...ren k
ritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken; integer handelen in overeenstemming met de verwachtingen van de organisatie, vertrouwelijkheid respecteren, verbintenissen nakomen en elke vorm van partijdigheid vermijden. - op het vlak van de specifieke bekwaamheden voor de rol van leidinggevende : leggen van verbanden tussen verschillende gegevens, genereren van alternatieven en trekken van sluitende conclusies; proactief stellen van objectieven, nauwgezet uittekenen van actieplannen en daarbij de juiste middelen inschakelen, binnen de beschikbare tijd; begeleiden van medewe
...[+++]rkers in hun groei en gericht feedback geven aan medewerkers over hun functioneren (prestaties en ontwikkeling); advies geven aan zijn/haar gesprekspartners en een vertrouwensrelatie met hen opbouwen op basis van zijn/haar expertise; beschikken over goede communicatievaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling. - op het vlak van de technische competenties : een geavanceerde kennis hebben van : - kennismanagement (processen, procedures, instrumenten), informatie-en documentatiebeheer, - veranderingsmanagement en (project)managementtechnieken; een gebruikerskennis hebben van : - de structuur en de werking van de FOD Financiën en van de verdeling van de bevoegdheden onder de verschillende organisatieniveaus. ......n de façon critique son propre fonctionnement et en s'enrichissant continuellement par de nouvelles idées et approches, compétences et connaissances; agir de manière intègre, conformément aux attentes de l'organisation, respecter la confidentialité et les engagements et éviter toute forme de partialité; - sur le plan des aptitudes spécifique au rôle de dirigeant : établir des liens entre diverses données, concevoir des alternatives et tirer des conclusions adéquates; définir des objectifs de manière proactive, étayer des plans
d'action de manière minutieuse et y impliquer les bonnes ressources, dans les délais disponibles; accompa
...[+++]gner les collaborateurs dans leur développement et leur fournir un feed-back orienté vers leur fonctionnement (prestations et développement); fournir des conseils à ses interlocuteurs et développer avec eux une relation de confiance basée sur son expertise; disposer d'une bonne capacité de communication, tant écrite qu'orale; - sur le plan des compétences techniques : avoir une connaissance avancée : - de la gestion des connaissances (processus, procédures, instruments), gestion de l'information et de la documentation, - de la gestion du changement et des techniques de gestion (projet); avoir une connaissance en tant qu'utilisateur de la structure et du fonctionnement du SPF Finances et de la répartition des compétences entre les différents niveaux de l'organisation. ...