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4.7
Bureau voor humanitaire hulp
DG Humanitaire Hulp en Civiele Bescherming
DG Humanitaire hulp
DG Humanitaire hulp en civiele bescherming
Directoraat-generaal Humanitaire hulp
ECHO
Humanitair advies geven
Humanitaire aard
Humanitaire actie
Humanitaire bijstand
Humanitaire hulp
Humanitaire hulpverlening
Humanitaire interventie
Humanitaire overweging {1)
Humanitaire raad geven
IHR
Internationaal humanitair recht
Ius in bello
Onderzoeks-en ontwikkelingswerk
Opkomende humanitaire kwesties herkennen
Opkomende humanitaire kwesties vaststellen
Opkomende kwesties op humanitair gebied identificeren
Speur-en ontwikkelingswerk
Voorstellen voor humanitaire programma’s beoordelen
Voorstellen voor humanitaire programma’s evalueren

Traduction de «ontwikkelingswerk en humanitaire » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
onderzoeks-en ontwikkelingswerk | speur-en ontwikkelingswerk

travail de recherche et de développement


DG Europese Civiele Bescherming en Humanitaire Hulp (ECHO) | DG Humanitaire hulp | DG Humanitaire Hulp en Civiele Bescherming | directoraat-generaal Europese Civiele Bescherming en Humanitaire Hulp (ECHO) | directoraat-generaal Humanitaire hulp | directoraat-generaal Humanitaire Hulp en Civiele Bescherming

DG Aide humanitaire et protection civile (ECHO) | DG Protection civile et opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de la protection civile et des opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de l'aide humanitaire et de la protection civile (ECHO) | Service de l’UE à l’aide humanitaire et à la protection civile | ECHO [Abbr.]


ECHO [ Bureau voor humanitaire hulp | Bureau voor humanitaire hulp van de Europese Gemeenschap | DG Humanitaire hulp en civiele bescherming | directoraat-generaal Humanitaire hulp en civiele bescherming ]

ECHO [ DG Aide humanitaire et protection civile | direction générale de l’aide humanitaire et de la protection civile | Office d'aide humanitaire | Office humanitaire de la Communauté européenne ]


humanitaire hulp [ humanitaire actie | humanitaire interventie ]

aide humanitaire [ action humanitaire | assistance humanitaire ]


opkomende humanitaire kwesties herkennen | opkomende humanitaire kwesties vaststellen | opkomende kwesties op humanitair gebied identificeren

détecter les questions émergentes dans le domaine humanitaire


humanitaire bijstand | humanitaire hulp | humanitaire hulpverlening

aide humanitaire | assistance humanitaire


voorstellen voor humanitaire programma’s beoordelen | voorstellen voor humanitaire programma’s evalueren

évaluer des propositions de programmes humanitaires


internationaal humanitair recht [4.7] [ IHR | ius in bello ]

droit international humanitaire [4.7] [ DIH | jus in bello ]


humanitair advies geven | humanitaire raad geven

donner des conseils humanitaires


humanitaire overweging {1) | humanitaire aard (2)

motif humanitaire | raison humanitaire (2)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2.2.6 Beleidsprioriteit 6: Verbetering van de coördinatie tussen actoren die zich bezighouden met ontwikkelingswerk en humanitaire hulp, waardoor de weerbaarheid wordt vergroot en duurzame voedsel- en voedingszekerheid wordt bevorderd

2.2.6 Priorité stratégique n° 6: améliorer la coordination entre les acteurs de l’aide humanitaire et de l’aide développement pour renforcer la résilience et promouvoir une sécurité alimentaire et nutritionnelle durable


In juli 2015 waren de diensten van Commissie medeorganisator van een seminar dat tot doel had om humanitaire hulpverleners en ontwikkelingswerkers die werken in/voor fragiele en door crisis getroffen landen bij te scholen in recente beleidsontwikkelingen en concepten, beginselen, benaderingen, instrumenten en procedures voor het beter aanpakken van fragiliteit en crisissituaties vanuit het objectief van weerbaarheid om verslechtering te voorkomen en te zorgen voor een soepeler overgang van humanitaire hulp naar ontwikkeling.

