...ten o
f door de nationale regelgevende autoriteit tezamen met de mededingingsautoriteit; dat als de marktmechanismen tekortschieten, e nationale regelgevende autoriteiten corrigerende maatregelen moeten voorstellen die afgestemd zijn op de omvang van de tekortkomingen en gericht zijn op meer concurrentie, en de marktdeelnemers raadplegen om na te gaan of de sector de knelpunten ook zonder bijkomende regelgeving meester kan worden; dat de nationale regelgevende autoriteiten hun besluiten moeten rechtvaardigen tegen de achtergrond van de richtsnoeren van de Commissie zodat gemeenschappelijke en objectieve criteria worden gehanteerd die
...[+++] het minder noodzakelijk maken dat de regelgevende autoriteiten de situatie op een niet-objectieve manier beoordelen; dat de instrumenten om de toegang te reglementeren, met inbegrip van de interconnectie, niet moeten worden uitgebreid tot de markt van de mobiele telefonie en de Internet Service Providers en dat de Commissie de mogelijkheid moet hebben een besluit van de nationale regelgevende autoriteiten te betwisten en indien nodig te wraken indien het besluit niet gerechtvaardigd is tegen de achtergrond van het regelgevend kader; dat de opgelegde maatregelen gepubliceerd moeten worden en maar voor een beperkte tijd kunnen gelden; stelt verder met nadruk dat de nationale regelgevende autoriteiten en de Commissie jaarlijks referentiestudies moeten ondernemen die zich vooral toespitsen op de stand van zaken in de ontwikkeling naar volledig vrije concurrentie en opnieuw evalueren of de ex ante-regelingen voor bepaalde deelsectoren moeten blijven gelden; .....
.tion du marché économique; en cas de dysfonctionnement du marché, les ARN doivent proposer des mesures réglementaires correspondant au niveau du dysfonctionnement dans le secteur et axées sur un renforcement de la concurrence, et consulter les opérateurs du marché pour déterminer si le secteur peut résoudre le problème sans réglementation; les ARN sont tenues de justifier leurs décisions au regard des lignes directrices publiées par la Commission, à l'effet de définir des critères objectifs communs permettant de réduire au minimum la nécessité d'appréciation non objective des ARN; considère que les instruments réglementant l'accès,
...[+++] y inclus l'interconnexion, ne devraient pas être étendus au marché des communications mobiles et aux fournisseurs de services Internet; la Commission doit pouvoir contester et, le cas échéant, révoquer la décision prise par les ARN si celle-ci n'est pas conforme au cadre réglementaire; les mesures imposées doivent être publiées et applicables pendant une période limitée; souligne que les ARN et la Commission doivent procéder annuellement à des études d'évaluation concernant l'évolution vers une concurrence intégrale et réaffirmant la nécessité de poursuivre la mise en œuvre de réglementations ex ante pour certains secteurs; ...