Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Buitensporig overheidstekort
Buitensporig tekort
CEMAC-landen
Comecon-landen
Financieringstekort
GASM-landen
Geassocieerde Afrikaanse Staten en Madagaskar
Hulp bieden tijdens opstijgen en landen
Landen van de CEMAC
Landen van de Comecon
Landen van de GASM
Landen van de RWEB
Landen van de UDEAC
Nieuwe ontwikkelingen in het buitenland observeren
Nieuwe ontwikkelingen in het buitenland opvolgen
Nieuwe ontwikkelingen in vreemde landen observeren
Nieuwe ontwikkelingen in vreemde landen opvolgen
Overheidstekort
RWEB-landen
Schuld-bbp-ratio
Schuld-bbp-verhouding
Schuldquote
UDEAC-landen
Verhouding totaal overheidstekort-BBP
Weerberichten voor opstijgen en landen maken
Weerberichten voor opstijgen en landen voorbereiden
Weerberichten voor stijgen en landen voorbereiden

Vertaling van "overheidstekort alle landen " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
Comecon-landen [ landen van de Comecon | landen van de RWEB | RWEB-landen ]

pays du Comecon [ pays du CAEM | pays du Conseil d'assistance économique mutuelle ]


CEMAC-landen [ landen van de CEMAC | landen van de UDEAC | UDEAC-landen ]

pays de la CEMAC


buitensporig overheidstekort | buitensporig tekort

déficit excessif | déficit public excessif


financieringstekort | overheidstekort

déficit des finances publiques | deficit public


schuld-bbp-ratio | schuld-bbp-verhouding | schuldquote | verhouding totaal overheidstekort-BBP

rapport dette-PIB | ratio de la dette publique | ratio d'endettement | ratio dette publique/PIB | taux d'endettement


GASM-landen [ Geassocieerde Afrikaanse Staten en Madagaskar | landen van de GASM ]

pays de l'EAMA [ États africains et malgaches associés ]


weerberichten voor opstijgen en landen voorbereiden | weerberichten voor opstijgen en landen maken | weerberichten voor stijgen en landen voorbereiden

élaborer les prévisions de décollage et d'atterrissage


nieuwe ontwikkelingen in het buitenland opvolgen | nieuwe ontwikkelingen in vreemde landen observeren | nieuwe ontwikkelingen in het buitenland observeren | nieuwe ontwikkelingen in vreemde landen opvolgen

observer l'évolution de pays étrangers


hulp bieden tijdens opstijgen en landen

aider pendant le décollage et l'atterrissage
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
63. dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan onverwijld concrete maatregelen vast te stellen om alle milieuschadelijke subsidies, waaronder subsidies voor fossiele brandstoffen, tussen nu en 2020 geleidelijk af te schaffen, en vraagt de Commissie hierbij het voortouw te nemen en voor aansturing te zorgen, en daarbij een actiegerichte benadering te volgen en toezicht op dit proces te houden via het Europees semester; dringt voorts aan op internationaal gecoördineerde tenuitvoerlegging van de op de G20-top van Pittsburgh overeengekomen doelstelling om subsidies voor fossiele brandstoffen (volgens het IEA in 2012 op mondiaal nivea ...[+++]

63. demande à la Commission et aux États membres d'adopter sans délai des mesures concrètes d'élimination progressive de toutes les subventions nuisibles pour l'environnement avant 2020, y compris des subventions en faveur des combustibles fossiles, sous l'impulsion de la Commission, en adoptant une approche fondée sur l'action et en veillant à en assurer le suivi dans le cadre du semestre européen; demande, en outre, que soit mis en œuvre de manière coordonnée, à l'échelle internationale, l'objectif du sommet du G-20 de Pittsburgh d'élimination progressive des subventions en faveur des combustibles fossiles, lesquelles, selon l'AIE, s'élevaient à 544 milliards d'USD à l'échelle mondiale en 2012, car cela permettrait de réduire significati ...[+++]


Zoals in het stabiliteits- en groeipact is bepaald, kan voor landen met een schuldquote van meer dan 60% van het bbp (zoals Malta) in de stappen die naar het besluit betreffende het bestaan van een buitensporig tekort leiden, bij de beoordeling van de naleving op basis van het tekortcriterium alleen met deze factoren rekening worden gehouden indien het overheidstekort dicht bij de referentiewaarde blijft en de overschrijding van de ...[+++]

Ainsi que le précise le pacte de stabilité et de croissance, pour les pays dont l'endettement dépasse 60 % du PIB (tels que Malte), ces facteurs ne peuvent être pris en compte, au cours des étapes conduisant à la décision constatant l'existence d'un déficit excessif, lors de l'évaluation du respect du critère du déficit, que si le déficit public reste proche de la valeur de référence et que le dépassement de celle-ci est temporaire, ce qui n'est pas le cas pour Malte (5).


