Omdat de algemene strekking van het wetsvoorstel ook de veiligheid van de voetgangers in het algemeen beoogt, in het raam van een totaalbenadering van de weg naar en van de school, meent
een senator dat er verder moet worden gedacht in de richting van een zeer op de stad gericht verkeersreglement aangepast aan het voetgangersverkeer, wat een begin zou zijn van de veralgemening van het principe van een maximumsnelheid van 30 km/u in de bebouwde kom. Zo heeft ook de heer Dieleman onderstreept dat de remafstand en de snelheid va
n het voertuig twee elementen ...[+++] zijn die nauw verband houden met de veiligheid : 30 km/u is een veilige snelheid, niet alleen ten opzichte van de remafstand maar ook voor de gevolgen van een ongeval.
Comme la philosophie générale de la proposition de loi est aussi de sécuriser les piétons en général dans le cadre d'une approche globale du chemin de l'école, une sénatrice est d'avis qu'il faut extrapoler cette philosophie vers une idée d'un code de la route très urbain et très adapté à la circulation piétonne, ce qui est un début de généralisation du principe de la vitesse de 30 km/h dans les agglomérations M. Dieleman a ainsi souligné que la a distance de freinage et la vi
tesse de la voiture sont deux éléments extrêmement liés à la sécurité: 30 km/h est une vites
se de sécurité, non seulement ...[+++] par rapport à la distance de freinage, mais aussi par rapport à l'impact.