Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
60 tot 80% van verwachte peakflowsnelheid
GGK
Gewogen Gemiddelde Kapitaalkost
Gewogen gemiddelde kapitaalkostenvoet
In strijd met de verwachting
Norm
Paradoxaal
Regel
Richtsnoer
Standaard
Verwacht gemiddeld verlies
Verwachte aankomsttijd
Verwachte gemiddelde opbrengst
Verwachte naderingstijd
Verwachter

Vertaling van "verwachte gemiddelde " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
verwachte gemiddelde opbrengst

recette moyenne prévisible




(verwachte) gemiddelde | norm | regel | richtsnoer | standaard

critère | degré | norme | Standard


Gewogen Gemiddelde Kapitaalkost | Gewogen gemiddelde kapitaalkostenvoet | GGK

ct moyen pondéré du capital | CMPC


paradoxaal | in strijd met de verwachting

paradoxal (sommeil-) | à activité cérébrale rapide (sommeil-)








dood minder dan 24 uur na begin van symptomen, niet anders verwacht

mort survenant moins de 24 heures après l'apparition des symptômes, non prévue autrement


60 tot 80% van verwachte peakflowsnelheid

60-80% du débit de pointe prévu
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1 bis. Wanneer het in artikel 1, lid 3, van Besluit [OPEU please insert number of this Decision when known] bedoelde aantal door de lidstaten te veilen emissierechten in het laatste jaar van de in artikel 13, lid 1, bedoelde periode meer dan 30 % hoger is dan de verwachte gemiddelde veilinghoeveelheid voor de eerste twee jaar van de daaropvolgende periode, wordt twee derde van het verschil tussen deze hoeveelheden op de veilinghoeveelheden voor het laatste jaar van de periode in mindering gebracht en in gelijke tranches aan de in de eerste twee jaar van de volgende periode door de lidstaten te veilen hoeveelheden toegevoegd.

1 bis. Lorsque, avant application de l'article 1, paragraphe 3, de la décision [OPUE: prière d'insérer le numéro de la présente décision lorsqu'il sera connu], le volume de quotas à mettre aux enchères par les États membres au cours de la dernière année de chaque période visée à l'article 13, paragraphe 1, dépasse de plus de 30 % le volume moyen attendu de quotas à mettre aux enchères au cours des deux premières années de la période suivante, les deux tiers de la différence entre ces volumes sont déduits des volumes de quotas à mettre aux enchères au cours de la dernière année de la période et ajoutés en parts égales aux volumes à mettre ...[+++]


Dit komt neer op een verhoging van bijna 20% in reële termen voor het volgende meerjarig financieel kader in vergelijking met het bedrag dat voor dit instrument beschikbaar was in de periode 2007-2013 (1 148 miljoen EUR, constante prijzen 2011), maar deze verhoging is lager dan de verwachte gemiddelde verhoging voor Rubriek 4.

Cela représente une augmentation de près de 20 % en termes réels pour le prochain cadre financier pluriannuel (CFP) par rapport aux crédits alloués à ce même instrument pour la période 2007-2013 (1,148 milliard d’EUR, en prix constants 2011), augmentation toutefois inférieure à celle prévue pour le montant moyen des crédits affectés à la rubrique 4.


De hefboomwerking van de schuldfaciliteit – gedefinieerd als het totale financieringsvolume (d.w.z. de EU-financiering plus de bijdragen van andere financiële instellingen) gedeeld door de financiële bijdrage van de Unie – zal naar verwachting rond de 6 bedragen, afhankelijk van de specifieke marktvoorwaarden, terwijl het multiplicatoreffect – gedefinieerd als het totale bedrag aan investeringen van ondersteunde begunstigden gedeeld door de financiële bijdrage van de Unie – naar verwachting gemiddeld 18 zal bedragen.

L'effet de levier du mécanisme de fonds propres (défini comme le financement total, c'est-à-dire le financement de l'Union plus la contribution des autres institutions financières, divisé par la contribution financière de l'Union) devrait se situer autour de 6, en fonction des spécificités du marché, avec un effet multiplicateur attendu (défini comme le total des investissements réalisés par les bénéficiaires divisé par la contribution financière de l'Union) de 18 en moyenne.


Aangezien de vakantieperiode nu begint, mag de terbeschikkingstelling in september 2016 verwacht worden. - Budgetten Gezien een gemiddelde van twee en een halve dag per week is de huurprijs vastgelegd op 65,- euro per halve dag.