En juillet 2015, les services de la Commission ont coorganisé un séminaire visant à informer les acteurs de l’aide humanitaire et du développement travaillant sur/dans des pays fragiles ou touchés par des crises de l’évolution récente des politiques ainsi que des concepts, principes, approches, outils et procédures visant à mieux gérer les situations de vulnérabilité et de crise du point de vue de la résilience, afin d’éviter la détérioration et de garantir une transition plus fluide de l’aide humanitaire à l’aide au développement.


Prioriteit 6: Verbetering van de coördinatie tussen actoren die zich met humanitair en ontwikkelingswerk bezighouden om de weerbaarheid te vergroten || 122 || 4%

Priorité n° 6: améliorer la coordination entre les acteurs de l’aide humanitaire et de l’aide au développement pour renforcer la résilience || 122 || 4 %


De kernprioriteiten die op de top door de EU zijn aangewezen, betreffen onder andere: investeringen in weerbaarheid, efficiënte en effectieve financiering, eerbiediging van het internationale humanitaire recht, voorkoming en beëindiging van crises en het overbruggen van de kloof tussen humanitaire hulp en ontwikkelingswerk.

Les priorités clés présentées par l’UE lors du sommet concernent: l’investissement dans la résilience, un financement efficient et efficace, le respect du droit humanitaire international, les actions visant à prévenir les crises et à y mettre fin, et les actions visant à combler le fossé qui sépare le travail humanitaire et les actions de développement.


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verbetering van de coördinatie tussen actoren die zich met humanitair en ontwikkelingswerk bezighouden om de weerbaarheid te vergroten en duurzame VVZ te bevorderen.

améliorer la coordination entre les acteurs de l’aide humanitaire et de l’aide au développement pour renforcer la résilience et promouvoir une sécurité alimentaire et nutritionnelle durable.


Een andere conclusie, die hem rationeler lijkt, was de aanbeveling geen troepen te sturen met een humanitaire of vredesopdracht indien men naar hetzelfde land militaire ontwikkelingswerkers stuurde.

Une autre conclusion, qui lui semble plus rationnelle, recommandait de ne pas envoyer de troupes pour mission humanitaire ou de paix quand on envoyait dans le même pays des coopérants militaires.


35. onderkent verder een gebrek aan kennis en bewustzijn van de verbanden tussen humanitaire hulp en ontwikkeling bij zowel ontwikkelingswerkers als humanitaire hulpverleners; verzoekt de EU prioriteit te geven aan opleidingsprogramma's voor medewerkers op dit gebied;

35. reconnaît encore que les personnes engagées dans le développement et le personnel d'aide humanitaire ne sont pas suffisamment informées ni conscientes des liens entre aide humanitaire et développement; invite l'Union à donner la priorité à des programmes de formation du personnel dans ce domaine;


35. onderkent verder een gebrek aan kennis en bewustzijn van de verbanden tussen humanitaire hulp en ontwikkeling bij zowel ontwikkelingswerkers als humanitaire hulpverleners; verzoekt de EU prioriteit te geven aan opleidingsprogramma's voor medewerkers op dit gebied;

35. reconnaît encore que les personnes engagées dans le développement et le personnel d'aide humanitaire ne sont pas suffisamment informés et conscients des liens entre aide humanitaire et développement; invite l'UE à donner la priorité à des programmes de formation du personnel dans ce domaine;


10. vestigt de aandacht op de noodzaak om toe te zien op de veiligheid van de ontwikkelingswerkers en humanitaire hulpverleners in het algemeen en om ervoor te zorgen dat de inzet van de burgerbescherming en militaire macht het werk van de humanitaire organisaties in geen geval belemmert, maar aanvult en ondersteunt;

10. attire l'attention sur la nécessité de veiller à la sécurité des coopérants et de l'ensemble du personnel humanitaire ainsi que de s'assurer que le recours aux moyens de la protection civile et aux capacités militaires n'entrave en aucun cas la tâche des organisations humanitaires mais complète et soutient leur travail;


35. onderkent verder een gebrek aan kennis en bewustzijn van de verbanden tussen humanitaire hulp en ontwikkeling bij zowel ontwikkelingswerkers als humanitaire hulpverleners; verzoekt de EU prioriteit te geven aan opleidingsprogramma's voor medewerkers op dit gebied;

35. reconnaît encore que les personnes engagées dans le développement et le personnel d'aide humanitaire ne sont pas suffisamment informées ni conscientes des liens entre aide humanitaire et développement; invite l'Union à donner la priorité à des programmes de formation du personnel dans ce domaine;


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