Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bovenwettelijke sociale voorzieningen
Dreigende ernstige schade
Extralegale sociale voordelen
Opdracht op grond van werkelijke uitgaven
Protocol inzake toegang en verdeling van voordelen
Protocol van Nagoya
Raad voor uitbetaling van de voordelen
Regeling van sociale voordelen
Sociale voordelen op ondernemingsniveau
Uitkeringen berekenen
Voordelen berekenen
Werkelijke dreiging van ernstige schade

Vertaling van "werkelijke voordelen " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
klanten informeren over voordelen van een gezonde levensstijl | klanten inlichten over voordelen van een gezonde levensstijl

informer les clients des avantages d'un mode de vie sain


bovenwettelijke sociale voorzieningen | extralegale sociale voordelen | sociale voordelen op ondernemingsniveau

avantages accessoires | sursalaire


voordelen voor de gezondheid van voedingsaanpassingen vaststellen | voordelen voor de gezondheid van voedingsveranderingen identificeren | gezondheidsvoordelen van voedingsaanpassingen vaststellen | gezondheidsvoordelen van voedingsveranderingen vaststellen

déterminer les bénéfices pour la santé des changements d’alimentation


protocol inzake toegang en verdeling van voordelen | Protocol van Nagoya | Protocol van Nagoya inzake toegang tot genetische rijkdommen en de eerlijke en billijke verdeling van voordelen voortvloeiende uit hun gebruik bij het Verdrag inzake biologische diversiteit

Protocole de Nagoya | Protocole de Nagoya sur l'accès aux ressources génétiques et le partage juste et équitable des avantages découlant de leur utilisation à la Convention sur la diversité biologique | Protocole de Nagoya sur l'accès et le partage des avantages


regeling van sociale voordelen

régime d'avantages sociaux


Raad voor uitbetaling van de voordelen

Conseil pour le paiement des prestations


werkelijk gebruik en werkelijke exploitatie van diensten

utilisation et exploitation effectives de services


uitkeringen berekenen | voordelen berekenen

calculer des prestations


opdracht op grond van werkelijke uitgaven

marché à remboursement


dreigende ernstige schade (1) | werkelijke dreiging van ernstige schade (2)

menace réelle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Deze richtlijn moet de wijze waarop herverzekeringsproducten worden verkocht verbeteren zodat ze werkelijke voordelen voor consumenten en retailbeleggers in de EU opleveren.

Elle vise à améliorer la manière dont sont vendus les produits d’assurance pour qu’ils puissent apporter de réels bénéfices aux consommateurs et aux investisseurs de détail au sein de l’UE.


De Koning mag regels stellen om in bepaalde gevallen die voordelen op een vast bedrag te ramen (in de Franse tekst: "règles d'évaluation fortaitaire"), maar daarbij moet hij steeds de werkelijke waarde bij de verkrijger in het algemeen (1) zoveel als mogelijk benaderen.

Le Roi peut fixer, dans certains cas, des règles d'évaluation forfaitaire de ces avantages, étant toutefois entendu qu'ils doivent toujours rester aussi proche que possible, en général (1), de la valeur réelle qu'ils ont pour le bénéficiaire.


Er dient echter te worden op gewezen dat, gelet op het wettigheidsbeginsel inzake belastingen (artikelen 170, § 1, en 172, tweede lid, van de Grondwet), de machtiging aan de Koning, opgenomen in het tweede lid van artikel 36, § 1, van het WIB 1992, noodzakelijk moet worden gelezen in strikte samenhang met het bepaalde in het eerste lid van die paragraaf, namelijk dat die voordelen gelden "voor de werkelijke waarde bij de verkrijger".

On relèvera toutefois qu'eu égard au principe de légalité en matière d'impôts (articles 170, § 1, et 172, alinéa 2, de la Constitution), la délégation au Roi, prévue à l'alinéa 2 de l'article 36, § 1, du CIR 92, doit nécessairement être lue en combinaison stricte avec la disposition de l'alinéa 1 de ce paragraphe, selon laquelle ces avantages sont comptés "pour la valeur réelle qu'ils ont dans le chef du bénéficiaire".


