Deze ontwikkeling zou met name betrekking moeten hebben op: - de toezeggingen betreffende de verhoging en verbetering van de investeringen in opleiding, waarbij maatregelen ten behoeve van werklozen en de opleiding die bedrijven voor hun werknemers organiseren, voorrang krijgen; - de ontwikkeling en een betere verspreiding van methoden voor de aanpassing van de arbeidstijd, die vergezeld gaat van een vergroting van de werkgelegenheid en een opwaardering van de betrokken banen, en die niet ten koste gaat van de sociale bescherming of de bevordering van gelijke kansen; - een nauwkeuriger analyse van het effect van de maatregelen ter verlaging van de indirecte loonkosten, met name al naar gelang waarop zij zijn gericht, en een meer stelselma
...[+++]tig zoeken naar alternatieve financieringen voor de sociale zekerheid; - de stimulering van plaatselijke initiatieven voor ontwikkeling en werkgelegenheid, met name door de verbetering van het juridische, fiscale en financiële kader van de betrokken activiteiten en de stimulering van een sterke plaatselijke dynamiek daarvoor; - de intensivering van de inspanningen tot activering van het werkgelegenheidsbeleid - met name via een aanpassing van de diensten voor de arbeidsvoorziening - met behoud van een hoog niveau van sociale bescherming; - meer aandacht voor de zwaarst getroffen categorieën: . jongeren: elke jongere zou voldoende onderwijs en opleiding genoten moeten hebben en voldoende werkervaring moeten hebben opgedaan om zijn inzetbaarheid te waarborgen; . langdurig werklozen: werklozen zouden een opleidings-, omscholings- of inpassingskans moeten krijgen voordat zij de drempel van de langdurige werkloosheid bereiken; . vrouwen: het beleid tot desegregatie van de arbeidsmarkt dient meer aandacht te krijgen overeenkomstig de door de Conferentie van Peking vastgestelde richtsnoeren en het vierde actieprogramma inzake gelijke kansen.Ce développement devrait concerner notamment : - les engagements concernant l'augmentation et l'amélioration des investissements dans la formation, avec une priorité pour les actions en faveur des chômeurs et pour les formations organisées par les entreprises pour leurs travailleurs; - un développement et une meilleure diffusion des pratiques d'aménagement du temps de travail, s'accompagnant d'une augmentation de l'emploi, d'une valorisation des emplois concernés, et ne se réalisant pas au détriment de la protection sociale, ou de la promotion de l'égalité des chances; - une analyse plus fine de l'impact des mesures de réduction et coûts salariaux, notamment en fonction de leur ciblage, et une recherche plus systématique des financements
...[+++]alternatifs de la sécurité sociale; - l'encouragement des initiatives locales de développement et d'emploi, notamment par l'amélioration du cadre légal, fiscal et financier des activités concernées, et par l'encouragement de fortes dynamiques locales en leur faveur; - l'intensification des efforts d'activation des politiques d'emploi - en particulier par l'adaptation des services de l'emploi - tout en préservant un haut niveau de protection sociale; - l'attention renforcée à porter aux catégories les plus touchées : . les jeunes : chacun devrait bénéficier d'un niveau d'éducation, de formation ou d'expérience professionnelle suffisant pour assurer son employabilité; . les chômeurs de longue durée qui devraient avoir reçu une chance de formation de réhabilitation ou d'insertion avant d'atteindre le seuil du chômage de longue durée les femmes : une attention plus soutenue devrait être portée aux politiques de déségrégation du marché du travail, conformément aux orientations adoptées par la Conférence de Pékin et au 4ème programme d'action pour l'égalité de chances.