- Schat de aard en omvang van de problemen in - Zet, indien nodig, noodprocedures in werking - Lost zware vertragingen op door vervanging - Controleert en stuur
t, indien nodig, de dienstrol bij bij ziekte, vakantie - Contacteert, indien nodig, de technische dienst - Contacteert, indien nodig, de hulpdiensten (ziekenwagen, politie, controleurs,...) - Verzekert het communicatienetwerk (chauffeurs, technische dienst, hulpdiensten, klanten,...) Ziet toe op de toepassing van procedures en regels op vlak van veiligheid en kwaliteit (co 01186) - Ziet (proactief) toe op de correcte uitvoering van de opdrachten - Zet, indien nodig, noodprocedures
...[+++] in werking - Volgt, coördineert en registreert bijkomende dienstverlening Stemt de werkzaamheden af op de wensen/vragen van de klant/chauffeurs (co 01187) - Beantwoordt oproepen van klanten/chauffeurs - Informeert klanten/chauffeurs - Past taalgebruik en boodschap aan het doelpubliek aan - Doet de klant een voorstel voor oplossing volgens de gangbare procedures 2.2 Beschrijving van de competenties/activiteiten aan de hand van de descriptorelementen 2.2.1 Kennis - Basiskennis van sociale wetgeving (basiskennis regelgeving en cao's m.b.t. planning, uurroosters,...) - Kennis van de reglementering voor het personenvervoer - Kennis van courante software (tekstverwerking, rekenblad, ...) - Kennis van informatie- en communicatietechnologieën (internet, e-mail, ...) - Kennis van rapporteringstechnieken en -procedures - Kennis van doelgerichte (digitale en analoge) communicatie - Kennis van principes voor crisisinterventie - Kennis van (nationale en internationale) normen met betrekking tot veiligheid en kwaliteit - Kennis van principes van klantvriendelijkheid - Grondige kennis van opvolgingsmethoden - Grondige kennis en toepassing van navigatiemateriaal (routeplanner, GPS, VHF, radar, wegenkaarten, internet, ...) - Grondige kennis van bedrijfseigen software (planningssoftware en/of opvolgingssoftware) 2.2.2 Vaardigheden Cognitieve vaardigh ...Veille à l'application des procédures et règles sur le plan de la sécurité et de la qualité (co 01186) : - veille (de manière proactive) à l'exécution correcte des demandes ; - met, le cas échéant, des procédures d'urgence en branle ; - suit, coordonne et enregistre les services supplémentaires ; Coordonne les travaux par rapport aux des
iderata/demandes du client/des chauffeurs (co 0118
7) : - répond à des appels de clients/chauffeurs ; - informe les clients/chauffeurs ; - adapte son langage et le message en fonction du public-cib
...[+++]le ; - propose une solution au client conformément aux procédures habituelles. 2.2 Description des compétences/activités à l'aide des éléments de descripteurs 2.2.1 Connaissances - connaissances de base de la législation sociale (connaissances de base des réglementations et CCT relatives à la planification, aux horaires, etc.) ; - connaissances de la réglementation régissant le transport de personnes ; - connaissance des logiciels courants (traitement de texte, tableur, etc.) ; - connaissance des technologies de l'information et de la communication (Internet, e-mail, etc.) ; - connaissance des techniques et procédures de rapport ; - connaissance d'une communication (numérique et analogique) ciblée ; - connaissance des principes d'intervention en cas de crise ; - connaissance des normes (nationales et internationales) relatives à la sécurité et à la qualité ; - connaissance des principes d'amabilité envers la clientèle ; - connaissance approfondie de méthodes de suivi ; - connaissance approfondie et utilisation du matériel de navigation (système de planification d'itinéraires, GPS, VHF, radar, cartes routières, Internet, etc.) ; - connaissance approfondie de logiciels spécifiques à l'entreprise (logiciel de planification et/ou logiciel de suivi). 2.2.2 Compétences Compétences cognitives - pouvoir lire et comprendre des demandes ; - pouvoir trier et regrouper des demandes ; - pouvoir suivre des procédures et méthodes de trav ...