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Bewaren van de vrede
Bewerkstelligen van de vrede
Gemeentelijke politieke commissie
Handhaving van de vrede
Herstellen van de vrede
PMSC
Partnerlanden voor de vrede
Periode van vrede
Politieke afdelingscommissie
Politieke commissie van de afdeling
Politieke rechten
Politieke richting
Politieke stroming
Totstandbrenging van de vrede
Vrede onder de bevolking
Vrede onder de burgers
Vredesproces

Traduction de «tot vrede politieke » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Politiek-Militair Stuurcomité inzake het Partnerschap voor de Vrede | PMSC [Abbr.]

Comité directeur politico-militaire du Partenariat pour la paix | PMSC [Abbr.]


totstandbrenging van de vrede [ bewerkstelligen van de vrede | herstellen van de vrede | vredesproces ]

instauration de la paix [ rétablissement de la paix ]


handhaving van de vrede [ bewaren van de vrede ]

maintien de la paix [ sauvegarde de la paix ]


politieke richting [ politieke stroming ]

tendance politique [ courant politique ]


geografische en / of politieke regio van wereld

région géographique et/ou politique du monde


vrede onder de bevolking | vrede onder de burgers

paix civile




partnerlanden voor de vrede

pays partenaires pour la paix


Gemeentelijke politieke commissie | politieke afdelingscommissie | politieke commissie van de afdeling

Commission politique municipale


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
strafrecht vrede politieke propaganda oorlog

droit pénal paix propagande politique guerre


Burundi conflict tussen etnische groeperingen totstandbrenging van de vrede politieke oppositie ontwikkelingshulp participatie van vrouwen vluchteling motie van het Parlement corruptie financiering van een verkiezing organisatie van verkiezingen foltering rassenconflict rechten van de mens oorlogsmisdaad toezicht op de verkiezingen

Burundi conflit interethnique instauration de la paix opposition politique aide au développement participation des femmes réfugié résolution du Parlement corruption financement électoral organisation électorale torture conflit racial droits de l'homme crime de guerre vérification du scrutin


BURGEROORLOG | POLITIEKE OPPOSITIE | BUITENLANDS BELEID | COLOMBIA | TOTSTANDBRENGING VAN DE VREDE

GUERRE CIVILE | OPPOSITION POLITIQUE | POLITIQUE EXTERIEURE | COLOMBIE | INSTAURATION DE LA PAIX


België spitste zijn aandacht toe op de belangen die mee de kern vormen van de betrekkingen tussen de EU en Afrika: een politieke dialoog over een globaal spectrum van vrede, veiligheid in de beide continenten, met bijzondere aandacht voor democratie, goed bestuur en de mensenrechten.

La contribution belge a ciblé des intérêts liés au coeur de cette relation UE-Afrique: un dialogue politique visant un spectre global de la paix, la sécurité des deux continents, avec une attention particulière pour la démocratie, la bonne gouvernance et les droits de l'Homme.


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De meerderheid heeft op 5 februari 2015 in de plenaire vergadering een voorstel van resolutie aangenomen waarin de regering wordt verzocht de Palestijnse Staat te erkennen als Staat en als internationale rechtspersoon op het ogenblik dat het meest 'geschikt' wordt geacht, op basis van onder andere de volgende elementen: a) de positieve impact van deze erkenning zodat een alomvattend politiek onderhandelingsproces tussen Israël en Palestina opnieuw opgestart of ondersteund wordt; b) de evolutie van het overleg tussen de lidstaten van de Europese Unie en van de inspanningen van de EU om het vrede ...[+++]

Le 5 février 2015 la majorité a adopté en séance plénière une proposition de résolution demandant au gouvernement de reconnaître l'État palestinien comme État et sujet de droit international au moment qui sera jugé le plus "opportun", en fonction notamment des éléments suivants: a) l'impact positif de cette reconnaissance afin de relancer ou d'appuyer un processus politique inclusif de négociations entre Israël et la Palestine; b) l'évolution de la concertation entre les États membres de l'Union européenne et des efforts de l'UE pour soutenir le processus de paix en vue d'une solution définitive et globale respectant les aspirations lég ...[+++]


Libanon steunt elk initiatief dat ertoe strekt vrede in de regio te brengen, maar zolang Israël Arabische gebieden blijft bezetten, is het ondenkbaar dat een handvest voor vrede en stabiliteit wordt aangenomen of dat regionale politieke, economische of culturele samenwerking ontstaat.