Tenant compte de la période de vacances qui débute, une mise à disposition peut être estimée en septembre 2016. - Budgets: Le loyer est fixé à 65,- euros la demi-journée à raison d'une moyenne de deux jours et demi par semaine.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Er wordt verwacht dat in 2017, op jaarbasis, gemiddeld de helft van de type 1-diabetici (namelijk 20 000 op een totaal van 40 000 type 1-diabetici) de sensoren effectief zal gebruiken.

Il est attendu qu'en 2017, en moyenne, sur base annuelle, la moitié des patients atteints de diabète de type 1 (soit 20.000 sur le maximum de 40.000 patients diabétiques de type 1) utiliseront effectivement ces capteurs.


Als gevolg daarvan dalen de prijzen; de prijsdalingen worden geraamd op -0,5 % offline en -0,6 % online, gemiddeld in de EU. Er worden voor geen enkele lidstaat nog prijsverhogingen verwacht.

En corollaire, les baisses de prix sont estimées à -0,5 % hors ligne et -0,6 % en ligne en moyenne dans l'UE. Aucune augmentation de prix n'est attendue pour aucun Etat membre.


Zoals werd verwacht, is het Belgische gemiddelde naftarendement in 2015 onder de 7% gebleven, waardoor de voorraadplicht voor 2016 volgens een andere methode berekend wordt dan in 2014 en 2015.

Comme prévu, le taux moyen belge de rendement en naphta en 2015 est resté inférieur à 7%. L'obligation de stockage pour 2016 est dès lors calculée selon une autre méthode que celle utilisée en 2014 et 2015.


Art. 2. Artikel 717 van het Waalse Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid, opgeheven bij artikel 6 van het decreet van 10 oktober 2013 tot wijziging van sommige bepalingen van het Waalse Wetboek van Sociale actie en Gezondheid betreffende het medisch-sanitair vervoer, wordt hersteld in de volgende lezing : « Art. 717. § 1. In afwijking van artikel 469, § 1, van het Waalse Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid wordt de toelage van een op 1 januari 2015 erkend coördinatiecentrum voor thuiszorg en -hulp binnen de perken van de begrotingskredieten berekend overeenkomstig de volgende regels : 1° voor het boekjaar 2016 is de toelage gelijk aan het gemiddelde verkregen ...[+++]

Art. 2. L'article 717 du Code wallon de l'Action sociale et de la Santé, abrogé par l'article 6 du décret du 10 octobre 2013 modifiant certaines dispositions du Code wallon de l'Action sociale et de la Santé relatives au transport médico-sanitaire, est rétabli dans la rédaction suivante : « Art. 717. § 1. Par dérogation à l'article 469, § 1, du Code wallon de l'Action sociale et de la Santé, la subvention d'un centre de coordination des soins et de l'aide à domicile agréé au 1 janvier 2015 est calculée, dans les limites des disponibilités budgétaires, conformément aux règles suivantes : 1° pour l'exercice 2016, la subvention est égale à la moyenne obtenue en additionnant : a) les montants contrôlés et effectivement perçus pour les exercices 2013 e ...[+++]


De bijdrage van het ELFPO zal voor de periode 2009-2013 naar verwachting gemiddeld 29 miljoen euro per jaar bedragen.

La contribution du Feader devrait avoisiner les 29 millions d'euros par an en moyenne pour la période 2009–2013.


6. De kosten veroorzaakt door grensoverschrijdende stromen worden berekend op basis van de verwachte gemiddelde incrementele kosten op lange termijn, rekening houdend met verliezen, investeringen in nieuwe infrastructuur, en een passend aandeel in de kosten van bestaande infrastructuur, voor zover de infrastructuur gebruikt wordt voor transmissie van grensoverschrijdende stromen, waarbij in het bijzonder de noodzaak om de voorzieningszekerheid te waarborgen in aanmerking wordt genomen.

6. Les coûts engendrés par l'accueil de flux transfrontaliers sont établis sur la base des coûts prévisionnels marginaux moyens à long terme, compte tenu des pertes, des investissements dans de nouvelles infrastructures et d'une part appropriée du coût des infrastructures existantes, dans la mesure où ces infrastructures sont utilisées pour le transport de flux transfrontaliers, en tenant compte en particulier de la nécessité de garantir la sécurité d'approvisionnement.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'verwachte gemiddelde' ->

Date index: 2025-01-25
w