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Kandidaat-lidstaten van Midden- en Oost-Europa
Pretoetredingspact

Vertaling van "kandidaat-lidstaten minder " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
De kandidaat-lidstaten Turkije, de voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië*, Montenegro*, Servië* en Albanië*, het land van het stabilisatie- en associatieproces en mogelijke kandidaat-lidstaat Bosnië en Herzegovina, en de EVA-landen IJsland, Liechtenstein en Noorwegen, die lid zijn van de Europese Economische Ruimte, alsmede Oekraïne, de Republiek Moldavië, Armenië, Azerbeidzjan en Georgië, sluiten zich bij deze verklaring aan.* De voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië, Montenegro, Servië en Albanië blijven deelnemen aan het stabilisatie- en associatieproces.

La Turquie, l'ancienne République yougoslave de Macédoine*, le Monténégro*, la Serbie* et l'Albanie*, pays candidats, la Bosnie-Herzégovine, pays du processus de stabilisation et d'association et candidat potentiel, et l'Islande, le Liechtenstein et la Norvège, pays de l'AELE membres de l'Espace économique européen, ainsi que l'Ukraine, la République de Moldavie, l'Arménie, l'Azerbaïdjan et la Géorgie se rallient à la présente déclaration.* L'ancienne République yougoslave de Macédoine, le Monténégro, la serbie et l'Albanie continuent à participer au processus de stabilisation et d'association.


Pretoetredingspact | Pretoetredingspact inzake georganiseerde criminaliteit tussen de lidstaten van de Europese Unie en de kandidaat-lidstaten van Midden- en Oost-Europa en Cyprus | pretoetredingspact voor samenwerking bij misdaadbestrijding

pacte de préadhésion sur la criminalité organisée entre les Etats membres de l'Union européenne et les candidats d'Europe centrale et orientale et Chypre


kandidaat-lidstaten van Midden- en Oost-Europa

Etats candidats d'Europe centrale et orientale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Omdat de kandidaat-lidstaten weinig ervaring hebben met het gebruik van Gemeenschapsgelden (wat blijkt uit de trage besteding van de kredieten in het kader van PHARE en in mindere mate van SAPARD en ISPA, de twee andere pre-toetredingsinstrumenten, die sinds 2000 bestaan), hebben de Commissie en de lidstaten het nodig geacht om harde toezeggingen van de kandidaat-lidstaten te eisen met betrekking tot de invoering en versterking van de administratieve structuren en de toezichts- en controleprocedures die noodzakelijk zijn voor een gezond en doeltreffend be ...[+++]

En raison du peu d'expérience des pays candidats dans l'utilisation des fonds communautaires (attestée par la lenteur de l'utilisation des crédits de PHARE et dans une moindre mesure des autres instruments de pré-adhésion établis depuis 2000, SAPARD et ISPA), la Commission et les Etats membres ont jugé nécessaire d'exiger des pays candidats des engagements fermes en matière de mise en place et de renforcement des structures administratives et des procédures de suivi et de contrôle indispensables à la gestion saine et efficace des fonds.


Bepaalde kandidaat-lidstaten krijgen bijvoorbeeld minder zetels toegewezen dan de Lidstaten die minder demografisch gewicht in de schaal leggen.

Certains Etats candidats se voient ainsi attribuer moins de sièges que des Etats membres ayant un poids démographique moindre.


Niettemin moet de Unie duidelijke bemoedigende signalen blijven geven aan de kandidaat-lidstaten die minder snel opschieten met de voorbereiding van hun toetreding dan andere kandidaat-landen.

