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TEC
TEP
TER
Trans-Atlantisch economisch partnerschap
Trans-Atlantisch partnerschap
Trans-Atlantische Economische Raad
Trans-Atlantische Economische Ruimte
Trans-Atlantische betrekkingen
Trans-Atlantische dialoog
Trans-Atlantische relaties
Trans-Atlantische verhoudingen
Transatlantisch Economisch Partnerschap
Transatlantisch partnerschap
Transatlantische dialoog
Transatlantische relaties
Transatlantische verhoudingen

Vertaling van "trans-atlantische economische " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
Trans-Atlantische Economische Ruimte | TER [Abbr.]

Espace économique transatlantique


Trans-Atlantische Economische Raad | TEC [Abbr.]

Conseil économique transatlantique | CET [Abbr.]


Transatlantisch Economisch Partnerschap | trans-Atlantisch economisch partnerschap | TEP [Abbr.]

Partenariat économique transatlantique | PET [Abbr.] | TEP [Abbr.]


trans-Atlantische betrekkingen [ transatlantische dialoog | trans-Atlantische dialoog | transatlantische relaties | trans-Atlantische relaties | transatlantische verhoudingen | trans-Atlantische verhoudingen | transatlantisch partnerschap | trans-Atlantisch partnerschap ]

relations transatlantiques [ dialogue transatlantique | partenariat transatlantique ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Spreker wenst ook nog kort de voornaamste elementen van de institutionele interactie tussen de EU en de VS in herinnering te brengen : de trans-Atlantische Verklaring van 1990 die onder andere de jaarlijkse Topontmoetingen opzette; de nieuwe trans-Atlantische Agenda van 1995 met een Gemeenschappelijk Actieplan; het trans-Atlantisch Economisch Partnership opgezet in 1998; de trans-Atlantische Economische Raad gecreëerd in 2007; en de van november jl. daterende EU-US Energie Raad.

En outre, le ministre souhaite rappeler brièvement les principaux éléments de l'interaction institutionnelle entre l'UE et les États-Unis: la Déclaration transatlantique de 1990 qui a notamment prévu les sommets annuels; le Nouvel agenda transatlantique de 1995, prévoyant un plan d'action communautaire; le Partenariat économique transatlantique mis en place en 1998; le Conseil économique transatlantique créé en 2007; le Conseil Énergie UE - États-Unis instauré en novembre dernier.


Spreker wenst ook nog kort de voornaamste elementen van de institutionele interactie tussen de EU en de VS in herinnering te brengen : de trans-Atlantische Verklaring van 1990 die onder andere de jaarlijkse Topontmoetingen opzette; de nieuwe trans-Atlantische Agenda van 1995 met een Gemeenschappelijk Actieplan; het trans-Atlantisch Economisch Partnership opgezet in 1998; de trans-Atlantische Economische Raad gecreëerd in 2007; en de van november jl. daterende EU-US Energie Raad.

En outre, le ministre souhaite rappeler brièvement les principaux éléments de l'interaction institutionnelle entre l'UE et les États-Unis: la Déclaration transatlantique de 1990 qui a notamment prévu les sommets annuels; le Nouvel agenda transatlantique de 1995, prévoyant un plan d'action communautaire; le Partenariat économique transatlantique mis en place en 1998; le Conseil économique transatlantique créé en 2007; le Conseil Énergie UE - États-Unis instauré en novembre dernier.


De uitvoering van het programma inzake economische samenwerking van 2007 en de dialoog over de regelgeving worden voortgezet, met name via de Trans-Atlantische Economische Raad.

Les efforts consacrés à la mise en œuvre du programme de coopération économique 2007 ainsi que du dialogue sur la réglementation se poursuivront, en particulier dans le cadre des travaux du Conseil économique transatlantique.


De uitvoering van het programma inzake economische samenwerking van 2007 en de dialoog over de regelgeving worden voortgezet, met name via de Trans-Atlantische Economische Raad.

Les efforts consacrés à la mise en œuvre du programme de coopération économique 2007 ainsi que du dialogue sur la réglementation se poursuivront, en particulier dans le cadre des travaux du Conseil économique transatlantique.


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In andere gevallen zoals bij de onderhandelingen over het Trans-Atlantisch Vrijhandels- en Investeringsverdrag (TTIP) bijvoorbeeld, wanneer het publieke debat en de bezorgdheid van de Belgische en Europese burgers zulks wenselijk maakten, heb ik persoonlijk de derubricering van het onderhandelingsmandaat gevraagd; onlangs heb ik om dezelfde reden mijn diensten de opdracht gegeven een Duitse aanvraag tot derubricering van het mandaat voor het alomvattend economisch en commercieel akkoord met Canada (CETA) te steunen.

Dans des cas comme les négociations sur le partenariat transatlantique de commerce et d'investissement (TTIP) où le débat public et les préoccupations des citoyens belges et européens l'ont rendu souhaitable, je suis personnellement intervenu pour obtenir la déclassification du mandat de négociation; dans un même souci, j'ai aussi récemment donné instruction à mes services de soutenir une demande allemande de déclassification du mandat pour l'accord économique et commercial global avec le Canada (CETA).