De prejudiciële vragen hebben betrekking op artikel 57 van het Wetboek van de inkomstenbelastingen 1992 (WIB 1992), dat bepaalt : « De volgende kosten worden slechts als beroepskosten aangenomen wanneer ze worden verantwoord door individuele fiches en een samenvattende opgave die worden overgelegd in de vorm en binnen de termijn die de Koning bepaalt : 1° commissies, makelaarslonen, handels- of andere restorno's, toevallige of niet-toevallige vacatiegelden of erelonen, gratificaties, vergoedingen of voordelen van alle aard die voor de verkrijgers al dan niet in België belastbare beroepsinkomsten zijn, behoudens de in artikel 30, 3° bedoe ...[+++]

Les questions préjudicielles portent sur l'article 57 du Code des impôts sur les revenus 1992 (CIR 1992), qui dispose : « Les dépenses ci-après ne sont considérées comme des frais professionnels que si elles sont justifiées par la production de fiches individuelles et d'un relevé récapitulatif établis dans les formes et délais déterminés 1° commissions, courtages, ristournes commerciales ou autres, vacations ou honoraires occasionnels ou non, gratifications, rétributions ou avantages de toute nature qui constituent pour les bénéficiaires des revenus professionnels imposables ou non en Belgique, à l'exclusion des rémunérations visées à l'article 30, 3°; 2° rémunérations, pensions, rentes ou allocations en tenant lieu, payées aux membres du ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- Berekening van de werkelijk verschuldigde vermeerdering: - In principe verschuldigde globale vermeerdering: 202.940,00 euro x 1,125 % = 2.283,08 euro - Voordelen wegens gedane VA: - VA 1: 5.000,00 euro x 1,50 % = 75,00 euro - VA 2: 5.000,00 euro x 1,25 % = 62,50 euro - VA 3: 5.000,00 euro x 1,00 % = 50,00 euro - VA 4: 5.000,00 euro x 0,75 % = 37,50 euro - 225,00 euro - Werkelijk verschuldigde vermeerdering: 2.058,08 euro

- Calcul de la majoration effectivement due : - Majoration globale due en principe : 202.940,00 EUR x 1,125 % = 2.283,08 EUR - Avantages attachés aux VA effectués : VA 1 : 5.000,00 EUR x 1,50 % = 75,00 EUR VA 2 : 5.000,00 EUR x 1,25 % = 62,50 EUR VA 3 : 5.000,00 EUR x 1,00 % = 50,00 EUR VA 4 : 5.000,00 EUR x 0,75 % = 37,50 EUR - 225,00 EUR - Majoration effectivement due : 2.058,08 EUR


- Berekening van de werkelijk verschuldigde vermeerdering: - In principe verschuldigde globale vermeerdering: 80.961,88 euro x 1,125 % = 910,82 euro over te brengen: 910,82 euro overgebracht: 910,82 euro - Voordelen wegens gedane VA: - VA 2: 2.000,00 euro X 1,25 % =25,00 euro - VA 3: 5.000,00 euro X 1,00 % =50,00 euro - 75,00 euro - Werkelijk verschuldigde vermeerdering: 835,82 euro Voorbeeld 5 - Vennootschap waarvan het boekjaar loopt over de periode van 01.07.2016 tot 30.06.2017.

- Calcul de la majoration effectivement due : - Majoration globale due en principe : 80.961,88 EUR x 1,125 % = 910,82 EUR - Avantages attachés aux VA effectués : VA 2 : 2.000,00 EUR x 1,25 % = 25,00 EUR VA 3 : 5.000,00 EUR x 1,00 % = 50,00 EUR - 75,00 EUR - Majoration effectivement due : 835,82 EUR Exemple 5 - Société dont la comptabilité couvre la période du 01.07.2016 au 30.06.2017.


