7) Adviseur (A3) : 1 betrekking waaraan de functie is verbonden van Adviseur - Expert Transversaal (functieclassificat
ie : IIC021) bij de Stafdienst ICT - Transversale functie Profiel : Rol van expert Doel en inhoud van de functie Definiëren, communiceren, plannen, implementeren, opvolgen en bijsturen van de ICT-dienstverlening teneinde de door de organisatie aangeboden operationele
ICT-diensten op een continue wijze te garanderen. De adviseur - expert van de stafdienst ICT staat één van de 5 verschillende departementen binnen de staf
...[+++]dienst bij. Opdrachten en taken De adviseur - expert van de stafdienst ICT heeft, onder andere, de volgende taken en opdrachten : zo vlug mogelijk herstellen van de normale dienstverlening bij incidenten om de negatieve impact op de verrichtingen van de organisatie te minimaliseren teneinde te verzekeren dat de best mogelijke kwaliteit van de dienstverlening en van de beschikbaarheid behouden blijft. Incident = elke gebeurtenis die geen deel uitmaakt van de standaardoperatie van een dienstverlening en die een onderbreking of vermindering van de kwaliteit van de dienstverlening veroorzaakt of kan veroorzaken; identificeren van de onderliggende oorzaken van incidenten, voorstellen van tijdelijke en definitieve oplossingen en ondernemen van de nodige proactieve acties teneinde de nadelige effecten van incidenten en problemen voor de organisatie te verminderen. Probleem= de onbekende onderliggende oorzaak van een of meerdere incidenten; leveren van informatie inzake de ICT-infrastructuur en de verleende diensten teneinde de dienstverleningsprocessen te ondersteunen met accurate informatie; verzekeren dat gestandaardiseerde methodes en procedures gebruikt worden voor een efficiënte en vlotte afhandeling van alle veranderingen aan de ICT-dienstverlening teneinde enerzijds nadelige gevolgen van veranderingen te verminderen en anderzijds de voordelen van verandering te maximaliseren; verzekeren dat veranderingen op de juiste manier/juiste p ...7) Conseiller (A3) : 1 emploi auquel est attachée la fonction de Conseiller - Expert Transversale (classification de fonction : IIC021) auprès du Service d'encadrement ICT - Fonction transversale Pro
fil : Expert But et contexte de la fonction Définir, communiquer, planifier, implémenter, suivre et rectifier la prestation de services en matièr
e de technologies d'information et de communication (TIC) afin d'assurer en permanence les services TIC opérationnels proposés par l'organisation (le gestionnaire senior de service de soutien TIC
...[+++]est responsable du soutien de projets complexes/de grande taille. Le conseiller - expert du service d'encadrement ICT assiste un des 5 différents départements du service d'encadrement. Missions et tâches Le conseiller - expert du service d'encadrement ICT a, entre autres, les missions et tâches suivantes : rétablir le plus rapidement possible la prestation de services normale en cas d'incidents pour réduire ainsi l'impact négatif sur les activités afin de garantir que des services de la meilleure qualité possible et la disponibilité restent intacts (" incident" : chaque événement qui ne relève pas des opérations standard de la prestation de services et qui occasionnent ou peuvent occasionner une interruption ou une diminution de la qualité de la prestation de services); identifier les causes sous-jacentes des incidents et proposer des solutions temporaires et définitives/entreprendre les actions proactives nécessaires afin de réduire les effets dommageables des incidents et problèmes pour l'organisation (" problème" : la cause sous-jacente inconnue d'un ou de plusieurs incidents); fournir des informations en matière d'infrastructure TIC et de services fournis afin de soutenir le processus de prestation de services avec des informations précises; assurer que les méthodes et procédures standardisées sont utilisées pour un traitement efficace et rapide de tous les changements apportés aux prestations de services TI ...