2. wijst op het bestaan van bepaalde advertenties die verschillende vormen van geweld tonen, vrouwen stereotyperen als objecten, vrouwelijkheid omvormen tot een consumptiegoed, vrouwen vernederen
en hun waardigheid onderuit halen en de fundamentele rollen die vrouwen in de samenleving vervullen ontwaarden; vraagt de Commissie en de lidstaten met aandrang Europese bewustmakingscampagnes te ontwikkelen, met name gericht op tieners en jongeren, tegen de commercialisering van het vrouwelijke en mannelijke lichaam en de verspreiding van seksistische boodschappen, om er op die manier voor te zorgen dat er geen inhoud wordt verspreid die gewel
...[+++]d tegen vrouwen rechtvaardigt, bagatelliseert of opwekt; roept de lidstaten hiertoe op reclamebureaus en adverteerders die deze richtsnoeren volledig naleven te belonen, bijvoorbeeld door hen de opdracht te geven nationale en Europese bewustmakingscampagnes uit te voeren; 2. souligne l'existence de publicités décrivant diverses formes de violence ou de stéréotypes liés à la femme-objet, transformant la féminité en un objet de consommation, humiliant les femmes, les privant de leur dignité et dévalorisant leurs rôles sociaux essentiels; invite instamment la Commission et les États membres à mettre en place à l'échelle européenne, notamment à l'intention des adolescents et des jeunes, des campagnes de sensibilisation contre l'exploitation du corps de la femme et de l'homme et la diffusion de messages sexistes en veillent à ce qu'aucun contenu qui justifie et banalise la violence contre les femmes, ou y incite, ne soit diffusé; à cette fin, invite les États membres à récompenser, notamment en leur confiant le
...[+++]s campagnes de sensibilisation mises en place aux niveaux national et européen, les agences publicitaires et les publicitaires qui se conforment pleinement à ces indications;