...ENSTE
N De Raad hield een uitvoerige gedachtenwisseling over bovengenoemde, op artikel 90, lid 3, van het Verdrag gebaseerde richtlijnen ; vervolgens nam hij de volgende conclusies aan : "DE RAAD, - NEEMT ER NOTA VAN dat de Commissie op 3 augustus 1995 heeft verzocht om eventuele opmerkingen van de Raad over de ontwerp-richtlijn van de Commissie tot wijziging van Richtlijn 90/388/EEG met betrekking tot de mobiele communicatie en personal communications ; de fungerend Voorzitter van de Raad op 29 september 1995 de ontwerp- richtlijn van de Commissie heeft doen toekomen tot wijziging van Richtlijn 90/388/EEG met betrekking tot de volle
...[+++]dige openstelling voor de mededinging van de markten voor telecommunicatiediensten ; - NEEMT tevens NOTA van de openbare raadpleging die de Commissie op gang heeft gebracht na de bekendmaking van de twee voornoemde ontwerp- richtlijnen in het Publikatieblad van de Europese Gemeenschappen ; - VERKLAART OPNIEUW dat het van belang is dat de voorwaarden waaronder het toekomstige beleid van de Gemeenschap inzake de liberalisatie van de telecommunicatie-infrastructuur en -diensten wordt bepaald, voortvloeien uit een politiek akkoord dat geënt is op het compromis van december 1989 en neemt er akte van dat de Commissie deze aanpak steunt ; - HERINNERT aan het politieke akkoord dat tijdens de zitting van de Raad Telecommunicatie van 17 november 1994 is bereikt en dat gestalte heeft gekregen in de resolutie van de Raad van 22 december 1994 en in de bij die gelegenheid afgelegde verklaringen ; HERINNERT ERAAN dat in die resolutie met name het beginsel van de liberalisatie van de telecommunicatie- infrastructuur vóór 1 januari 1998 wordt erkend, met dien verstande dat er aan een aantal Lid-Staten een aanvullende overgangsperiode wordt toegekend ; ". - HERINNERT ERAAN dat de Commissie bij haar aanpak ook rekening moet houden met de bevoegdheden van het Europees Parlement en de Raad inzake de wettelijke bepalingen om, op basis van voorstellen van de Commissie, het Europese regelgevende kader voor de telecommunicatie vast te stellen, met name op het gebied van interconnectieregels, universele dienstverlening, toegang tot de frequenties ...... échange de vues sur les projets de directives sus- mentionnées, basées sur l'article 90-3 du Traité; il a ensuite adopté les conclusions suivantes : "Le CONSEIL, - PREND NOTE de ce que la Commission, a demandé, en date du 3 août 1995, les observations éventuelles du Conseil sur le projet de directive de la Commission modifiant la directive 90/388/CEE en ce qui concerne les communications mobiles et personnelles; a envoyé au Président en exercice du Conseil, en date du 29 septembre 1995, le projet de directive de la Commission modifiant la directive 90/388/CEE en ce qui concerne l'ouverture complète du marché des télécommunications à la concurrence; - PREND NOTE également de la consultation publique lancée par la Commission à la suite
...[+++] de la publication des deux projets de directives précités au Journal Officiel des Communautés européennes; - REAFFIRME qu'il importe que les conditions régissant la définition de la politique future de la Communauté en matière de libéralisation des services et des infrastructures de télécommunications résultent d'un accord politique s'inspirant du compromis de décembre 1989 et prend acte de l'appui de la Commission en faveur de cette approche; - RAPPELLE l'accord politique réalisé lors de la session du Conseil "Télécommunications" du 17 novembre 1994, qui s'est matérialisé dans la résolution du Conseil du 22 décembre 1994 ainsi que dans les déclarations effectuées à cette occasion; RAPPELLE que cette résolution reconnaît notamment le principe de la libéralisation des infrastructures de télécommunications d'ici au 1er janvier 1998, étant entendu qu'une période de transition supplémentaire est accordée à certains Etats membres; - RAPPELLE que la Commission doit également tenir compte dans sa démarche, des compétences du Parlement européen et du Conseil pour ce qui concerne les dispositions législatives destinées, sur base de propositions de la Commission, à établir le cadre réglementaire européen des télécommunications en particulier en matière de règles d'interconnexion, de fourniture du service universel, d'accès aux fréquences d'équipements terminaux et de licences ; de la nécessaire cohérence et de l'équilibre ent ...