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Clausule inzake schadebeperking
Healthy worker-effect
Metal worker's extension
Sue and labour clause

Traduction de «workers and labour » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Healthy worker-effect

phénomène des travailleurs en bonne santé


metal worker's extension

extension bris de machine-transport-montage essais


clausule inzake schadebeperking | sue and labour clause

clause de recours et de conservation | sue and labour clause
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In 2012 verscheen een eerste publicatie: Free Movement and Workers and Labour Market Adjustment - Recent Experiences from OECD Countries and the European Union.

En 2012, un premier document a été publié: Free Movement of Workers and Labour Market Adjustment - Recent Experiences from OECD Countries and the European Union (Libre circulation des travailleurs et ajustement du marché du travail – l’expérience récente des pays de l’OCDE et de l’Union européenne).


[5] OESO (2012), The jobs potential of a shift towards a low carbon economy; OESO (2012), OECD Employment Outlook 2012, zie hoofdstuk 4 "What green growth means for workers and labour market policies: an initial assessment"; IAO (2011), Skills for green jobs, a global view.

[5] Rapport de l’OCDE (2012), The jobs potential of a shift towards a low carbon economy (Potentiel pour l’emploi d’une transition vers une économie à faible émission de carbone); Perspectives de l’emploi de l’OCDE 2012. Voir le chapitre 4 «Que signifie la croissance verte pour les travailleurs et les politiques du marché du travail?» ; OIT (2011), Skills for green jobs, a global view (Compétences pour les emplois de l’économie verte, vue d’ensemble à l’échelle mondiale).


C. gelet op de principes en maatstaven vooropgesteld in de teksten die werden uitgewerkt in het kader van de Internationale Arbeidsorganisatie, meer in het bijzonder de Forced Labour Convention, 1930, de Migration for Employment Convention and Recommandation (Revised), 1949, de Protection of Migrant Workers (Underdeveloped Countries) Recommendation, 1955, de Abolition of Forced Labour Convention, 1957, de Migrant Workers (Supplementary Provisions) Convention, 1975, en de Migrant Workers Recommendation, 1975;

C. eu égard aux principes et normes énoncés dans les textes élaborés dans le cadre de l'Organisation internationale du Travail, plus particulièrement la Convention sur le travail forcé (1930), la Convention et la Recommandation sur les travailleurs migrants (révisée) (1949), la Recommandation sur la protection des travailleurs migrants (pays insuffisamment développés) (1955), la Convention sur l'abolition du travail forcé (1957), la Convention sur les travailleurs migrants (dispositions complémentaires) (1975) et la Recommandation sur les travailleurs migrants (1975);


C. gelet op de principes en maatstaven vooropgesteld in de teksten die werden uitgewerkt in het kader van de Internationale Arbeidsorganisatie, meer in het bijzonder de Forced Labour Convention, 1930, de Migration for Employment Convention and Recommandation (Revised), 1949, de Protection of Migrant Workers (Underdeveloped Countries) Recommendation, 1955, de Abolition of Forced Labour Convention, 1957, de Migrant Workers (Supplementary Provisions) Convention, 1975, en de Migrant Workers Recommendation, 1975;

C. eu égard aux principes et normes énoncés dans les textes élaborés dans le cadre de l'Organisation internationale du Travail, plus particulièrement la Convention sur le travail forcé (1930), la Convention et la Recommandation sur les travailleurs migrants (révisée) (1949), la Recommandation sur la protection des travailleurs migrants (pays insuffisamment développés) (1955), la Convention sur l'abolition du travail forcé (1957), la Convention sur les travailleurs migrants (dispositions complémentaires) (1975) et la Recommandation sur les travailleurs migrants (1975);


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O. whereas according the same rights to migrant workers as to local workers recognises the contribution of migrants to the EU economy (labour, taxes, social contributions) and helps to reduce unfair competition, exploitation and social exclusion amongst workers from third countries,

O. rappelant que l'attribution des mêmes droits aux travailleurs migrants qu'aux travailleurs locaux participe à une reconnaissance de la contribution des migrants à l'économie de l'Union (travail, fiscalité, cotisations sociales) et contribue à réduire la concurrence déloyale, l'exploitation et l'exclusion sociale des travailleurs de pays tiers,


O. whereas according the same rights to migrant workers as to local workers recognises the contribution of migrants to the EU economy (labour, taxes, social contributions) and helps to reduce unfair competition, exploitation and social exclusion amongst workers from third countries,

O. rappelant que l'attribution des mêmes droits aux travailleurs migrants qu'aux travailleurs locaux participe à une reconnaissance de la contribution des migrants à l'économie de l'Union (travail, fiscalité, cotisations sociales) et contribue à réduire la concurrence déloyale, l'exploitation et l'exclusion sociale des travailleurs de pays tiers,


The project aims to reinforce existing labour migration management capacities, trough the creation of a stable multilateral framework, training activity addressing public officials as well as counselling activity on implementation structures The project activities will develop in three phases: Analysis on the field and definition of a working plan: the Steering Committee; Training, ICT counselling and internships; and dissemination of the foreign workers lists in the Italian labour market.

The project aims to reinforce existing labour migration management capacities, trough the creation of a stable multilateral framework, training activity addressing public officials as well as counselling activity on implementation structures. The project activities will develop in three phases: Analysis on the field and definition of a working plan: the Steering Committee; Training, ICT counselling and internships; and dissemination of the foreign workers lists in the Italian labour market.


[2] SEC(2003) 429, "The Stockholm and Barcelona targets: Increasing employment of older workers and delaying the exit from the labour market", werkdocument van de Commissie.

[2] SEC(2003) 429 "Les objectifs de Stockholm et de Barcelona: accroître l'emploi des travailleurs âgés et différer la sortie du marché du travail", document de travail des services de la Commission.


[8] Zo blijkt bijvoorbeeld uit een recente Britse studie (Humphrey et. al., 2003, "Factors affecting the labour force participation of older workers", DWP Research Report 200) dat bijna een derde van de werknemers in de leeftijd van 50-69 jaar geleidelijk wil uittreden door minder uren te gaan werken.

[8] Par exemple, une enquête britannique récente (Humphrey et. al., 2003, "Factors affecting the labour force participation of older workers", DWP Research Report 200) révèle que près d'un tiers des travailleurs âgés de 50 à 69 ans souhaitent prendre progressivement leur retraite en réduisant leurs heures de travail.


· « Worker's Education Assistance to Strengthen Trade Union Action on Women Workers in View of Child Labour in Selected South East Countries » in Indonesië, Thailand en Vietnam sinds augustus 1995.

· « Worker's Education Assistance to Strengthen Trade Union Action on Women Workers in View of Child Labour in Selected South East Countries » en Indonésie, en Thailande et au Vietnam depuis août 1995.




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'workers and labour' ->

Date index: 2021-07-27
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