6. onderstreept het belang van de regio’s en van de tenuitvoerlegging van regionaal beleid voor het welslagen van de Europa 2020-strategie en de verdieping van de interne markt; dringt er bij de Commissie op aan een daadwerkelijke onderlinge samenhang tot stand te brengen tussen de Single Market Act en de EU 2020-strategie; wijst er in dit verband op dat EU-middelen voor structuurmaatregelen op een flexibele, dynamische en toekomstgerichte wijze dienen te worden toegekend, onder andere om eventuele negatieve effecten van internationale handelsovereenkomsten op de regio's van de EU nog beter op te vangen en deze regio's voor te bereiden op de noodzakelijke sociaaleconomische veranderingen, in het kader van een strategie die gebaseerd is op
...[+++] het evenwicht tussen conditionerende factoren en potentiële vermogens, in combinatie met flexibiliteit ten aanzien van sectoriële instrumenten en beleid; dringt aan op een gebruikersvriendelijker regionaal beleid en maximale transparantie, alsmede op strengere regels tegen het "financierings-shoppen" waarmee bepaalde ondernemingen mogelijk misbruik maken van de financiële instrumenten van de Unie; onderstreept de noodzaak van verdere harmonisatie en onderlinge afstemming van de regels met betrekking tot de structuurfondsen, om te voorkomen dat een project in meerdere delen wordt opgesplitst teneinde aanvragen in te dienen bij meerdere fondsen; beveelt aan de nadruk niet alleen op de regelmatigheid van de uitgaven te leggen, maar tevens op de kwaliteit van de interventies, en daarnaast voldoende middelen beschikbaar te stellen voor versterking van de ondersteuning op het gebied van bestuur; 6. souligne l'importance des régions et de la mise en œuvre de la politique régionale pour assurer le succès de la stratégie Europe 2020 et approfondir le marché unique; invite la Commission à instaurer une véritable corrélation entre l'Acte pour le marché unique et la stratégie Europe 2020; souligne, à
cet égard, que les fonds structurels de l’Union devraient être alloués d'une manière flexible, dynamique et tournée vers l'avenir, entre autres pour mieux amortir les répercussions négatives éventuelles des accords commerciaux internationaux sur les régions de l’Union et préparer ces dernières aux bouleversements socioéconomiques nécess
...[+++]aires, dans le cadre d'une stratégie fondée sur un équilibre entre les contraintes et les potentialités, ainsi que sur la souplesse des politiques et instruments sectoriels; appelle à la mise en place d'une politique régionale plus conviviale et à l'établissement de la plus grande transparence possible ainsi qu'à des règles plus strictes contre le phénomène du "tourisme financier", qui permet à certaines entreprises de faire un usage abusif des instruments financiers de l'Union; insiste sur la nécessité de renforcer l'harmonisation et la cohérence des règles régissant les fonds structurels afin d'éviter de devoir découper les projets en différentes parties pour solliciter des subventions de différents fonds; recommande que l'accent soit mis non seulement sur la régularité des dépenses mais aussi sur la qualité des interventions et que des ressources suffisantes soient consacrées au développement de l'aide en matière de gestion;