(18 bis) Om de doelstelling van een reductie van 60% van de door de vervoerssector gep
roduceerde emissies tegen 2050 te verwezenlijken, zoals opgenomen in het Witboek van de Commissie van 28 maart 2011 "Stappenplan voor een interne Europese vervoersruim
te - werken aan een concurrerend en zuinig vervoerssysteem" (COM(2011) 144), door middel van "halvering van het aantal op conventionele wijze aangedreven auto's in het stadsverkeer tegen 2030", moet de ma
rktontwikkeling van waterstof ...[+++] en elektriciteit, dat in het rapport Future Transport Fuels van de door het directoraat-generaal Mobiliteit en Vervoer geleide groep van deskundigen op het gebied van alternatieve brandstoffen, dat op 25 januari 2011 door de Commissie werd gepresenteerd, als de 'belangrijkste optie' wordt aangemerkt, meer worden gestimuleerd.(18 bis) Pour parvenir à l'objectif de réduction de 60 % des émissions générées par les transports d'ici à 2050, fixé dans le livre blanc de la Commission du 28 mars 2011 intitulé "Feuille de route pour un espace européen unique des transports – Vers un système de transport compétitif et économe en ressources", en réduisant de moitié l'usage des voitures utilisant des carburants traditionnels dans les transports urbains d'ici à 2030, il y a lieu de stimuler davantage le développement du marché
de l'hydrogène et de l'électricité, qui sont considérés comme les principaux carburants de substitution du pétrole pour les transports par le rapp
...[+++]ort sur l'avenir des carburants pour les transports élaboré par le groupe d'experts sur les combustibles de substitution de la Direction générale pour la mobilité et les transports de la Commission et présenté par celle-ci le 25 janvier 2011.