De ondernemingen teg
en wie de klacht is gericht, of toch sommigen onder hen, stellen daarenboven bijkomende eisen, onder andere dat de aanvraag tot het bekomen van een geli
jkvormigheidsattest wordt ingediend via een officiële verdeler, dat de motorfiets een gehele dag ter beschikking wordt gesteld van de diensten van de officiële invoerder, dat de motorfiets enkel door een officiële verdeler of klant kan worden gelost of geladen dan wel kan worden gekeurd, dat de keuring slechts beperkt kan worden tot twee motorfietsen per week en/of
...[+++]per keuringsdag per officiële verdeler, dat de motorfiets volledig gemonteerd en rijklaar ter beschikking van de invoerder wordt gesteld, dat de eventueel te vervangen onderdelen bij de officiële invoerder of één van hun verdelers worden aangekocht; zij weigeren om voor de motorfietsen, ingevoerd uit een andere lidstaat van de Europese Unie met een gelijkvormigheidsattest afgeleverd door de bevoegde instantie van de lidstaat van uitvoer, een document af te leveren waarin de betrokken motorfiets wordt gesitueerd ten opzichte van het meest benaderend type dat in België is goedgekeurd en tenslotte onderwerpen zij de motorfiets tijdens de goedkeuring aan een geluidstest.Les entreprises contre lesquelles la plainte est dirigée, en tous cas certaines d'entre elles, posent d'ailleurs des exigences supplémentaires, notamment que la de
mande d'obention du certificat de conformité soit introduite via un distributeur officiel, que la motocyclette soit mise à la disposition des services de l'importateur officiel pendant toute une journée, que la motocyclette ne puisse être chargée ou déchargée que par un distributeur ou client officiel, soit contrôlée, que l'inspection est limitée à deux motocyclettes par semaine et/ou par journée d'inspection par distributeur officiel, que la motocyclette soit mise à la disposi
...[+++]tion de l'importateur entièrement assemblée et en état de marche, que les éventuelles pièces de remplacement soient achetées auprès de l'importateur officiel ou d'un de leurs distributeurs; elles refusent, pour des motos importées d'un autre pays membre de l'Union européenne sous couvert d'un certificat de conformité délivré par les instances compétentes de ce pays d'origine, de délivrer un document situant la moto concernée par rapport au type le plus approchant déjà approuvé en Belgique et, finalement, elles soumettent la motocyclette, au cours du contrôle, à un test sonore.