in nauwe samenwerking met de lidstaten toe te zien op de verwezenlijking van de doelstellingen van het actieplan inzake e-overheid-i2010 en de desbetreffende coördinatieprocedures te versterken; de verwezenlijking van deze doelstellingen te bespoedigen en te ondersteunen, in het bijzonder door: interoperabiliteit en open standaards te bevorderen door ervoor te zorg
en dat het Europese normalisatiebeleid zich waar nodig richt op de bijzondere behoeften in verband met een doeltreffende e-overheid; ter bevordering van de synergie te zorgen voor een samenhangend en doeltreffend gebruik van de EU-programma's die met e-overheid verband houden
...[+++]; investeringen in onderzoek en ontwikkeling op het gebied van ICT aan te moedigen en daarbij, voor zover passend, met gebruikmaking van de bestaande instrumenten voor onderzoek en technologische ontwikkeling de totstandbrenging van synergieën tussen de nationale en de communautaire onderzoeks- en innovatie-inspanningen inzake e-overheid te ondersteunen; de verspreiding van ervaring en goede praktijken te bevorderen via de groep op Hoog Niveau inzake i2010, tweejaarlijkse ministeriële conferenties en door de bekroning van goede praktijken; voort te gaan met de evaluatie van de economische en sociale gevolgen van grensoverschrijdende e-overheidsdiensten; de noodzakelijke mechanismen in te voeren om proefprojecten en andere noodzakelijke ondersteuningsactiviteiten die sporen met de bestaande en toekomstige communautaire programma's, te bevorderen; in het kader van het jaarlijkse verslag over de Europese informatiemaatschappij regelmatig aan het Europees Parlement en de Raad te rapporteren over de vooruitgang bij het verwezenlijken van de beleidsdoelstellingen inzake i2010, en in voorkomend geval aanbevelingen te doen voor aanpassingen van het beleid.veiller à instaurer un
cadre juridique et organisationnel adéquat qui soit de nature à encourager la création, dans toute l'Union européenne, de services électroniques d'administration publique accessibles, ouverts à tous, axés sur les besoins des utilisateurs et homogènes, ainsi que la généralisation des TIC dans les secteurs aussi bien public que privé; s'attacher à rechercher une solution durable qui offre aux agents des services publics les qualifications et les compétences nécessaires pour gérer le changement et fournir aux citoyens, aux entreprises et aux administrations des services axés sur les besoins des utilisateurs qui appor
...[+++]tent des avantages concrets et améliorent la qualité de vie; mettre à disposition des moyens sûrs d'identification électronique permettant d'accéder aux services électroniques, en tenant compte de la facilité d'utilisation et du principe de reconnaissance mutuelle dans l'UE; encourager le recours, à tous les niveaux des administrations publiques, à des outils clés mis au point d'un commun accord, afin de favoriser l'interopérabilité, l'utilisation de normes ouvertes et l'existence de services publics électroniques à la fois interactifs et intégrés; consolider davantage le rôle des partenariats entre les secteurs public et privé en vue de promouvoir la recherche de solutions en matière d'administration en ligne, de manière à contribuer à la concrétisation du programme de travail en matière d'administration en ligne;