Zo zou het nuttig zijn de bevoorrading via onwettige kanalen te ontmoedigen aan de hand van algemene controlenormen. Die zouden zich niet zozeer op het aspect « aankopen » concentreren maar zouden zich toespitsen op de wijze van exploitatie, de geografische ligging, de aanwezigheid van toestellen en uitrustingen (bijvoorbeeld tapkasten/bierpomp
en, koffiemachines, aantal friteuses enzovoort), het aantal beschikbare plaatsen in het
etablissement, het menu of de prijskaart, het kadastraal inkomen, het aantal jaren van activi
teit, de v ...[+++]erzekerde waarde van de roerende goederen, de openingstijden, het water- en elektriciteitsverbruik, de vergunning voor sterke dranken enzovoort. Daarbij zou artikel 342 van het Wetboek van de inkomstenbelastingen 1992 en artikel 56 van het Wetboek van de belasting over de toegevoegde waarde eventueel worden aangepast op grond van de ervaring in andere landen.C'est ainsi qu'il serait utile de décourager l'approvisionnement par des filières illicites par l'élaboration de normes générales de contrôle qui se départiraient des « achats » pour mettre l'accent sur le mode d'exploitation, la situation géographique, la présence d'appareils et d'équipements (par exemple, comptoirs/pompes à bières, machines à café, nombre de friteuses, ...), le nombre de places disponibles dans l'établisse
ment, le menu ou la carte de prix, le revenu cadastral, le nombre d'années d'activités, la valeur assurée du mobilier, les heures d'ouverture, la consomma
...[+++]tion en eau et en électricité, la licence de boisons spiritueuses, ., moyennant une éventuelle adaptation de l'article 342 du Code des impôts sur les revenus et de l'article 56 du Code TVA sur base d'expériences réalisées dans d'autres pays.