Het verslag dat namens de commissie voor de Financiën werd uitgebracht door de heer Poncelet (Kamer, Parl. Besch., 19
91-1992, nr. 444/9) onderbouwt deze wetswijzigingen als volgt: " de nieuwe belastingregeling voor die belastingplichtigen leidt er normaal toe dat aIle niet-inwoners die eigenaar zijn van een in België gelegen onroerend goed onderworpen zijn aan de belasting van de niet-inwoners; praktisch gezien moeten daartoe een onnoemelijk aantal kleine aanslagen worden gevestigd, wat niet in verhouding staat tot de kosten voor de vestiging van de aanslagen en de inning van de belasting; daarom wordt voorgesteld te preciseren dat de
...[+++]belasting niet wordt gevestigd ten name van belastingplichtigen die in België uitsluitend onroerende inkomsten verkrijgen waarvan het totale belastbare bedrag 100.000 frank niet te boven gaat; natuurlijk blijft de onroerende voorheffing verschuldigd en die vormt in dit geval de definitieve belasting" .Le rapport fait au nom de la commission des Finances par M. Poncelet (Chambre, Doc. parl., 1991-1992, n°
444/9) justifie comme suit ces modifications légales: " le nouveau régime de taxation de ces mêmes contribuables aboutit normalement à soumettre à l'impôt des non-résidents tous les non-résidents qui sont propriétaires d'un immeuble en Belgique; sur le plan pratique, cela conduirait à devoir établir une multitude de petites impositions, dont le rapport serait sans mesure avec les frais d'établissement et de perception de l'impôt; il est dès lors proposé de préciser que l'impôt n'est pas établi en ce qui concerne les contribuables do
...[+++]nt les seuls revenus belges sont des revenus d'immeubles dont le montant imposable ne dépasse pas, au total, 100 000 francs; bien entendu, le précompte immobilier reste dû et constitue dans ce cas l'impôt définitif" .