L. overwegende dat de gemiddelde bruto-overheidsschuld van 85,6% tot 88% van het bbp is opgelopen en dat het totale overheidstekort van 6,2% tot 4,1% van het bbp is teruggevallen; overwegende dat sommige landen in de eurozone met toenemende tekorten te maken kregen;

L. considérant que la dette brute moyenne des administrations publiques a augmenté, passant de 85,6 % à 88 % du PIB, et que le déficit global des administrations publiques a reculé, passant de 6,2 % à 4,1 % du PIB; considérant que certains pays de la zone euro ont connu une augmentation de leurs déficits;


L. overwegende dat de gemiddelde bruto-overheidsschuld van 85,6% tot 88% van het bbp is opgelopen en dat het totale overheidstekort van 6,2% tot 4,1% van het bbp is teruggevallen; overwegende dat sommige landen in de eurozone met toenemende tekorten te maken kregen;

L. considérant que la dette brute moyenne des administrations publiques a augmenté, passant de 85,6 % à 88 % du PIB, et que le déficit global des administrations publiques a reculé, passant de 6,2 % à 4,1 % du PIB; considérant que certains pays de la zone euro ont connu une augmentation de leurs déficits;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
F. overwegende dat de financiering van het overheidstekort van de lidstaten ten koste gaat van middelen voor investeringen, groei en werkgelegenheid, terwijl kapitaalvlucht uit bepaalde lidstaten naar bepaalde andere lidstaten en naar derde landen een verslechtering van de betalingsbalans van de EU tot gevolg kan hebben;

F. considérant que le financement de la dette publique des États membres tend à absorber les ressources destinées à l'investissement, à la croissance et à l'emploi, tandis que la fuite des capitaux de certains États membres vers d'autres États membres ainsi que vers certains pays tiers peut contribuer à dégrader la situation de la balance des paiements de l'Union;


F. overwegende dat de financiering van het overheidstekort van de lidstaten ten koste gaat van middelen voor investeringen, groei en werkgelegenheid, terwijl kapitaalvlucht uit bepaalde lidstaten naar bepaalde andere lidstaten en naar derde landen een verslechtering van de betalingsbalans van de EU tot gevolg kan hebben;

F. considérant que le financement de la dette publique des États membres tend à absorber les ressources destinées à l'investissement, à la croissance et à l'emploi, tandis que la fuite des capitaux de certains États membres vers d'autres États membres ainsi que vers certains pays tiers peut contribuer à dégrader la situation de la balance des paiements de l'Union;


Omvangrijke inspanningen zijn vereist op de gebieden overheidsschuld en overheidstekort (alle landen moeten de naleving van de ESR 95-registratieregels verbeteren), jaarlijkse nationale rekeningen (met name door Polen, Cyprus en Malta), het geharmoniseerde indexcijfer van consumptie-prijzen (met name door Slowakije), de betalingsbalans en de internationale investeringspositie (met name door Hongarije, Cyprus, Estland, Polen, Slovenië en Malta) en de statistiek van de buitenlandse handel (met name door Cyprus).

Des efforts considérables doivent être déployés dans les domaines de la dette et du déficit publics (tous les pays devraient mieux respecter les règles comptables du SEC 95), des comptes nationaux annuels (notamment par la Pologne, Chypre et Malte), de l'indice des prix à la consommation harmonisé (notamment par la Slovaquie), de la balance des paiements et de la position globale extérieure (notamment par la Hongrie, Chypre, l'Estonie, la Pologne, la Slovénie et Malte), ainsi que des statistiques relatives au commerce extérieur (notamment par Chypre).


Van alle landen wordt verwacht dat zij het stabiliteits- en groeipact naleven, dat zij afzien van de directe financiering van het overheidstekort door de centrale banken van de geprivilegieerde toegang van overheidsinstanties tot de financiële instellingen, en dat zij de liberalisering van het kapitaalverkeer hebben voltooid.

Tous les pays sont tenus de respecter le pacte de stabilité et de croissance, de renoncer au financement direct du déficit du secteur public par la Banque centrale et à l'accès privilégié des autorités publiques aux institutions financières, et doivent avoir achevé la libéralisation des mouvements de capitaux.


Alle landen dienen het stabiliteits- en groeipact te respecteren, af te zien van rechtstreekse financiering van het overheidstekort door de centrale bank en van de bevoorrechte toegang van de overheid tot de financiële instellingen en zij moeten de liberalisatie van het kapitaalverkeer voltooid hebben.

Tous les pays sont tenus de respecter le pacte de stabilité et de croissance, de renoncer au financement direct du déficit du secteur public par la banque centrale et à l'accès privilégié des autorités publiques aux institutions financières, et doivent avoir achevé la libéralisation des mouvements des capitaux.


Voor de overige landen is de situatie met betrekking tot het overheidstekort, uitgedrukt in procenten van het BBP, als volgt: Tekort in 1995 Nationale doelstelling Convergentieprogramma Spanje 5,8% 5,9% Griekenland 9,2% 10,7% Portugal 5,4% 5,8% Overeenkomstig de procedure die de Commissie op 20 december 1995 heeft goedgekeurd[2] , zullen de betalingen aan de onderhavige drie landen derhalve worden voortgezet.

Pour les autres pays, les données budgétaires exprimées en termes de pourcentage du PIB sont : Déficit en 1995 Objectifs dans le programme national de convergence Espagne 5.8 % 5.9 % Grèce 9.2 % 10.7 % Portugal 5.4 % 5.8 % Selon la procédure que la Commission a approuvée le 20 décembre 1995[2] , les nouveaux versements aux trois pays concernés se poursuivront.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'overheidstekort alle landen' ->

Date index: 2021-05-17
w