We hebben eigenlijk een hele ree
ks instrumenten tot onze beschikking: rechtstreekse betalingen binnen de eerste pijler, compensatiebetalingen voor berggebieden die tot de minder begunstigde gebieden worden gerekend, en agro-ecologische betalingen; na de gezondheidscontrole kunnen de lidstaten sommige regelingen inzake gekoppelde steun voortzetten om economische activiteiten in gebieden te ondersteunen waar er weinig of geen alternatieven zijn; de lidstaten kunnen steun verlenen aan regio’s en sectoren met specifieke problemen (zogenaamde artikel-68-maatregelen) door 10 procent van hun na
tionale budget voor ...[+++]rechtstreekse betalingen te reserveren en deze middelen voor milieumaatregelen te gebruiken of voor de verbetering van de kwaliteit en de afzet van landbouwproducten; naast de reeds genoemde maatregelen wordt de landbouw in berggebieden binnen de tweede pijler van het gemeenschappelijk landbouwbeleid (GLB) gesteund door middel van hulp voor de bosbouw, verwerking en marketing, kwaliteitsproductie en diversificatie (bijvoorbeeld in de toeristensector of via de uitvoering van lokale ontwikkelingsstrategieën door berggemeenschappen).En réalité, nous avons de nombreux
outils à notre disposition: paiements directs au titre du premier pilier, paiements compensatoires pour les zones montagneuses classées comme défavorisées et aides agro-environnementales; possibilité pour les États membres, au terme du bilan de santé, de maintenir certains des régimes de soutien couplé afin de favoriser l’activité économique des régions qui ne possèdent pas ou guère d’alternatives économiques; possibilité pour les États membres d’offrir une aide aux régions et aux secteurs présentant des problèmes spécifiques («mesures de l’article 68 ») en conservant 10 % des plafonds nationaux pour
...[+++]les paiements directs afin de financer des mesures environnementales ou des actions visant à améliorer la qualité des produits agricoles et leur commercialisation. En plus des mesures susmentionnées, l’agriculture dans les régions montagneuses est soutenue, au titre du deuxième pilier de la politique agricole commune, par des aides à la sylviculture, au traitement et à la commercialisation, à la production de qualité et à la diversification (par exemple dans le secteur du tourisme ou via la mise en œuvre de stratégies de développement local par les communes de montagne).