73. onderstreept dat de trans-Atlantische betrekkingen van het hoogste belang zijn; is van mening dat regelmatige topconferenties tussen de EU en de VS de kans zouden bieden om gezamenlijke doelstellingen vast te stellen en strategieën te coördineren inzake dreigingen en uitdagingen van mondiaal belang, zoals economische governance, en voor het ontwikkelen van een gezamenlijke benadering van de opkomende machten; is verheugd over het verslag van de Werkgroep op hoog niveau voor werkgelegenheid en groei; is van mening dat in het kader van de Trans-Atlantische Economische Raad (TEC) en de Trans-Atlantische Wetgeversdialoog (TLD) moet wo ...[+++]

73. insiste sur l'importance primordiale des relations transatlantiques; est d'avis que des sommets réguliers réunissant les États-Unis et l'UE permettraient d'identifier des objectifs communs et de coordonner leurs stratégies face aux menaces et aux défis d'importance mondiale, y compris notamment la gouvernance économique, afin d'arriver à une approche commune envers les puissances émergentes; accueille favorablement le rapport du groupe de travail de haut niveau sur l'emploi et la croissance; estime que le Conseil économique tra ...[+++]


72. onderstreept dat de trans-Atlantische betrekkingen van het hoogste belang zijn; is van mening dat regelmatige topconferenties tussen de EU en de VS de kans zouden bieden om gezamenlijke doelstellingen vast te stellen en strategieën te coördineren inzake dreigingen en uitdagingen van mondiaal belang, zoals economische governance, en voor het ontwikkelen van een gezamenlijke benadering van de opkomende machten; is verheugd over het verslag van de Werkgroep op hoog niveau voor werkgelegenheid en groei; is van mening dat in het kader van de Trans-Atlantische Economische Raad (TEC) en de Trans-Atlantische Wetgeversdialoog (TLD) moet wo ...[+++]

72. insiste sur l'importance primordiale des relations transatlantiques; est d'avis que des sommets réguliers réunissant les États-Unis et l'UE permettraient d'identifier des objectifs communs et de coordonner leurs stratégies face aux menaces et aux défis d'importance mondiale, y compris notamment la gouvernance économique, afin d'arriver à une approche commune envers les puissances émergentes; accueille favorablement le rapport du groupe de travail de haut niveau sur l'emploi et la croissance; estime que le Conseil économique tra ...[+++]


21. merkt op dat het mogelijk is dat zowel de Verenigde Staten als de EU, gezien de groeiende mondiale en regionale relevantie van China, India en andere opkomende landen in Azië, hun aandacht en middelen in toenemende mate zullen verplaatsen naar het gebied langs de Stille Oceaan en deze regio bovenaan de agenda zullen zetten voor politieke investeringen, en de Noord-Atlantische dimensie en onderlinge samenwerking uiteindelijk als minder strategisch zullen beschouwen; merkt tevens op dat Azië een belangrijkere rol moet spelen in het buitenlandse beleid van de EU en haar lidstaten; roept op tot meer coördinatie tussen de Verenigde Staten en de EU in hun beleid ten opzichte van China, India en andere opkomende landen in Azië, om een ontkop ...[+++]

21. note qu'en raison de l'importance accrue au niveau mondial et régional de la Chine, de l'Inde et autres pays émergents d'Asie, les États-Unis d'Amérique et l'UE pourraient progressivement transférer leur attention, leur effort politique et leurs ressources vers la région Pacifique et considérer la dimension nord-atlantique et la coopération mutuelle comme étant moins stratégiques; note également que l'Asie devrait jouer un rôle plus important dans l'agenda politique de l'Union européenne et des États membres de l'Union européenne; demande un renforcement de la coordination des politiques des États-Unis et de l'UE vis-à-vis de la Chine, de l'Inde et autres pays émergents d'Asie afin d'éviter un découplage de ces politiques; est convai ...[+++]


12. is van mening dat opneming van de sociale dimensie in de institutionele structuur van de trans-Atlantische agenda via instelling van het trans-Atlantische Arbeidsoverleg (TALD) en het trans-Atlantische Milieuoverleg (TAED) kan bijdragen tot verdere trans-Atlantische economische en sociale eenwording; is van mening dat deze nieuwe pijlers van de trans-Atlantische agenda eveneens kunnen deelnemen aan de Adviesraad van de TEC, mits parlementsleden volledig bij de TEC worden betrokken;

12. est d'avis que la prise en compte de la dimension sociale dans la structure institutionnelle de l'agenda transatlantique grâce à l'instauration du dialogue transatlantique sur le travail et du dialogue transatlantique sur l'environnement est de nature à faire progresser encore l'intégration économique et sociale transatlantique; estime que ces deux nouveaux piliers de l'agenda transatlantique pourraient aussi trouver place dans le comité consultatif du CET dès lors que les législateurs participent pleinement aux travaux du Consei ...[+++]


Mondelinge vraag van de heer Benoit Hellings aan de eerste minister over «de culturele uitzondering in het kader van het onderhandelingsmandaat van de Europese Commissie over het toekomstig Trans-Atlantisch economisch en handelspartnerschapsverdrag» (nr. 5-1030)

Question orale de M. Benoit Hellings au premier ministre sur «l'exception culturelle dans le cadre du mandat de négociation de la Commission européenne du futur traité de partenariat économique et commercial transatlantique» (n 5-1030)


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