De prejudiciële vraag strekt e
rtoe van het Hof te vernemen of het onderscheid dat in artikel 3, 2, van de wet van 29 mei 195
9 tot wijziging van sommige bepalingen van de onderwijswetgeving wordt gemaakt tussen instellingen van het secundair onderwijs met volledig leerplan al naar zij al dan niet één van de in die wetsbepaling bedoelde karakters hebben, met de in artikel 24 van de Grondwet neergelegde gelijkheid tussen onderwijsinstellingen al dan niet bestaanbaar is, in zoverre die karakters betrokken worden op de in het desbetreffend
...[+++]e rationalisatieplan gestelde voorwaarden van behoud in de toelageregeling.La question préjudicielle consiste à demander à la Cour si la distinction que l'article 3, 2, de la loi du 29 mai 1959 modifiant certaines dispositions de
la législation de l'enseignement opère entre les établissements d'enseignement secondaire de plein exercice, selon qu'ils ont ou n'ont pas l'un d
es caractères visés dans cette disposition législative, est compatible avec l'égalité des établissements d'enseignement consacrée par l'article 24 de la Constitution, en tant que ces caractères entrent en ligne de compte dans la déterminati
...[+++]on des conditions du maintien des subventions prévues par le plan de rationalisation.