Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
minder ontwikkelde Overeenkomstsluitende partij
minder ontwikkelde verdragsluitende partij
Culturele ontmoetingsplaatsen in scholen promoten
Fusie van scholen
Gezondheid op de scholen
Kunstwerken ontwikkeld door personeelsleden selecteren
Minst ontwikkeld land
Scholen vissen beoordelen
Scholen vissen evalueren
VN-Conferentie over de minst ontwikkelde landen

Vertaling van "scholen ontwikkeld " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
scholen vissen beoordelen | scholen vissen evalueren

évaluer des bancs de poissons


richtlijnen voor de bescherming van scholen en universiteiten tegen militair gebruik tijdens gewapend conflict | richtsnoeren voor de bescherming van scholen en universiteiten tegen militair gebruik tijdens gewapende conflicten

Lignes directrices pour la protection des écoles et des universités contre l’utilisation militaire durant les conflits armés




Omschrijving: Stoornissen van de persoonlijkheid en het gedrag op volwassen leeftijd die zich hebben ontwikkeld bij personen zonder eerdere persoonlijkheidsstoornis na ondervinding van catastrofale of buitengewoon-lang-aanhoudende stress of na een ernstige psychiatrische-ziekte. Deze diagnosen mogen alleen gesteld worden als er bewijs is van een uitgesproken en duurzame verandering van het patroon waarin iemand de omgeving en zichzelf waarneemt, daarmee in betrekking staat of daarover denkt. De persoonlijkheidsverandering dient aanmerkelijk te zijn en samen te gaan met star en onaangepast gedrag dat voor de pathogene ervaring niet aanwez ...[+++]

Définition: Cette catégorie concerne des anomalies de la personnalité et du comportement chez l'adulte, survenant en l'absence de troubles préalables de la personnalité et faisant suite à un facteur de stress, soit catastrophique, soit excessif et prolongé, ou à une maladie psychiatrique sévère. Ce diagnostic ne doit être porté que dans les cas où on a la preuve d'un changement manifeste et durable des modes de perception, de relation ou de pensée concernant l'environnement ou soi-même. La modification de la personnalité doit être significative et être associée à un comportement rigide et mal adapté, absent avant la survenue de l'événeme ...[+++]


kunstwerken ontwikkeld door personeelsleden selecteren | kunstwerken selecteren die door personeelsleden zijn ontwikkeld

sélectionner des œuvres créées par des membres du personnel


(1) minder ontwikkelde verdragsluitende partij | (2) minder ontwikkelde Overeenkomstsluitende partij

partie contractante peu développée


Conferentie van de Verenigde Naties over de minst ontwikkelde landen | VN-Conferentie over de minst ontwikkelde landen

Conférence des Nations unies sur les pays les moins avancés | Conférence PMA






culturele ontmoetingsplaatsen in scholen promoten

promouvoir un site culturel dans les écoles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. De NMBS heeft een educatief pakket voor scholen ontwikkeld. Zo kunnen de kinderen zich bewust worden van de problematiek rond de spoorwegveiligheid.

1. La SNCB a développé un package éducatif pour les écoles, de manière à permettre aux enfants d'être conscients de la problématique de la sécurité dans les chemins de fer.


Sinds meerdere jaren worden er in samenwerking met de COCOF specifieke projecten ontwikkeld (educatief project in de scholen en Kinderkoor van de Munt).

Des projets spécifiques sont développés depuis plusieurs années en collaboration avec la COCOF (projet éducatif dans les écoles et Chœur d’enfants de la Monnaie).


In samenwerking met de Vlaamse Gemeenschapscommissie zijn specifieke projecten ontwikkeld (educatieve projecten in de Nederlandstalige scholen in Brussel).

Des projets spécifiques sont développés en collaboration avec la Vlaamse Gemeenschapcommissie (projets éducatifs dans les écoles néerlandophones de Bruxelles).


Via het programma « Kleur Bekennen » voor de lagere en secundaire scholen werden ook vormingsactiviteiten ontwikkeld voor andere doelgroepen, zoals leerkrachten en jeugdbewegingen.