Néanmoins, l'Union doit continuer à donner des signes d'encouragement clairs aux pays candidats qui progressent moins rapidement que les autres.


de algemene aanpak van de Commissie was niet zo doeltreffend als had gekund, gedeeltelijk omdat er geen nieuw pretoetredingsinstrument naar het voorbeeld van het EFRO en het ESF werd ingevoerd; het Uitgebreid gedecentraliseerd uitvoeringssysteem, dat ten doel had, de kandidaat-lidstaten vóór de toetreding ervaring te laten opdoen met procedures voor financieel beheer zoals bij de Structuurfondsen worden gehanteerd, was in mei 2004 nog niet ingevoerd; hoofdzakelijk wegens ontoereikende opnamecapaciteit en rivaliserende prioriteiten wezen de meest landen iets minder dan het s ...[+++]

l'approche globale suivie par la Commission n'a pas été aussi efficace qu'elle aurait pu l'être, en particulier du fait qu'un nouvel instrument de préadhésion inspiré du FEDER et du FES n'a pas été mis en place; le système de mise en œuvre décentralisée étendue, qui devait permettre aux pays candidats d'acquérir, avant l'adhésion, une expérience de procédures de gestion financière semblables à celles en vigueur pour les Fonds structurels, n'a pas été introduit avant mai 2004; principalement en raison d'une capacité d'absorption insuffisante et de priorités concurrentes, la plupart des pays ont alloué un peu moins que le taux prévu (à s ...[+++]


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Ook al hadden de kandidaat-lidstaten minder ervaring met het opstellen van dergelijke programma's, toch zijn zij er alle in geslaagd hun programma's in het najaar van 2000 door de Commissie te laten goedkeuren. Dit is vergelijkbaar met de tijd die de goedkeuring van programma's van lidstaten in beslag neemt.

En dépit de la moindre expérience en ce qui concerne la mise sur pied de tels programmes, tous les pays candidats ont obtenu l'approbation de leurs programmes par la Commission en automne 2000 Ce calendrier est comparable à des programmes des États membres.


Centraal in toekomstige acties staan het uitbreiden van de proefprojecten voor multimediarechtenvereffening, steun voor de totstandbrenging van vereffeningscentra in Europa, en specifieke steunmaatregelen voor kandidaat-lidstaten, minder geavanceerde sectoren en specifieke toepassingen voor de overheidssector.

Les futures actions porteront principalement sur l'extension des projets pilotes d'autorisation de droits multimédia, sur l'aide à la création en Europe de centres d'autorisation de droits multimédia et sur des mesures d'accompagnement spécifiques pour les pays candidats, les secteurs les moins avancés et les applications spécifiques au secteur public.


Er wordt er wel op gewezen dat er grote verschillen zijn tussen de prestaties van de kandidaat-lidstaten en dat de meeste landen dringend hun werkgelegenheidscijfer moeten verhogen, meer werkgelegenheid moeten scheppen in de dienstensector, minder afhankelijk moeten worden van landbouw en traditionele industriesectoren en het kwalificatieniveau moeten verhogen.

Cependant, le rapport indique clairement qu'il existe des différences importantes entre les performances des pays candidats et constate, d'une manière générale, un besoin urgent d'accroître les taux d'emploi et l'emploi dans les services, de réduire la dépendance vis à vis de l'agriculture et des secteurs industriels traditionnels, et de relever les niveaux de qualification.


De groei van het BBP in de kandidaat-lidstaten is voor 2001 en 2002 sterk naar beneden herzien, zij het minder dan voor de lidstaten.

Les prévisions de croissance du PIB dans les pays candidats ont été sensiblement revues à la baisse pour 2001 et 2002, quoique dans des proportions moindres que pour les États membres.


De tragere economische groei in de wereld en met name bij de voornaamste handelspartners zal tot een sterke vertraging van de uitvoergroei leiden voor de 10 kandidaat-lidstaten, van bijna 12% in 2000 tot ongeveer 4% in 2001 en 2002, of dus tot minder dan de helft van wat werd verwacht in de voorjaarsprognoses.

Le fléchissement de la croissance économique dans le monde et, notamment, chez leurs principaux partenaires commerciaux devrait sérieusement ralentir la croissance des marchés d'exportation des 10 pays candidats en transition en la ramenant de près de 12% en 2000 à environ 4% en 2001 et 2002, soit moins de la moitié du taux annoncé dans les prévisions du printemps dernier.


De kandidaat-lidstaten lijken zowel door hun aantal als door hun interne politieke en economische situatie minder evident.

Les Etats membres-candidats paraissent moins acceptables tant de par leur nombre qu'en raison de leur situation politique et économique interne.




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Date index: 2022-09-13
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