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Analyse van de economische activiteit
Braakland zonder economische opbrengst
Budgettaire governance van de EU
Budgettaire governance van de Europese Unie
Doorzending zonder lastonderbreking
Doorzending zonder wijziging van de lading
Economisch bestuur
Economisch bestuur van de EU
Economisch bestuur van de Europese Unie
Economisch toezicht in de EU
Economisch toezicht in de Europese Unie
Economische analyse
Economische aspecten
Economische evaluatie
Economische governance van de EU
Economische governance van de Europese Unie
Economische studie
Economische toestand
Endogene depressie zonder psychotische symptomen
Herverzending zonder lastonderbreking
Herverzending zonder wijziging van de lading
Neventerm
Niet-commerciële vissoort
Ontslag zonder opzegging
Soort die economisch oninteressant is
Soort zonder handelswaarde
Vereniging zonder winstgevend doel
Zonder enige andere vorm van proces en zonder kosten

Traduction de «zonder economische » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
braakland zonder economische opbrengst

jachère sans exploitation économique


niet-commerciële vissoort | soort die economisch oninteressant is | soort zonder handelswaarde

espèce sans valeur commerciale


zonder enige andere vorm van proces en zonder kosten

sans autre forme de procès ni frais


economische analyse [ analyse van de economische activiteit | economische evaluatie | economische studie ]

analyse économique [ analyse d'activité | étude économique | évaluation économique ]


economische toestand [ economische aspecten ]

condition économique [ aspect économique ]


economische governance van de EU [ budgettaire governance van de EU | budgettaire governance van de Europese Unie | economisch bestuur (EU) | economisch bestuur van de EU | economisch bestuur van de Europese Unie | economische governance van de Europese Unie | economisch toezicht in de EU | economisch toezicht in de Europese Unie ]

gouvernance économique (UE) [ gouvernance budgétaire de l'UE | gouvernance budgétaire de l'Union européenne | gouvernance économique de l'UE | gouvernance économique de l'Union européenne ]


doorzending zonder lastonderbreking | doorzending zonder wijziging van de lading | herverzending zonder lastonderbreking | herverzending zonder wijziging van de lading

réexpédition sans rompre charge | réexpédition sans rupture de charge


Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door herhaalde depressieve episoden, terwijl de huidige episode ernstig is zonder psychotische symptomen, zoals onder F32.2, zonder enige voorgeschiedenis van manie. | Neventerm: | depressie-in-engere-zin, recidiverend zonder psychotische symptomen | endogene depressie zonder psychotische symptomen | manisch-depressieve psychose, depressieve vorm zonder psychotische symptomen | vitale depressie, recidiverend zonder psychotische symptomen

Définition: Trouble caractérisé par la survenue répétée d'épisodes dépressifs, l'épisode actuel étant sévère, sans symptômes psychotiques (F32.2), en l'absence de tout antécédent de manie. | Dépression:endogène sans symptômes psychotiques | majeure récurrente, sans symptômes psychotiques | vitale récurrente, sans symptômes psychotiques | Psychose maniaco-dépressive, forme dépressive, sans symptômes psychotiques


vereniging zonder winstgevend doel

association sans but lucratif


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Dit is in strijd met de EU-staatssteunregels: in fiscale rulings mogen geen methoden, hoe complex ook, gebruikt worden om zonder economische rechtvaardiging verrekenprijzen te bepalen waarmee ten onrechte winsten verschoven worden om de door de onderneming te betalen belasting te verminderen.

Ces pratiques sont illégales au regard des règles de l'UE en matière d’aides d’État: les rulings fiscaux ne peuvent pas valider des méthodologies, quelle qu'en soit la complexité, qui servent à établir des prix de transfert n'ayant aucune justification économique et faussant la répartition des bénéfices afin de réduire les impôts payés par l'entreprise concernée.


Het integratiebeginsel gaat er om een beleid te zoeken dat op alle gebieden voldoet. Sociale maatregelen zonder economische kost, economische maatregelen zonder milieukost, en milieumaatregelen zonder sociale kost.

Le principe d'intégration consiste à chercher une politique qui donne satisfaction dans tous les domaines: des mesures sociales sans coût économique, des mesures économiques sans coût environnemental, et des mesures environnementales sans coût social.


Het integratiebeginsel gaat er om een beleid te zoeken dat op alle gebieden voldoet. Sociale maatregelen zonder economische kost, economische maatregelen zonder milieukost, en milieumaatregelen zonder sociale kost.

Le principe d'intégration consiste à chercher une politique qui donne satisfaction dans tous les domaines: des mesures sociales sans coût économique, des mesures économiques sans coût environnemental, et des mesures environnementales sans coût social.


Een Europa zonder economische en culturele binnengrenzen, zonder waardegrenzen voor burgers, ondernemers en andere economische spelers.