Le Liban appuie toute tentative visant à établir la paix dans la région, mais tant que l'occupation israélienne des terres arabes persiste, il est impossible d'envisager l'adoption d'une charte de paix et de stabilité, ainsi que toute coopération régionale qu'elle soit politique, économique ou culturelle.


In een interview met Solidair, het weekblad van de PVDA, noemde Ludo De Brabander van Vrede VZW de strijd tegen de NAVO eind 2010 nog een sociale strijd (is dat relevant in verband met ontwikkelingshulp ?). Acties van onder meer Oxfam België en Vrede VZW veroorzaakten destijds internationaal zoveel opschudding dat Oxfam International publiekelijk en schriftelijk afstand nam van de politieke acties van Oxfam België.

Dans une interview accordée à Solidair, l'hebdomadaire du PTB, Ludo De Brabander, de l'ASBL Vrede, déclarait fin 2010 que la lutte contre l'OTAN était encore un combat social (Est-ce pertinent dans le cadre de l'aide au développement ?) Des actions menées entre autres par Oxfam Belgique et l'ASBL Vrede ont provoqué tant de remous sur le plan international qu'Oxfam International s'est distanciée — publiquement et par écrit — des actions politiques d'Oxfam B ...[+++]


Hoewel de redenen voor die “juridische lethargie” te maken hebben met de nationale politieke context (overgangsbeleid gebaseerd op compromissen, politieke en militaire elites die voorstander zijn van de vorming van een coalitie van de vergetelheid, een gebrek aan middelen voor de civiele maatschappij om de politieke leiders de agenda van het overgangsrecht op te leggen), toch wensen de VN en de burgermaatschappij een belangrijke vooruitgang op dat domein, conform de nieuwe internationale normen van het Arusha-akkoord voor ...[+++]

Si les raisons de cette « léthargie judiciaire » tiennent au contexte politique national (transition politique fondée sur le compromis, élites politiques et militaires favorables à la formation d'une coalition de l'oubli , manque de moyens dont dispose la société civile locale pour imposer au politique l'agenda de justice transitionnelle), des avancées importantes dans ce domaine sont souhaitées par l'ONU et la société civile, conformément aux nouvelles normes globales initiées par l'accord d'Arusha pour la paix et la réconciliation d ...[+++]


N. overwegende dat de opstandelingen van de Unie van Islamitische Rechtbanken alle politiek contact en verzoening met het oog op vrede volgens het vredesproces van Djibouti, dat een kader voor een blijvende politieke oplossing in Somalië biedt, afwijzen,

N. considérant que les insurgés de l'Union des tribunaux islamiques ont écarté toute idée de contacts politiques et de réconciliation pour l'instauration de la paix sur la base du processus de paix de Djibouti, qui met en place un cadre permettant un règlement politique durable de la situation en Somalie,


2. verzoekt de verkiezingscommissie van Zimbabwe alle oorspronkelijke verkiezingsresultaten onmiddellijk vrij te geven, aangezien de vertraging nu angst en speculatie veroorzaakt die schadelijk voor vrede, politieke stabiliteit en de democratische vooruitzichten van Zimbabwe zijn;

2. invite la commission électorale zimbabwéenne à publier immédiatement tous les résultats d'origine des élections, les retards étant désormais source d'anxiété et de spéculation, ce qui est préjudiciable à la paix, à la stabilité politique et aux perspectives démocratiques du Zimbabwe;




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Date index: 2022-01-22
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