Mevrouw Annemie VERMEYLEN, dankzij haar werkervaring bij DEME en C-Power, via haar functie als secretaris-generaal van de VZW Belgian Offshore Platform, via haar hoedanigheid van stichter/zaakvoerder van de BVBA Heathcliff die actief is in consultancy rond offshore windenergie en business development, gezien haar functie als bestuurder van de Haven van Brussel, over een ruime ervaring beschikt inzake de betrokken materi ...[+++]

Vu le fait que Madame Annemie VERMEYLEN, grâce à son expérience chez DEME et C-Power, par le biais de sa fonction de secrétaire-générale de l'ASBL Belgian Offshore Platform, en sa qualité de fondatrice/gérante de la SPRL Heathcliff qui est active dans la consultance de l'énergie éolienne offshore et dans la création et le développement d'entreprises, et de par sa fonction d'administrateur du Port de Bruxelles, dispose d'une large expérience dans cette matière;


Gelet op het feit dat Mevr. Annemie VERMEYLEN, dankzij haar werkervaring bij DEME en C-Power, via haar functie als Secretaris-Generaal van de VZW Belgian Offshore Platform, via haar hoedanigheid van stichter/zaakvoerder van de BVBA Heathcliff die actief is in consultancy rond offshore windenergie en business development, gezien haar functie als bestuurder van de Haven van Brussel, over een ruime ervaring beschikt inzake de betrokken materi ...[+++]

Vu le fait que Mme Annemie VERMEYLEN, grâce à son expérience chez DEME et C-Power, par le biais de sa fonction de secrétaire-générale de l'asbl Belgian Offshore Platform, en sa qualité de fondatrice/gérante de la SPRL Heathcliff qui est active dans la consultance de l'énergie éolienne offshore et dans la création et le développement d'entreprises, et de par sa fonction d'administrateur du Port de Bruxelles, dispose d'une large expérience dans cette matière;


Gelet op het feit dat Mevrouw Annemie VERMEYLEN, dankzij haar werkervaring bij DEME en C-Power, via haar functie als Secretaris-Generaal van de VZW Belgian Offshore Platform, via haar hoedanigheid van stichter/zaakvoerder van de BVBA Heathcliff die actief is in consultancy rond offshore windenergie en business development, gezien haar functie als bestuurder van de Haven van Brussel, over een ruime ervaring beschikt inzake de betrokken materi ...[+++]

Vu le fait que Madame Annemie VERMEYLEN, grâce à son expérience chez DEME et C-Power, par le biais de sa fonction de secrétaire-générale de l'ASBL Belgian Offshore Platform, en sa qualité de fondatrice/gérante de la SPRL Heathcliff qui est active dans la consultance de l'énergie éolienne offshore et dans la création et le développement d'entreprises, et de par sa fonction d'administrateur du Port de Bruxelles, dispose d'une large expérience dans cette matière;


Met uitzondering van offshore windenergie die valt onder de federale bevoegdheid, behoort het beleid inzake duurzame en alternatieve energie in België tot de bevoegdheid van de gewesten. Zij kunnen dus de quota bepalen, zoals dat momenteel het geval is voor de groene stroom.

En Belgique, mis à part l'éolien off-shore, de compétence fédérale, la politique en matière d'énergies renouvelables et alternatives est du ressort des régions, celles-ci ont donc la possibilité de fixer des quotas, comme c'est actuellement le cas pour l'électricité verte.




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Date index: 2022-03-19
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