De krachtlijnen zijn de volgende: - Elke kapitein mag, indien de eerste aanleghaven een Belgische haven is, de verstekeling ter beschikking stellen van de met de politie te water belaste overheid van de fede
rale politie; - De kosten van onderhoud in de haven van ontscheping en de gebeurlijke kosten van repatriëring zijn ten laste van de eigenaar van het schip; - De afvaart van het schip kan door de met de politie te water belaste overheid van de federale politie verdaagd worden tot het tijdstip waarop een borg gesteld is tot dekking van de kosten van on
...[+++]derhoud en repatriëring; - De met de politie te water belaste overheid van de federale politie kan de kapitein verplichten de verstekeling opnieuw in te schepen voor repatriëring of terugzending.Les lignes de force sont les suivantes: - Chaque capitaine peut mettre le passager clandestin à la disposition de l'autorité de la police fédérale chargée de la police maritime, si le premier port d'escale est un port belge; - Le
s frais d'entretien dans le port de débarquement et les éventuels coûts de rapatriement sont à charge du propriétaire du navire; - Le départ d'un bateau peut être reporté par l'autorité de la police fédérale chargée de la police maritime jusqu'au moment où une caution est déposée pour couvrir les frais d'entretien et de rapatriement; - L'autorité de la police fédérale chargée de la police maritime peut obliger
...[+++] le capitaine à réembarquer le passager clandestin en vue de son rapatriement ou de son renvoi.