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Brandbaar nucleair element
Crisisbeheer
Crisisbeheersing
Euratom-inspectie
Infrastructuur van crisisbeheer
Inspectie IAAE
Nucleair produkt
Nucleair toezicht
Nucleaire brandstof
Nucleaire elektriciteitsopwekking
Nucleaire elektriciteitsproductie
Nucleaire industrie
Nucleaire materie
Nucleaire opwekking
Nucleaire stroomopwekking
Nucleaire veiligheid
Nucleaire zekerheid
Onderwijzen over crisisbeheer
Onderwijzen over management inzake noodsituaties
Opsplijtstof
Splijtstof
Stafdienst crisispreventie en crisisbeheer
Systeem voor crisisbeheer in real time
Veiligheid van de kernreactor
Veiligheid van kerninstallaties
Veiligheidscontrole van Euratom

Vertaling van "nucleair crisisbeheer " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
nucleaire brandstof [ brandbaar nucleair element | nucleaire materie | nucleair produkt | opsplijtstof | splijtstof ]

combustible nucléaire [ élément combustible nucléaire | matière fissile | matière nucléaire | produit nucléaire ]




infrastructuur van crisisbeheer

infrastructure de gestion de crise


Stafdienst crisispreventie en crisisbeheer

Service d'encadrement prévention et gestion de crise


nucleaire veiligheid [ Euratom-inspectie | inspectie IAAE | nucleaire zekerheid | nucleair toezicht | veiligheidscontrole van Euratom | veiligheid van de kernreactor | veiligheid van kerninstallaties ]

sécurité nucléaire [ contrôle de sécurité Euratom | contrôle nucléaire | inspection AIEA | inspection Euratom | sécurité des installations nucléaires | sécurité du réacteur | sûreté nucléaire ]




systeem voor crisisbeheer in real time

système de gestion de crise en temps réel


crisisbeheer | crisisbeheersing

gestion de crise | gestion des crises


onderwijzen over crisisbeheer | onderwijzen over management inzake noodsituaties

informer sur la gestion des urgences


nucleaire elektriciteitsopwekking | nucleaire elektriciteitsproductie | nucleaire opwekking | nucleaire stroomopwekking

production d'électricité d'origine nucléaire | production d'électricité nucléaire | production électrique nucléaire | production électronucléaire | production nucléaire d’électricité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De afgelopen jaren werden in de kerncentrale van Chooz meerdere oefeningen op vlak van nucleair crisisbeheer georganiseerd, waarbij zowel de exploitant als de Franse (ASN en IRSN) en Belgische veiligheidsautoriteiten (FANC en zijn technisch filiaal Bel V) betrokken waren.

Ces dernières années, plusieurs exercices de gestion de crise nucléaire ont été organisés à la centrale nucléaire de Chooz, impliquant l'exploitant et les autorités de sûreté françaises (ASN et IRSN) et belges (AFCN et sa filiale technique Bel V).


De partijen intensiveren hun dialoog en samenwerking op het gebied van het buitenlands en veiligheidsbeleid en buigen zich met name over vraagstukken met betrekking tot conflictpreventie en crisisbeheer, regionale stabiliteit, non-proliferatie, ontwapening en wapenbeheersing, nucleaire veiligheid en controle op de uitvoer van wapens en goederen voor tweeërlei gebruik.

Les parties intensifient leur dialogue et leur coopération dans le domaine de la politique étrangère et de sécurité et se penchent, en particulier, sur les questions de prévention des conflits et de gestion des crises, de stabilité régionale, de non-prolifération, de désarmement et de limitation des armements, de sécurité nucléaire et de contrôle des exportations d'armes et de biens à double usage.


- Regelmatige opleidingen moeten worden verder gezet voor de nationale, provinciale en lokale actoren van het nucleair noodplan, om zich op de best mogelijke manier de ontwikkelingen en vooruitgang eigen te maken inzake nucleaire noodplanning en crisisbeheer, voortkomend uit experten werkgroepen.

- Des formations régulières doivent être poursuivies pour les acteurs nationaux, provinciaux et locaux du plan d'urgence nucléaire afin de s'approprier, de la meilleure manière, les développements et les progrès en matière de planification d'urgence nucléaire et de gestion de crise, venant des groupes de travail experts.


9. De akte bevat een ruime waaier van mogelijke politiek-militaire domeinen die het voorwerp kunnen uitmaken van NAVO-Rusland-overleg (conflictpreventie, crisisbeheer, vredeshandhaving, Ruslands participatie in het Partnerschap voor Vrede en in de Euro-Atlantische Partnerschapsraad, informatie-uitwisseling over defensiebeleid, militaire begroting, bewapening, conversie van militaire industrie, proliferatie, nucleaire veiligheid, wapenbeheersing, strijd tegen terrorisme en tegen drugshandel, ...).

