Wil men het het probleem van de lawaaihinder rond Brussel-Nationaal oplossen, dan moet er in de eerste plaa
ts nagedacht worden over volgende denkpistes: - het weren, zowel overdag als 's nachts, van de meest lawaaierige vliegtuigen; - het overv
liegen van de minst dichtbevolkte zones, zoals rangeerstations, de ring en zones voor voorzieningen; - een merkelijke vermindering van het aantal nachtvluchten; - de oprichting van een controleautoriteit die alle inbreuken op de regelgeving en de proc
...[+++]edures moet vervolgen; - een terugkeer naar het vroegere schema voor de exploitatie van de luchthaven, door het vastleggen van stabiele en alleen voor baan 25 hogere windnormen.Une solution au problème des nuisances sonores autour de Bruxelles-National doit s'entamer par une réflexion sur: - l'élimination de jour comme de nuit des avions les plus bruyants; - le survol des zones les moins densément peuplées comme des gares de formation, le ring et des zones d'équipement; - la diminution sensible du nombre de vols de nuit; - la création d'une autorité de contrôle chargée de poursuivre toutes les infractions aux règlements et procédures; - le retour au schéma historique d'exploitation de l'aéroport par la définition d'une norme de vent stable et élevée uniquement sur la piste 25.