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Aanstelling van de leden
Benoeming van de leden
Comité handelspolitiek
Comité van artikel 133
Financieel belang van de leden
Leden beheren
Leden en plaatsvervangende leden
Leden rekruteren
Leden werven
Mandaat van de leden
Ontslag van de leden
Regeling inzake uitgaven en vergoedingen van de leden
Regeling kosten en vergoedingen van de leden
TPC
Vas deferens

Traduction de «n-va de leden » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
benoeming van de leden [ aanstelling van de leden | mandaat van de leden | ontslag van de leden ]

nomination des membres [ démission des membres | désignation des membres | mandat des membres ]


Comité handelspolitiek (leden) | Comité van artikel 133 (gewone leden) | TPC (leden)

Comité de la politique commerciale (membres titulaires) | Comité de l'article 133 (Membres titulaires)


interviews organiseren om leden van het artistieke team te selecteren | interviews organiseren om leden van het artistieke team uit te kiezen

faire passer des entretiens pour sélectionner les membres d'une équipe artistique


leden rekruteren | leden werven

recruter des adhérents | recruter des membres


Regeling inzake uitgaven en vergoedingen van de leden | Regeling kosten en vergoedingen van de leden

Réglementation concernant les frais et indemnités des députés au Parlement européen


leden en plaatsvervangende leden

membres titulaires et membres suppléants




financieel belang van de leden

intérêt financier des membres [ déclaration d'intérêt financier ]


Omschrijving: Gedragsstoornis met dissociaal of agressief gedrag (en niet louter opstandig, uitdagend, storend gedrag), waarin het afwijkende gedrag volledig of vrijwel volledig, binnenshuis blijft en beperkt tot leden van het gezin of de huishouding. De stoornis vereist dat aan de algemene criteria van F91 is voldaan; zelfs ernstig verstoorde ouder-kind relaties zijn op zichzelf niet voldoende voor de diagnose.

Définition: Trouble des conduites caractérisé par la présence d'un comportement dyssocial ou agressif (non limité à un comportement oppositionnel, provocateur ou perturbateur), se manifestant exclusivement, ou presque exclusivement, à la maison et dans les relations avec les membres de la famille nucléaire ou les personnes habitant sous le même toit. Pour un diagnostic positif, le trouble doit répondre, par ailleurs, aux critères généraux cités sous F91.-; la présence d'une perturbation, même sévère, des relations parents-enfants n'est pas, en elle-même, suffisante pour ce diagnostic.


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Voorbeelden Ontbinding van een vennootschap die boekhoudt per kalenderjaar: - op 18.03.2017: de totale belasting moet betaald worden uiterlijk op 10.04.2017 (VA 4); - op 20.05.2017: de belasting moet per helft betaald worden uiterlijk op 10.04.2017 (VA 3) en 10.07.2017 (VA 4); - op 17.10.2017: de belasting moet per vierden betaald worden uiterlijk op 10.04.2017 (VA 1), 10.07.2017 (VA 2), 10.10.2017 (VA 3) en 20.12.2017 (VA 4).

Exemple Dissolution d'une société tenant une comptabilité par année civile : - le 18.03.2017 : l'impôt total doit être payé au plus tard le 10.04.2017 (VA 4); - le 20.05.2017 : l'impôt doit être payé par moitié au plus tard le 10.04.2017 (VA 3) et le 10.07.2017 (VA 4); - le 17.10.2017 : l'impôt doit être payé par quart au plus tard le 10.04.2017 (VA 1), le 10.07.2017 (VA 2), le 10.10.2017 (VA 3) et le 20.12.2017 (VA 4).


- Berekening van de werkelijk verschuldigde vermeerdering: - In principe verschuldigde globale vermeerdering: 202.940,00 euro x 1,125 % = 2.283,08 euro - Voordelen wegens gedane VA: - VA 1: 5.000,00 euro x 1,50 % = 75,00 euro - VA 2: 5.000,00 euro x 1,25 % = 62,50 euro - VA 3: 5.000,00 euro x 1,00 % = 50,00 euro - VA 4: 5.000,00 euro x 0,75 % = 37,50 euro - 225,00 euro - Werkelijk verschuldigde vermeerdering: 2.058,08 euro

- Calcul de la majoration effectivement due : - Majoration globale due en principe : 202.940,00 EUR x 1,125 % = 2.283,08 EUR - Avantages attachés aux VA effectués : VA 1 : 5.000,00 EUR x 1,50 % = 75,00 EUR VA 2 : 5.000,00 EUR x 1,25 % = 62,50 EUR VA 3 : 5.000,00 EUR x 1,00 % = 50,00 EUR VA 4 : 5.000,00 EUR x 0,75 % = 37,50 EUR - 225,00 EUR - Majoration effectivement due : 2.058,08 EUR


De vier VA betreffende het aanslagjaar 2016 moeten uiterlijk op volgende data worden gedaan: - VA 1: op 10.10.2016; - VA 2: op 10.01.2017; - VA 3: op 10.04.2017; - VA 4: op 20.06.2017.