- Berekening van de werkelijk verschuldigde vermeerdering: - Grondslag van de vermeerdering: 25.000,00 euro x 106 % = 26.500,00 euro - Principieel verschuldigde globale vermeerdering: 26.500,00 euro x 1,125 % = 298,13 euro - Voordelen wegens gedane VA: - VA 1:100,00 euro x 1,50 % = 1,50 euro - VA 2: 50,00 euro x 1,25 % = 0,63 euro - VA 3: 50,00 euro x 1,00 % = 0,50 euro - VA 4: 50,00 euro x 0,75 % = 0,38 euro - 3,01 euro - Positief verschil: 295,12 euro - Vermindering met 10 % : 295,12 euro x 10 % = - 29,51 euro - Werkelijk verschuldi ...[+++]

- Calcul de la majoration effectivement due : - Base de la majoration : 25.000,00 EUR x 106 % = 26.500,00 EUR. - Majoration globale due en principe : 26.500,00 EUR x 1,125 % = 298,13 EUR - Avantages des VA effectués : - VA 1 :100,00 EUR x 1,50 % = 1,50 EUR - VA 2 : 50,00 EUR x 1,25 % = 0,63 EUR - VA 3 : 50,00 EUR x 1,00 % = 0,50 EUR - VA 4 : 50,00 EUR x 0,75 % = 0,38 EUR - 3,01 EUR - Différence positive : 295,12 EUR - Réduction de 10 % : 295,12 EUR x 10 % = - 29,51 EUR - Majoration effectivement due : 265,61 EUR Exemple 2 - Montant présumé de l'impôt total dû par un indépendant sur ses revenus nets de l'année 2016 : 9.650,00 EUR.


Ingeval zij geen 5 jaar werkelijke diensten tellen, worden zij geacht aan het pensioenstelsel van de wettelijke sociale zekerheid onderworpen te zijn geweest voor de duur van de bij de Belgische Spoorwegen bewezen werkelijke diensten en kunnen zij aanspraak maken op de bij dat stelsel verleende voordelen. b) In afwijking van de regel moet het jaarlijks verlof algeheel worden toegestaan op verzoek van de bediende die bij toepassing van de bepalingen van artikelen 5, 6 en 7 van hoofdstuk XVI van het Statuut van het Personeel, pensioenge ...[+++]

S'ils ne comptent pas 5 années de services effectifs, ils sont considérés comme ayant été soumis au régime de pension de la sécurité sociale légale pour la durée de leurs services effectifs au sein des Chemins de fer belges, et peuvent prétendre aux avantages octroyés par ce régime. b) Par dérogation à la règle, l'ensemble des congés annuels doivent être accordés à la demande de l'agent qui est admis à la pension en application des dispositions des articles 5, 6 et 7 du chapitre XIV du Statut du Personnel, quelle que soit la date de la mise à la retraite.


Bepaalde middelen (ontvoering, bedrog, misleiding, het verstrekken of in ontvangst nemen van betalingen of voordelen of machtsmisbruik) zijn door een aantal lidstaten niet uitdrukkelijk in de definitie opgenomenLidstaten gaan op verschillende manieren om met de kwetsbare positie, die de richtlijn in artikel 2, lid 2, definieert als een situatie waarin de betrokkene geen andere werkelijke of aanvaardbare keuze heeft dan het misbruik te ondergaan.

Toutefois, certains moyens (comme l'enlèvement, la fraude, la tromperie, l'offre ou l'acceptation de paiements ou d'avantages ou l'abus d'autorité) ne figurent pas explicitement dans la définition retenue par un certain nombre d'États membresLes États membres abordent de diverses manières la question de la situation de vulnérabilité, que la directive définit à son article 2, paragraphe 2, comme étant une situation dans laquelle la personne concernée n’a pas d’autre choix véritable ou acceptable que de se soumettre à cet abus.


zorgen zij ervoor dat de meetsystemen de eindafnemer informatie verschaffen over de werkelijke tijd van het verbruik en dat de voor de eindafnemer beoogde energie-efficiëntie en voordelen ten volle in acht worden genomen bij het vastleggen van de minimumfuncties van de meters en de verplichtingen die aan marktdeelnemers worden opgelegd.

ils veillent à ce que les systèmes de mesure fournissent aux clients finals des informations sur le moment où l'énergie a été utilisée et à ce que les objectifs d'efficacité énergétique et les avantages pour les clients finals soient pleinement pris en compte au moment de définir les fonctionnalités minimales des compteurs et les obligations imposées aux acteurs du marché.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'werkelijke voordelen' ->

Date index: 2024-05-21
w