Service - Wat de verkrijgbaarheid van losse
onderdelen betreft stelt het Groenboek drie oplossingen voor: een oplossing met reglementair karakter waarbij bepaald wordt hoe lang men v
erplicht zou moeten beschikken over losse onderdelen; een aanpak op vrijwillige basis gebaseerd op het zoeken van oplossingen door middel van gedragslijnen of onderhandelingen tussen de betrok
kenen; een laatste manier gebaseerd ...[+++] op voorlichting, door middel van verplichte adequate etikettering van het produkt waarop bijvoorbeeld staat hoe lang de producenten verplicht zijn losse onderdelen in voorraad te hebben.Services après-vente - Afin de résoudre le problème de la disponibilité des pièces détachées, le Livre Vert propose trois solutions: une solution à cara
ctère réglementaire selon laquelle serait fixée la durée obligatoire de disponibilité des pièces détachées; une solution à caractère volontaire basée sur la recherche de solutions par le biais de codes de conduite ou de négociations entre les différents intéressés; une dernière voie bas
ée sur une approche informative, l'exigence d'un étiquetage adéquat du produit, par exemple, indiqu
...[+++]ant les délais pendant lesquelles les producteurs s'engageraient à garder un stock approprié de pièces détachées.