Les quatre VA relatifs à l'exercice d'imposition 2017 doivent être effectués au plus tard aux dates suivantes : - VA 1 : le 10.10.2016; - VA 2 : le 10.01.2017; - VA 3 : le 10.04.2017; - VA 4 : le 20.06.2017.


- Principieel verschuldigde globale vermeerdering: 10.229,00 euro x 1,125 % = 115,08 euro - Voordelen wegens gedane VA: - VA 1: 1.900,00 euro x 1,50 % =28,50 euro - VA 2: 2.500,00 euro x 1,25 % = 31,25 euro - VA 3: 0,00 euro x 1,00 % = 0,00 euro - VA 4: 500,00 euro x 0,75 % = 3,75 euro - 63,50 euro - Positief verschil: 51,58 euro - Vermindering met 10 % : 51,58 euro x 10 % = - 5,16 euro - Verschil: 46,42 euro Daar dit verschil (46,42 euro) kleiner is dan 1 % van de grondslag van de vermeerdering (10.229,00 euro x 1 % = 102,29 euro), moet het tot nul worden teruggebracht.

- Majoration globale due en principe : 10.229,00 EUR x 1,125 % = 115,08 EUR - Avantages des VA effectués : - VA 1 : 1.900,00 EUR x 1,50 % = 28,50 EUR - VA 2 : 2.500,00 EUR x 1,25 % = 31,25 EUR - VA 3 : 0,00 EUR x 1,00 % = 0,00 EUR - VA 4 : 500,00 EUR x 0,75 % = 3,75 EUR - 63,50 EUR - Différence positive : 51,58 EUR - Réduction de 10 % : 51,58 EUR x 10 % = - 5,16 EUR - Différence : 46,42 EUR Comme cette différence (46,42 EUR) est inférieure à 1 % de la base de la majoration (10.229,00 EUR x 1 % = 102,29 EUR), elle doit être ramenée à zéro.


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- Berekening van de werkelijk verschuldigde vermeerdering: - Grondslag van de vermeerdering: 25.000,00 euro x 106 % = 26.500,00 euro - Principieel verschuldigde globale vermeerdering: 26.500,00 euro x 1,125 % = 298,13 euro - Voordelen wegens gedane VA: - VA 1:100,00 euro x 1,50 % = 1,50 euro - VA 2: 50,00 euro x 1,25 % = 0,63 euro - VA 3: 50,00 euro x 1,00 % = 0,50 euro - VA 4: 50,00 euro x 0,75 % = 0,38 euro - 3,01 euro - Positief verschil: 295,12 euro - Vermindering met 10 % : 295,12 euro x 10 % = - 29,51 euro - Werkelijk verschuldigde vermeerdering: 265,61 euro Voorbeeld 2 - Vermoed bedrag van de door een zelfstandige op zijn inkomste ...[+++]

- Calcul de la majoration effectivement due : - Base de la majoration : 25.000,00 EUR x 106 % = 26.500,00 EUR. - Majoration globale due en principe : 26.500,00 EUR x 1,125 % = 298,13 EUR - Avantages des VA effectués : - VA 1 :100,00 EUR x 1,50 % = 1,50 EUR - VA 2 : 50,00 EUR x 1,25 % = 0,63 EUR - VA 3 : 50,00 EUR x 1,00 % = 0,50 EUR - VA 4 : 50,00 EUR x 0,75 % = 0,38 EUR - 3,01 EUR - Différence positive : 295,12 EUR - Réduction de 10 % : 295,12 EUR x 10 % = - 29,51 EUR - Majoration effectivement due : 265,61 EUR Exemple 2 - Montant présumé de l'impôt total dû par un indépendant sur ses revenus nets de l'année 2016 : 9.650,00 EUR.


Europa, Westelijke Balkan en Turkije Delegatie in de Gemengde Parlementaire Commissie EU-voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië: 13 leden Delegatie in de Gemengde Parlementaire Commissie EU-Turkije: 25 leden Delegatie voor de betrekkingen met Zwitserland en Noorwegen, in de Gemengde Parlementaire Commissie EU-IJsland en in de Gemengde Parlementaire Commissie van de Europese Economische Ruimte (EER): 17 leden Delegatie in het Parlementair Stabilisatie- en Associatiecomité EU-Servië: 15 leden Delegatie in het Parlementair Stabilisatie- en Associatiecomité EU-Albanië: 14 leden Delegatie in het Parlementair Stabilisatie- en Associatie ...[+++]

