2. - De beheerscommissie Art. 4. De beheerscommissie is belast met : 1° het toezien op de optimale aanwending
van de beschikbare middelen voor de verwezenlijking van het managementplan van de directeur-generaal van het Instituut of, in voorkomend geval, de bestuursovereenkomst afgesloten met de minister; 2° het opstellen van de begroting vóór het begin van het begrotingsjaar en het, zo nodig, aanpassen ervan in de loop van het begrotingsjaar; 3° het goedkeuren, samen met de initiële
begroting, van het jaarlijks investeringsplan; ...[+++]4° het goedkeuren van het jaarlijks activiteitenverslag; 5° het afsluiten van de rekeningen van het afgelopen begrotingsjaar; 6° het voorstellen, aan de minister, van de bepaling van de tarifering van de producten en diensten; 7° het in dienst nemen van het personeel bezoldigd ten laste van de begroting van de Staatsdienst met afzonderlijk beheer; 8° het nauwgezet beheren van de middelen en het patrimonium van de instelling.2. - La commission de gestion Art. 4. La commission de gestion est chargée : 1° de veiller à optimiser l'utilisation des moyens disponibles afin de réaliser le plan de management du directeur général de l'Institut ou, le cas échéant, le contrat d'administration conclu avec le ministre; 2° d'établir le budget d'un exercice avant le début de celui-ci et, le cas échéant, de l'adapter au cours de l'exercice; 3° d'approuver, en
même temps que le budget initial, le plan annuel des investissements; 4° d'approuver le rapport annuel d'activités; 5° d'arrêter les comptes de l'exercice écoulé; 6° de proposer au ministre la fixation de la tar
...[+++]ification des produits et services; 7° d'engager le personnel rémunéré à charge du budget du service de l'Etat à gestion séparée; 8° de gérer consciencieusement les ressources et le patrimoine de l'établissement.