Dans le cadre du programme « Annoncer la couleur » destiné aux écoles primaires et secondaires, des activités de formation ont également été développées pour d'autres groupes cibles, comme les enseignants et les mouvements de jeunesse.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
— Er moeten good practices ontwikkeld worden zoals de flyer opgemaakt door mevrouw Waelput en de brochure Le guide du respect (2007) als eerstehulpkit voor jongeren in scholen door « Ni Putes Ni Soumises Comité belge » uitgebracht.

— Il faut mettre au point de bonnes pratiques, comme le prospectus réalisé par Mme Waelput et Le guide du respect (2007) édité par l'association « Ni Putes Ni Soumises Comité belge », qui est censé apporter une aide de première ligne aux jeunes dans les écoles.


Via het programma « Kleur Bekennen » voor de lagere en secundaire scholen werden ook vormingsactiviteiten ontwikkeld voor andere doelgroepen, zoals leerkrachten en jeugdbewegingen.

Dans le cadre du programme « Annoncer la couleur » destiné aux écoles primaires et secondaires, des activités de formation ont également été développées pour d'autres groupes cibles, comme les enseignants et les mouvements de jeunesse.


Er zullen vormingspaketten ontwikkeld worden voor gezinnen en scholen in samenspraak met gezinsorganisaties uit andere landen en regio's.

Ce projet prévoit la création de modules de formation pour les familles et les écoles, ceci en collaboration avec des organisations familiales d'autres pays et régions.


5. is van mening dat de huidige regeling, volgens welke de lidstaten leerkrachten naar de Europese scholen detacheren, niet billijk is aangezien lidstaten die leerkrachten ter beschikking stellen die in een meer verspreide taal onderwijzen (bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk en de Republiek Ierland met 308, en Duitsland en Oostenrijk met 239 van de 1390 gedetacheerde leerkrachten) een onevenredig hoge financiële last dragen; dringt aan op een grotere autonomie voor Europese Scholen ook op het vlak van de aanwerving van leerkrachten, zodat de Europese Scholen meer verantwoordelijkheid krijgen en een efficiënter systeem k ...[+++]

5. considère que les dispositions actuelles, en vertu desquelles les États membres détachent des professeurs dans les écoles européennes, ne sont pas équitables, étant donné que les États membres envoyant des professeurs qui enseignent dans une langue de large diffusion (par exemple, sur un total de 1 390 enseignants détachés, le Royaume-Uni, la République d'Irlande, avec 308 enseignants, et l'Allemagne et l'Autriche, avec 239 enseignants) supportent une charge financière disproportionnée; il convient que les écoles européennes bénéficient d'une plus grande autonomie en ce qui concerne aussi le recrutement des enseignants, ce qui accroî ...[+++]


25. verzoekt de Commissie te waarborgen, via haar vertegenwoordiger in de raad van bestuur van de Europese scholen, dat er een coëfficiënt ontwikkeld wordt met betrekking tot kinderen met speciale onderwijsbehoeften en leerlingen wier moedertaal afwijkt van de taal waarin zij het meeste onderwijs krijgen (Taal I), en deze coëfficiënt toe te passen bij de berekening van de omvang der klassen;

25. invite la Commission à veiller, par l'intermédiaire de son représentant au conseil supérieur des écoles européennes, à ce qu'un coefficient soit appliqué aux enfants ayant des besoins spécifiques en matière d'éducation et aux élèves dont la langue maternelle diffère de la langue dans laquelle leur est dispensée la plus grande partie de l'enseignement (première langue), et à ce que ce coefficient soit appliqué lors du calcul de la taille des classes;


3. verzoekt de Commissie te waarborgen, via haar vertegenwoordiger in de raad van bestuur van de Europese scholen, dat er een coëfficiënt ontwikkeld wordt met betrekking tot kinderen met speciale onderwijsbehoeften en leerlingen wier moedertaal afwijkt van de taal waarin zij het meeste onderwijs krijgen (Taal I), en deze coëfficiënt toe te passen bij de berekening van de omvang der klassen;

3. demande à la commission de veiller, par l'intermédiaire de son représentant au conseil supérieur des écoles européennes, à ce qu'un coefficient soit appliqué aux enfants ayant des besoins spécifiques en matière d'éducation et aux élèves dont la langue maternelle diffère de la langue dans laquelle leur est dispensée la plus grande partie de l'enseignement (première langue), et à ce que ce coefficient soit appliqué lors du calcul de la taille des classes;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'scholen ontwikkeld' ->

Date index: 2024-11-15
w