Europe, Balkans occidentaux et Turquie Délégation à la commission parlementaire mixte UE-ancienne République yougoslave de Macédoine: 13 membres Délégation à la commission parlementaire mixte UE-Turquie: 25 membres Délégation pour les relations avec la Suisse et la Norvège, à la commission parlementaire mixte UE-Islande et à la commission parlementaire mixte de l'Espace économique européen (EEE): 17 membres Délégation à la commission parlementaire de stabilisation et d'association UE-Serbie: 15 membres Délégation à la commission parlementaire de stabilisation et d'association UE-Albanie: 14 membres Délégation à la commission parlementair ...[+++]


Rusland en de landen van het Oostelijk Partnerschap Delegatie in de parlementaire samenwerkingscommissie EU-Rusland: 31 leden Delegatie in de parlementaire samenwerkingscommissie EU-Oekraïne: 16 leden Delegatie in de parlementaire samenwerkingscommissie EU-Moldavië: 14 leden Delegatie voor de betrekkingen met Wit-Rusland: 12 leden Delegatie in de parlementaire samenwerkingscommissies EU-Armenië, EU-Azerbeidzjan en EU-Georgië: 18 leden

Russie et États du partenariat oriental Délégation à la commission de coopération parlementaire UE-Russie: 31 membres Délégation à la commission de coopération parlementaire UE-Ukraine: 16 membres Délégation à la commission de coopération parlementaire UE-Moldavie: 14 membres Délégation pour les relations avec la Biélorussie: 12 membres Délégation aux commissions de coopération parlementaire UE-Arménie, UE-Azerbaïdjan et UE-Géorgie: 18 membres


Multilaterale vergaderingen Delegatie in de Paritaire Parlementaire Vergadering ACS-EU: 78 leden Delegatie in de Parlementaire Vergadering van de Unie voor het Middellandse Zeegebied: 49 leden Delegatie in de Euro-Latijns-Amerikaanse Parlementaire Vergadering: 75 leden Delegatie in de Parlementaire Vergadering Euronest: 60 leden Delegatie voor de betrekkingen met de Parlementaire Vergadering van de NAVO: 10 leden

Assemblées multilatérales Délégation à l'Assemblée parlementaire paritaire ACP-UE: 78 membres Délégation à l'Assemblée parlementaire de l'Union pour la Méditerranée: 49 membres Délégation à l'Assemblée parlementaire euro-latino-américaine: 75 membres Délégation à l'Assemblée parlementaire Euronest: 60 membres Délégation pour les relations avec l'assemblée parlementaire de l'OTAN: 10 membres


4. stelt vast dat 2009 het eerste jaar van uitvoering van het Statuut van de leden van het Europees Parlement en het Statuut van de geaccrediteerde parlementaire medewerkers was; wijst op een aantal aanvangsproblemen in verband met de maatregelen ter uitvoering van het statuut van de parlementair medewerkers, maar begroet het feit dat een door het Bureau ingestelde Tijdelijke Evaluatiegroep voor het Statuut van de leden en dat van de medewerkers wijzigingen op de maatregelen ter uitvoering van het Statuut van de leden heeft voorgesteld, die betrekking hebben op (i) reizen van leden, (ii) de ziekteverzekering van de leden en de vergoedin ...[+++]

4. note que 2009 était la première année d'application du statut des députés au Parlement européen et du statut des assistants parlementaires accrédités; relève un certain nombre de problèmes initiaux liés aux mesures d'application du statut des assistants; se félicite toutefois du fait qu'un groupe temporaire d'évaluation de la mise en œuvre des statuts des députés et des assistants, créé au sein du Bureau, a proposé des modifications aux mesures d'application du statut des députés en ce qui concerne (i) les déplacements des députés, (ii) le régime d'assurance maladie et le remboursement des frais médicaux des députés, (iii) les dépla ...[+++]


5. stelt vast dat 2009 het eerste jaar van uitvoering van het Statuut van de leden van het Europees Parlement en het Statuut van de geaccrediteerde parlementaire medewerkers was; wijst op een aantal aanvangsproblemen in verband met de maatregelen ter uitvoering van het statuut van de parlementair medewerkers, maar begroet het feit dat een door het Bureau ingestelde tijdelijke evaluatiegroep voor het Statuut van de leden en dat van de medewerkers wijzigingen op de maatregelen ter uitvoering van het Statuut van de leden heeft voorgesteld, die betrekking hebben op (i) reizen van leden, (ii) de ziekteverzekering van de leden en de vergoedin ...[+++]

5. note que 2009 était la première année d'application du statut des députés au Parlement européen et du statut des assistants parlementaires accrédités; relève un certain nombre de problèmes initiaux liés aux mesures d'application du statut des assistants; se félicite toutefois du fait qu'un groupe temporaire d'évaluation de la mise en œuvre des statuts des députés et des assistants, créé au sein du Bureau, a proposé des amendements aux mesures d'application du statut des députés en ce qui concerne (i) les déplacements des députés, (ii) le régime d'assurance maladie et le remboursement des frais médicaux des députés, (iii) les déplace ...[+++]




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Date index: 2024-10-27
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