Une Europe sans barrières économiques et culturelles intérieures, sans barrières de valeurs pour les citoyens, les entrepreneurs et les autres acteurs de l'économie.


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Een Europa zonder economische en culturele binnengrenzen, zonder waardegrenzen voor burgers, ondernemers en andere economische spelers.

Une Europe sans barrières économiques et culturelles intérieures, sans barrières de valeurs pour les citoyens, les entrepreneurs et les autres acteurs de l'économie.


In dit artikel de woorden « hulp of bijstand .te bekomen » vervangen door de woorden « hulp of bijstand verleend uit menslievendheid, dat wil zeggen zonder het oogmerk daardoor enig geldelijk of in geld waardeerbaar voordeel te verkrijgen en zonder economische of illegale bedoelingen ».

À cet article, remplacer les mots « une aide ou une assistance offerte .en espèces » par les mots « une aide ou une assistance à caractère philanthropique, c'est-à-dire offerte sans intention d'obtenir un quelconque avantage financier ou exprimable en espèces, et sans visées économiques ou illégales ».


Volgens een economisch model van het directoraat-generaal Economische en Financiële Zaken van de Commissie zal het BBP van de EU door de interne markt in 2002 naar schatting 1,8% of € 164,5 miljard groter zijn dan zonder interne markt het geval was geweest.

Les estimations calculées par la direction générale Économie et finances de la Commission à l'aide de ses modèles économétriques ont montré qu'en 2002, le PIB de l'UE avait gagné 1,8 %, soit 164,5 milliards d'euros, grâce au Marché intérieur.


Het Europese model voor sociale ontwikkeling en economische groei is ondenkbaar zonder solide en hoogwaardige stelsels van sociale bescherming. Daarom moeten de sociale doelstellingen van die stelsels zonder meer evenveel aandacht krijgen als de economische duurzaamheid daarvan.

Etant donné que l'existence d'une protection sociale forte et efficace fait partie intégrante du modèle européen de développement économique et social, il convient d'accorder autant d'attention aux objectifs sociaux qu'à la viabilité économique de tels systèmes.


De Regeringen van de Lid-Staten en de Commissie waren als volgt vertegenwoordigd : België : de heer Melchior WATHELET Vice-Eerste Minister en Minister van Justitie en van Economische Zaken Denemarken : de heer Svend AUKEN Minister van Milieubeheer en van Energie Duitsland : de heer Günther REXRODT Minister van Economische Zaken de heer Dieter von WÜRZEN Staatssecretaris van Economische Zaken Griekenland : de heer Constantin SIMITIS Minister van Industrie Spanje : de heer Juan Manuel EGUIAGARAY Minister van Industrie en Energie Frankrijk : de heer Yves GALLAND Minister van Industrie Ierland : de heer Michael LOWRY Minister van Verkeer, En ...[+++]

Les Gouvernements des Etats membres et la Commission européenne étaient représentés comme suit : Pour la Belgique M. Melchior WATHELET Vice-premier Ministre, Ministre de la Justice et des Affaires économiques Pour le Danemark M. Svend AUKEN Ministre de l'Environnement et de l'Energie Pour l'Allemagne M. Günther REXRODT Ministre de l'Economie M. Dieter von WÜRZEN Secrétaire d'Etat à l'Economie Pour la Grèce M. Constantin SIMITIS Ministre de l'Industrie Pour l'Espagne M. Juan Manuel EGUIAGARAY Ministre de l'Industrie et de l'Energie Pour la France M. Yves GALLAND Ministre de l'Industrie Pour l'Irlande M. Michael LOWRY Ministre des Transpor ...[+++]


Met het oog op de vergroting van de arbeidsproduktiviteit en -vraag zouden de volgende maatregelen kunnen worden genomen : - waarborgen dat in het kader van het macro-economisch beleid gestreefd wordt naar een economische groei op brede basis die aan zoveel mogelijk mensen ten goede komt ; - het bevorderen van een eerlijke spreiding van onder andere vaardigheden, grond, kredieten, kapitaal en technologie, ten einde de werkgelegenheid in plattelands- en stedelijke gebieden, alsook de arbeidsproduktiviteit te verbeteren, waarbij met name aandacht dient te worden geschonken aan de belangen van vrouwen ; - steun voor de formulering en tenu ...[+++]

Afin d'augmenter la productivité du travail et de développer la demande de main-d'oeuvre, on pourrait : - faire en sorte que les politiques macro-économiques favorisent une croissance économique large et une vaste répartition de ses bénéfices ; - favoriser un accès équitable aux ressources que sont les qualifications, la terre, le crédit, le capital et la technologie, afin d'améliorer les possibilités d'emploi dans les régions rurales et urbaines et la productivité du travail, notamment des femmes ; - promouvoir la formulation et la mise en oeuvre par les pays partenaires, dans le cadre de leur stratégie globale de lutte contre la pauv ...[+++]


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