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Veiligheidsarchitectuur
Veiligheidsstructuur

Vertaling van "veiligheidsstructuur " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
veiligheidsarchitectuur | veiligheidsstructuur

architecture de sécurité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Tegelijkertijd zullen de betrokken lidstaten de nodige militaire middelen verschaffen om de nationale, Europese en transatlantische belangen binnen de bestaande veiligheidsstructuur, met name de NAVO, veilig te stellen.

En parallèle, les États membres concernés fourniront les moyens de défense nécessaires pour protéger les intérêts nationaux, européens et transatlantiques dans le cadre de l'architecture de sécurité existante, en particulier l'OTAN.


Door de annexatie van de Krim, de onafgebroken steun aan de separatisten in het oosten van Oekraïne, de eenzijdige uitstap uit het Verdrag inzake Conventionele Strijdkrachten in Europa (CFE), het toenemend provocerende beleid inzake het gebruik van nucleaire wapens, enz. ondermijnt Rusland de veiligheidsstructuur van het Europese continent, die decennialang geduldig werd opgebouwd, en tussendoor verzuimt het zijn essentiële internationale verplichtingen.

Par son annexion de la Crimée, son soutien non-interrompu aux séparatistes dans l'Est de l'Ukraine, par sa sortie unilatérale du Traité sur les Forces conventionnelles en Europe (CFE), par sa politique d'emploi de l'arme nucléaire plus provocatrice, etc., la Russie ébranle l'architecture de sécurité du Continent européen, patiemment élaborée pendant des décennies, négligeant au passage ses obligations internationales élémentaires.


benadrukt dat de EU noch de lidstaten bij de ondersteuning van PSO's geïsoleerd mogen optreden, maar ten volle rekening moeten houden met de bijdragen van andere internationale actoren, de onderlinge coördinatie en snelheid van de respons moeten verbeteren en hun inspanningen moeten concentreren op een aantal prioritaire landen, waarbij de meest geschikte en ervaren lidstaten en Afrikaanse staten het voortouw moeten nemen; onderstreept het belang van regionale economische gemeenschappen voor de veiligheidsstructuur in Afrika; benadrukt de rol die EU-delegaties kunnen spelen bij de coördinatie met andere internationale actoren.

insiste pour que ni l'Union européenne ni ses États membres ne fassent cavalier seul en matière de soutien des OSP mais qu'ils tiennent pleinement compte des contributions des autres acteurs internationaux, améliorent la coordination avec ceux-ci et accroissent la rapidité des réactions, et qu'ils concentrent leurs efforts sur certains pays prioritaires, en désignant comme chefs de file les États membres et les pays africains les plus appropriés et les plus expérimentés; souligne l'importance des communautés économiques régionales dans l'architecture de sécurité en Afrique; met en avant le rôle que les délégations de l'Union européenne ...[+++]


Indexering in het repertorium: Vervoerbeleid / Vervoer per spoor, over de weg en over de binnenwateren / Onderlinge aanpassing van de structuren / Technische en veiligheidsstructuur Vervoerbeleid / Vervoer per spoor, over de weg en over de binnenwateren / Onderlinge aanpassing van de structuren / Sociale structuur

Code répertoire: Politique des transports / Transport intérieur / Harmonisation structurelle / Conditions techniques et de sécurité Politique des transports / Transport intérieur / Harmonisation structurelle / Conditions sociales


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Indexering in het repertorium: Vervoerbeleid / Vervoer per spoor, over de weg en over de binnenwateren / Onderlinge aanpassing van de structuren / Technische en veiligheidsstructuur

Code répertoire: Politique des transports / Transport intérieur / Harmonisation structurelle / Conditions techniques et de sécurité


Indexering in het repertorium: Vervoerbeleid / Vervoer per spoor, over de weg en over de binnenwateren / Onderlinge aanpassing van de structuren / Technische en veiligheidsstructuur Industriepolitiek en interne markt / Industriepolitiek: sectorale maatregelen / Informatietechnologie, telecommunicatie en gegevensverwerking

Code répertoire: Politique des transports / Transport intérieur / Harmonisation structurelle / Conditions techniques et de sécurité Politique industrielle et marché intérieur / Politique industrielle: actions sectorielles / Technologie de l'information, télécommunications et informatique


21. beklemtoont dat het veiligheidsaspect van de EU-betrekkingen met Rusland en de VS en de rol van het GBVB en het EVDB niet los kunnen worden gezien van de Europese veiligheidsstructuur in ruimere zin, met inbegrip van NAVO en OVSE en internationale overeenkomsten als de ABM- en CFE-verdragen; is van mening dat relevante ontwikkelingen in deze bredere veiligheidsstructuur in samenspraak met Rusland, de Verenigde Staten en de OVSE-lidstaten buiten de EU moeten worden behandeld, ten einde de trans-Atlantische consensus over veiligheid te vernieuwen, met als basis de overeenkomsten van Helsinki of een aangepaste versie daarvan, waarover ...[+++]

21. souligne que la dimension sécuritaire des relations de l'UE vis-à-vis de la Russie et des États‑Unis et que le rôle de la PESC et la PESD ne doivent pas être dissociés de la structure européenne de sécurité au sens large, qui inclut l'OTAN, l'OSCE et les conventions internationales, telles que le traité sur la limitation des systèmes de missiles antibalistiques et celui sur les forces armées conventionnelles en Europe; considère que les évolutions importantes de cette structure de sécurité élargie doivent faire l'objet d'un dialogue avec la Russie, ainsi qu'avec les États-Unis et les États membres de l'OSCE qui ne font pas partie de ...[+++]


De relatie tussen de NAVO en de veiligheidsstructuur van de EU

La relation entre l'OTAN et l'architecture de sécurité de l'Union


E. overwegende dat de Europese veiligheidsstructuur ook de Organisatie voor veiligheid en samenwerking in Europa (OVSE) omvat, alsmede internationale instrumenten als het Verdrag inzake conventionele strijdkrachten in Europa,

E. considérant que l'architecture de sécurité européenne comprend également l'Organisation pour la sécurité et la coopération en Europe (OSCE) et des instruments internationaux tels que le traité sur les forces armées conventionnelles en Europe,


14. erkent de belangrijke rol van de NAVO, zowel in het verleden als heden, in de veiligheidsstructuur van Europa; merkt op dat het bondgenootschap voor de meerderheid van de EU-lidstaten die ook lid van de NAVO zijn, het fundament van hun collectieve defensie blijft en dat de veiligheid van Europa als geheel, ongeacht de individuele standpunten die de Europese staten innemen, baat blijft hebben bij de instandhouding van het trans-Atlantische bondgenootschap; is derhalve van mening dat de toekomstige collectieve defensie van de EU zo veel mogelijk in samenwerking met de NAVO moet worden georganiseerd; is dan ook van oordeel dat de Ver ...[+++]

14. reconnaît le rôle important joué par l'OTAN, tant aujourd'hui que par le passé, dans l'architecture de sécurité de l'Europe; fait observer que, pour la majorité des États membres de l'Union, qui sont également des alliés au sein de l'OTAN, l'Alliance reste le fondement de leur défense collective et que la sécurité de l'Europe dans son ensemble, indépendamment des positions adoptées par ses États membres individuels, continue de tirer profit du maintien de l'Alliance transatlantique; estime donc que la défense collective future de l'Union doit être assurée autant que possible en coopération avec l'OTAN; estime que les USA et l'UE d ...[+++]




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Date index: 2024-04-09
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