...bied
de behoefte aan het soort subsidieerbare kinderopvangplaatsen te bepalen. Daarvoor wordt in elk geografisch gebied gekeken naar het aandeel van de totale subsidieerbare capaciteit, minstens voor het inkomenstarief, op het totale aantal kinderopvangplaatsen enerzijds, en het aandeel van de totale subsidieerbare capaciteit met alleen een basissubsidie op het totale aantal kinderopvangplaatsen anderzijds. Om te bepalen of en welke soort nieuwe plaatsen er kunnen bijkomen, worden grenspercentages bepaald. Voor de omschakeling van bestaande kinderopvangplaatsen gelden de volgende opeenvolgende stappen: 1° per geografisch gebied wordt
...[+++]bepaald naar welke subsidietrap kan worden omgeschakeld. Dat gebeurt door voor elk geografisch gebied de behoefte aan het soort subsidieerbare kinderopvangplaatsen te bepalen. Daarvoor wordt in elk geografisch gebied gekeken naar het aandeel op het totale aantal kinderopvangplaatsen van de totale subsidieerbare capaciteit met basissubsidie, van de totale subsidieerbare capaciteit met inkomenstarief, van de totale subsidieerbare capaciteit met plussubsidie en van het totale aantal kinderopvangplaatsen zonder subsidie; 2° voor de omschakeling van bestaande kinderopvangplaatsen zonder subsidie naar kinderopvangplaatsen met basissubsidie of naar kinderopvangplaatsen met inkomenstarief, en voor de omschakeling van bestaande kinderopvangplaatsen met basissubsidie naar kinderopvangplaatsen met inkomenstarief, worden voor het aandeel van het totale aantal subsidieerbare kinderopvangplaatsen met basissubsidie, voor het aandeel van het totale aantal subsidieerbare kinderopvangplaatsen met inkomenstarief en voor het aandeel van het totale aantal kinderopvangplaatsen zonder subsidie, zoals berekend conform punt 1°, grenspercentages bepaald om nader te bepalen of, en naar welke, hogere subsidietrap kan worden omgeschakeld en worden de geografische gebieden van hoog naar laag gerangschikt volgens het aandeel kinderopvangplaatsen zonder subsidie; 3° voor de omschakeling van bestaande kinderopvangplaatsen met een inkomenstarief naar kinderopvangplaatsen met plussubsidie worden de geografische gebieden van hoog naar laag gerangschikt volgens het aantal kinderen, geboren in een kansarm gezin zoals geregistreerd in Mirage; 4° op basis van de rangschikking, vermeld in punt 3°, wordt bepaald welk geografisch gebied in aanmerking komt voor omschakeling van bestaande kinderopvangplaatsen met inkomenstarief naar een hogere subsidietrap met plussubsidie. Daarvoor wordt in elk geografisch gebied gekeken of het aandeel van de totale aantal subsidieerbare kinderopvangplaatsen met plussubsidie, zoals berekend con ......Subvention du 22 novembre 2013, s'appliquent les critères suivants : a) le part du budget de subvention à répartir par échelle de subvention affectée à des nouvelles places d'accueil d'enfants et la part affectée à la transition de places existantes à une échelle supérieure ; b) la part du budget de subvention par éch
elle de subvention, soit pour les nouvelles places d'accueil d'enfants, soit pour la transition de places existantes, affectée à l'accueil en groupe et la part affectée à l'accueil familial ; c) le besoin potentiel en places d'accueil d'enfants dans une zone géographique selon les dispositions, visées au paragraphe 3 ;
...[+++] 5° pour les subventions, visées aux articles 1 , 14° /1, 17/1° et 18° de l'Arrêté de Subvention du 22 novembre 2013, il est tenu compte de l'offre disponible en places d'accueil du même type de subvention que la subvention à répartir. L'offre disponible est considérée dans la même zone géographique. § 3. Les nouvelles places d'accueil d'enfants sont déterminées selon les étapes consécutives suivantes : 1° les zones géographiques sont rangées par ordre dégressif selon la différence entre d'une part la demande potentielle, à savoir le nombre d'enfants de moins de trois ans avec une mère employée ou demandeuse d'emploi, mariée ou cohabitante, et avec un parent isolé, et d'autre part l'offre, à savoir le nombre total de places d'accueil d'enfants dans toutes les structures d'accueil d'enfants ; 2° sur la base du classement, visé au point 1°, il est déterminé par zone géographique quelle échelle de subvention s'applique aux nouvelles places d'accueil d'enfants. A cet effet, la demande pour chaque type de places d'accueil d'enfants est déterminée par zone géographique. Pour ce faire on prend pour chaque zone géographique la part de la capacité de subvention totale, au moins pour le tarif sur la base du revenu, dans le nombre total des places d'accueil d'enfants d'une part, et la part de la capacité de subvention totale avec uniquement une subvention de base dans le nombre total de places d'accueil d'enfants d'autre part. Pour calculer le nombre et le type des nouvelles places, des pourcentages limites sont déterminées. ...