- Kennis van de werking van en het gebruik van timmergereedschap (zaag, hamer, ..), montagegereedschap (elektrische boormachine, elektrische schroevendraaier, schiethamer, plaatschaar, rivetteermachine, ..) snijgereedschap (decoupeerzaag, slijpschijf, plaatschaar, knabbelschaar, ..), de felsmachine en het afwerkingsgereedschap - Kennis van het gebruik, de soorten en de eigenschappen van de ge
bruikte materialen (verschillende types verbindings- en bevestigingsmaterialen, verschillende types isolatie, binnendozen, de metalen platen en sandwichpanelen, lucht- en dampschermen, lijmen en siliconen, ..) - Kennis van de thermische eigenschappen
...[+++] (uitzetting, ..) van metalen plaatmaterialen - Kennis van plaatsing en bevestigingsmethodes voor de verschillende types isolatie (brandwerende, thermische en akoestische) - Kennis van plaatsing en bevestigingsmethodes voor lucht- en dampschermen - Kennis van de verschillende verbindingen van bladen (staande naad, roefnaad, solderingen, klangverbindingen, overlappingen,...) - Kennis van de werkwijze voor het opkanten en felsen van bladen 2.2.2 Vaardigheden Cognitieve vaardigheden - Het kunnen lezen en interpreteren van werkdocumenten, tekeningen en plannen en deze gegevens vertalen naar zijn eigen werkzaamheden - Het mondeling en/of schriftelijk kunnen rapporteren aan een leidinggevende - Het efficiënt kunnen communiceren met collega's, klanten en derden: kunnen overleggen over de voorbereiding, uitvoering en afwerking van de opdracht en afstemmen van de eigen werkzaamheden op de activiteiten van anderen - Het kunnen naleven van veiligheids-, gezondheids-, hygiëne- en welzijnsvoorschriften - Het kunnen controleren van de aanwezigheid van en kunnen gebruiken van PBM's en CBM's volgens de specifieke voorschriften - Het kunnen herkennen, voorkomen en beschermen tegen specifieke risico's van asbest, hout- en kwartsstof en andere gevaarlijke stoffen - Het kunnen herkennen, voorkomen en beschermen tegen specifieke risico's zoals elektricit ...- connaissance du fonctionnement et de l'usage d'outils de menuisier (scie, marteau, ...), d'outils de montage (perceuse électrique, tournevis électrique, pistolet à scellement, cisaille de tôlier, machine à riveter, ...), d'outils tranchants (scie à guichet, molette, cisaille de tôlier, grignoteuse, ...), de la machine à sertir et des outils de parachèvement - Connaissance de l'usage, des ty
pes et des caractéristiques des matériaux utilisés (différents types de matériaux de liaison et de fixation, différents types d'isolation, boîtes au bardage, les plaques métalliques et panneaux sandwich, les écrans d'étanchéité à l'air et pare-vapeur
...[+++], les cols et silicones, ...) - Connaissance des caractéristiques thermiques (dilatation, ...) de matériaux/plaques métalliques - Connaissance de la pose et des méthodes de fixation des différents types d'isolation (ignifuge, thermique et acoustique) - Connaissance de la pose et des méthodes de fixation d'écrans d'étanchéité à l'air et pare-vapeur - Connaissance des différentes liaisons de feuilles (joint debout, joint de faîtage, brasages, liaisons de pattes, chevauchements, ...) - Connaissance de la méthode de travail pour la rehausse et le sertissage de feuilles 2.2.2 Aptitudes Aptitudes cognitives - Pouvoir lire et interpréter des documents de travail, des croquis et des plans et traduire ces données en fonction de ses propres travaux - Pouvoir communiquer un rapport verbal et/ou écrit à un supérieur - Pouvoir communiquer efficacement avec des collègues, des clients et des tiers Pouvoir se concerter concernant la préparation, l'exécution et l'achèvement de la tâche et coordonner ses propres travaux aux activités d'autres personnes - Pouvoir respecter des consignes de sécurité, de santé, d'hygiène et de bien-être - Pouvoir contrôler la présence d'EPI et d'EPC et pouvoir les utiliser conformément aux consignes spécifiques - Pouvoir reconnaître, prévenir et protéger contre les risques spécifiques de l'amiante, de poussières de quart ...