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Bescherming van persoonsgegevens
De uitlevering toestaan
Forfaitaire aftrek toestaan
Persoonsgegevens
Toegestane asbelasting
Toestaan
Uitgaven toestaan
Verblijf toestaan

Vertaling van "toestaan persoonsgegevens " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE






bescherming van persoonsgegevens

protection des données à caractère personnel | protection des données




forfaitaire aftrek toestaan

autoriser des déductions forfaitaires




toegestane asbelasting | toestaan

charge autorisée par essieu
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De werkafspraken vormen geen grondslag voor het toestaan van de uitwisseling van persoonsgegevens en zijn niet juridisch bindend voor de Unie of de lidstaten.

Les arrangements de travail ne peuvent pas servir de base pour permettre l’échange de données à caractère personnel ni avoir des effets juridiquement contraignants pour l’Union ou ses États membres.


5. In afwijking van lid 1 kan de uitvoerend directeur de overdracht van persoonsgegevens aan derde landen of internationale organisaties in individuele gevallen toestaan indien de overdracht:

5. Par dérogation au paragraphe 1, le directeur exécutif peut autoriser le transfert de données à caractère personnel vers un pays tiers ou à une organisation internationale, au cas par cas, si ce transfert est:


2. In afwijking van lid 1 mag de uitvoerend directeur de overdracht van persoonsgegevens aan derde landen of internationale organisaties in individuele gevallen toestaan indien:

2. Par dérogation au paragraphe 1, le directeur exécutif peut autoriser le transfert de données à caractère personnel vers un pays tiers ou une organisation internationale, au cas par cas, si:


De inzameling van persoonsgegevens toestaan voor personen die er alleen van worden verdacht kleinere misdrijven te hebben gepleegd, is volstrekt in strijd met ons principe van vermoeden van onschuld (buiten elke veroordeling om) en met ons principe van eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer.

Autoriser la collecte de données personnelles pour des personnes qui sont simplement suspectées d'infractions mineures est totalement contraire à nos principes de la présomption d'innocence (en dehors de toute condamnation) et de notre principe de respect de la vie privée.


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De inzameling van persoonsgegevens toestaan voor personen die er alleen van worden verdacht kleinere misdrijven te hebben gepleegd, is volstrekt in strijd met ons principe van vermoeden van onschuld (buiten elke veroordeling om) en met ons principe van eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer.

Autoriser la collecte de données personnelles pour des personnes qui sont simplement suspectées d'infractions mineures est totalement contraire à nos principes de la présomption d'innocence (en dehors de toute condamnation) et de notre principe de respect de la vie privée.


2. In afwijking van lid 1 mag de uitvoerend directeur de overdracht van persoonsgegevens aan derde landen of internationale organisaties in individuele gevallen toestaan indien:

2. Par dérogation au paragraphe 1, le directeur exécutif peut autoriser le transfert de données à caractère personnel vers un pays tiers ou une organisation internationale, au cas par cas, si:


Het besluit van de raad van bestuur mag toestaan persoonsgegevens te verwerken die verband houden met de in artikel 14, lid 1, bedoelde categorieën personen, maar mag niet machtigen tot het verwerken van persoonsgegevens waaruit de raciale of etnische afkomst, de politieke opvattingen, de godsdienstige of levensbeschouwelijke overtuiging, of het lidmaatschap van een vakvereniging blijkt, noch van gegevens die de gezondheid of het seksueel gedrag betreffen.

La décision du conseil d’administration peut autoriser le traitement de données à caractère personnel concernant les catégories de personnes visées à l’article 14, paragraphe 1, mais pas le traitement de données à caractère personnel révélant l’origine raciale ou ethnique, les opinions politiques, les convictions religieuses ou philosophiques, ou l’appartenance syndicale, ni le traitement de données concernant la santé ou la sexualité.


Het besluit van de raad van bestuur mag toestaan persoonsgegevens te verwerken die verband houden met de in artikel 14, lid 1, bedoelde categorieën personen, maar mag niet machtigen tot het verwerken van persoonsgegevens waaruit de raciale of etnische afkomst, de politieke opvattingen, de godsdienstige of levensbeschouwelijke overtuiging, of het lidmaatschap van een vakvereniging blijkt, noch van gegevens die de gezondheid of het seksueel gedrag betreffen.

La décision du conseil d’administration peut autoriser le traitement de données à caractère personnel concernant les catégories de personnes visées à l’article 14, paragraphe 1, mais pas le traitement de données à caractère personnel révélant l’origine raciale ou ethnique, les opinions politiques, les convictions religieuses ou philosophiques, ou l’appartenance syndicale, ni le traitement de données concernant la santé ou la sexualité.


Richtlijn 95/46/EG betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens legt specifieke vereisten en voorwaarden op voor de toestemming van de betrokkene voor verwerking van gegevens (art. 7), terwijl Richtlijn 97/66/EG betreffende de verwerking van persoonsgegevens en de bescherming van de persoonlijke levenssfeer in de telecommunicatiesector (art. 12, lid 1) en Richtlijn 97/7/EG betreffende op afstand gesloten overeenkomsten (art. 10) het gebruik van geautomatiseerde oproepsystemen of faxapparaten voor direct marketing toestaan ...[+++]

La directive 95/46/CE relative à la protection des personnes physiques à l'égard du traitement des données à caractère personnel fixe des exigences et des conditions spécifiques en ce qui concerne le consentement de la personne concernée par le traitement de données (article 7), tandis que les directives 97/66/CE concernant le traitement des données à caractère personnel et la protection de la vie privée dans le secteur des télécommunications (article 12, paragraphe 1) et 97/7/CE concernant les contrats à distance (article 10) autorisent l'utilisation de systèmes automatisés d'appels ou de télécopieurs à des fins de prospection directe u ...[+++]


De EDPS is ook ingenomen met het feit dat de informatiebeheersstrategie voorschrijft dat nieuwe wetgevingsmaatregelen die de opslag en uitwisseling van persoonsgegevens toestaan, alleen mogen worden voorgesteld als de noodzaak daarvan concreet is aangetoond.

Le CEPD appuie également la disposition de la stratégie de gestion de l'information prévoyant qu’une nouvelle mesure législative visant à faciliter la conservation et l’échange de données à caractère personnel ne peut être proposée que si sa nécessité est prouvée par des faits concrets.




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'toestaan persoonsgegevens' ->

Date index: 2024-05-20
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