9. L'acte contient un large éventail de domaines politico-militaires qui peuvent faire l'objet d'une concertation OTAN-Russie (prévention des conflits, gestion des crises, maintien de la paix, participation de la Russie au partenariat pour la paix et au Conseil de Partenariat euro-atlantique, échanges d'information sur les politiques de défense, budgets militaires, armement, reconversion des industries militaires, prolifération, sécurité nucléaire, maîtrise des armements, lutte contre le terrorisme et contre le trafic de drogue, ..).


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Daarnaast bestaat voor de Commissie nog het Health Security Comité (HSC) wat vertegenwoordigers van lidstaten samenbrengt over crisisbeheer en voorbereiding op crisissen van enerzijds chemo-bio nucleair en van influenza pandemie.

En plus pour la commission, il existe encore le Health Security Commitee (HSC) qui réunit des représentants des Etats membres pour gérer et préparer les crises de pandémie chimique, biologique, nucléaire et grippale.


9. doet een beroep op de Commissie en de Raad om samen met de Russische regering initiatieven te ontplooien ter versterking van de veiligheid en de stabiliteit in de gezamenlijke nabuurschap, met name via gezamenlijk crisisbeheer in Oekraïne en Wit-Rusland en door gezamenlijke inspanningen voor een definitieve oplossing van de conflicten in Nagorno Karabach en in Moldavië en Georgië door de volledige territoriale integriteit van deze staten te waarborgen; doet een beroep op de EU en Rusland als lid van de VN-Veiligheidsraad om hun verantwoordelijkheid te nemen voor het Iraanse nucleaire ...[+++]

9. invite la Commission et le Conseil à élaborer des initiatives communes avec le gouvernement russe, afin de renforcer la sécurité et la stabilité dans le voisinage commun, notamment grâce à une gestion commune des crises en Ukraine et au Belarus et grâce à des efforts communs pour régler enfin les conflits au Nagorny-Karabakh, en Moldova et en Géorgie, en garantissant l'intégrité territoriale totale de ces États; invite l'UE et la Russie, en sa qualité de membre du Conseil de sécurité des Nations unies, à assumer leurs responsabilités dans la question nucléaire iranienne et, en tant que membres du Quatuor, dans le règlement du conflit ...[+++]


In de derde plaats ontplooit de Commissie activiteiten op nieuwe terreinen, waarmee de EU-maatregelen ter bestrijding van het terrorisme zouden moeten worden verbeterd, zoals de bescherming van kritische infrastructuur, de bestrijding van gewelddadige radicalisering en werving van terroristen, bioterrorisme, de dreiging van nucleaire aanslagen, technologieën voor explosievendetectie, het gebruik van het internet door terroristen, alsmede het terrorisme in de context van crisisbeheer.

Troisièmement, la Commission travaille dans de nouveaux domaines qui doivent améliorer l’action de l’UE en matière de lutte contre le terrorisme, comme la protection des infrastructures critiques, la lutte contre la radicalisation de la violence et le recrutement à des fins terroristes, le bioterrorisme, les menaces radiologiques, les technologies de détection d’explosifs, l’utilisation terroriste de l’internet, ainsi que le terrorisme dans le contexte de la gestion de crise, et les liens avec nos efforts en matière de lutte contre le crime organisé et le trafic de stupéfiants sont évidents.


In de derde plaats ontplooit de Commissie activiteiten op nieuwe terreinen, waarmee de EU-maatregelen ter bestrijding van het terrorisme zouden moeten worden verbeterd, zoals de bescherming van kritische infrastructuur, de bestrijding van gewelddadige radicalisering en werving van terroristen, bioterrorisme, de dreiging van nucleaire aanslagen, technologieën voor explosievendetectie, het gebruik van het internet door terroristen, alsmede het terrorisme in de context van crisisbeheer.

Troisièmement, la Commission travaille dans de nouveaux domaines qui doivent améliorer l’action de l’UE en matière de lutte contre le terrorisme, comme la protection des infrastructures critiques, la lutte contre la radicalisation de la violence et le recrutement à des fins terroristes, le bioterrorisme, les menaces radiologiques, les technologies de détection d’explosifs, l’utilisation terroriste de l’internet, ainsi que le terrorisme dans le contexte de la gestion de crise, et les liens avec nos efforts en matière de lutte contre le crime organisé et le trafic de stupéfiants sont évidents.


Hoewel de maatregelen, voorzien op het federale en provinciale niveau in principe toereikend zijn om het crisisbeheer bij dergelijke incidenten goed te coördineren voorziet het Federaal Agentschap voor nucleaire controle bijkomende instructies voor de interven anten op te stellen om hun optreden in dergelijke situaties te optimaliseren, op basis waarvan de provinciale plannen opnieuw kunnen worden bijgeschaafd.

Bien que les mesures prévues au niveau fédéral et provincial soient en principes suffisantes pour assurer une bonne coordination de la gestion de crise lors de tels incidents, l'Agence fédérale de contrôle nucléaire prévoit de rédiger des instructions complémentaires destinées à permettre au intervenants d'optimiser leur intervention dans de telles situations, sur la base de quoi les plans provinciaux pourront être de nouveau perfectionnés.


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