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Allocation of appropriations
Apportionment of appropriations
Appropriation
Appropriation authority
As appropriate
As far as may be necessary
Budget appropriation
Budget appropriation process
Budgetary appropriation
Budgetary appropriation process
Cultural appropriation
Cultural misappropriation
Cultural theft
Find appropriate extra
Find appropriate extras
Finding appropriate extras
Identify appropriate extras
If appropriate
If necessary
If need be
Implementation of appropriations
In so far as necessary
Liaise with appropriate staff for visual display
Liaison with appropriate staff for visual display
Parliamentary appropriation
Racial appropriation
Should the need arise
Use of appropriations
Utilisation of appropriations
Vote
Where appropriate
Where necessary
Where relevant
Work with appropriate staff for visual display

Vertaling van "14 if appropriations " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
budget appropriation process | budget appropriation | appropriation | budgetary appropriation | budgetary appropriation process

ouverture d'un crédit | ouverture de crédit budgétaire | affectation d'une somme à


find appropriate extra | finding appropriate extras | find appropriate extras | Identify appropriate extras

trouver des figurants appropriés


liaison with appropriate staff for visual display | work together with appropriate staff for visual display | liaise with appropriate staff for visual display | work with appropriate staff for visual display

assurer la liaison avec le personnel concerné par une présentation visuelle


receive appropriate permissions for recorded audiovisual example use | receiving appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples | Gaining appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples | receive appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples

recevoir des autorisations appropriées pour l'utilisation d'exemples d'enregistrements audiovisuels


as appropriate | as far as may be necessary | if appropriate | if necessary | if need be | in so far as necessary | should the need arise | where appropriate | where necessary | where relevant

ainsi qu'il convient | au besoin | en tant que de besoin | éventuellement | le cas échéant | lorsque cela est nécessaire | lorsqu'il y a lieu | selon le cas | selon les besoins | si nécessaire | s'il y a lieu


implementation of appropriations | use of appropriations | utilisation of appropriations

exécution des crédits


appropriation | appropriation authority | budgetary appropriation | vote

crédit | crédit parlementaire | crédit budgétaire | autorisation de crédit


appropriation [ parliamentary appropriation | appropriation authority ]

crédit [ crédit parlementaire ]


allocation of appropriations | apportionment of appropriations

répartition des crédits


cultural appropriation | cultural theft | racial appropriation | cultural misappropriation

appropriation culturelle | vol culturel | usurpation culturelle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
14. Any amount appropriated, for the fiscal year in which this section comes into force, by an appropriation Act based on the Estimates for that year for defraying the charges and expenses of the public service of Canada within the Department of Communications or the Department of Multiculturalism and Citizenship and that, on the day on which this section comes into force, is unexpended, is deemed, on that day, to be an amount appropriated for defraying the charges and expenses of the Department of Canadian Heritage.

14. Les sommes affectées ou engagées, pour l’exercice en cours à l’entrée en vigueur du présent article, par toute loi de crédits consécutive aux prévisions budgétaires de cet exercice aux frais et dépenses d’administration publique des ministères des Communications et du Multiculturalisme et de la Citoyenneté sont considérées comme ayant été affectées aux dépenses du ministère du Patrimoine canadien.


(5) For the purposes of applying the provisions of Article 14, the competent authority of Jersey or Guernsey shall take account only of creditable periods completed under the legislation of any Party which would be taken into account for the determination of pensions under the legislation of Jersey or Guernsey if they were completed under the appropriate legislation and shall, where appropriate, take into account in accordance with that legislation creditable periods completed by a spouse, or former spouse, as the case may be.

(5) Aux fins de l’application des dispositions de l’article 14, l’autorité compétente de Jersey ou de Guernesey ne prend en compte que les périodes admissibles qui ont été accomplies aux termes de la législation de toute Partie, périodes qui auraient été prises en compte aux fins de déterminer le droit à des pensions aux termes de la législation de Jersey ou de Guernesey si lesdites périodes avaient été accomplies aux termes de la législation pertinente et, le cas échéant, prend également en compte, aux termes de ladite législation, les périodes admissibles accomplies par un conjoint, ou un ancien conjoint, selon le cas.


The European Council noted in its conclusions of 13/14 December 2012 that ‘In a context where banking supervision is effectively moved to a single supervisory mechanism, a single resolution mechanism will be required, with the necessary powers to ensure that any bank in participating Member States can be resolved with the appropriate tools’ and that ‘the single resolution mechanism should be based on contributions by the financial sector itself and include appropriate and effective backstop arrangements’.

Dans ses conclusions des 13 et 14 décembre 2012, le Conseil européen a noté que «dans un contexte où la surveillance bancaire est effectivement transférée à un mécanisme de surveillance unique, un mécanisme de résolution unique, qui soit doté des compétences requises pour faire en sorte que toute banque des États membres participants puisse être soumise à une procédure de résolution, au moyen des instruments appropriés sera nécessaire», et que «le mécanisme de résolution unique devrait s’appuyer sur les contributions du secteur financier lui-même et comporter des dispositifs de soutien appropriés et effectifs».


14. When information classified at the level RESTREINT UE/EU RESTRICTED or its equivalent and ‘other confidential information’ is deposited with the CIU and has to be consulted outside the Secure Area, the CIU shall transmit a copy to the appropriate authorised service which shall ensure that consultation and handling of the information in question complies with Article 8(2) and Article 10 of this Decision and the appropriate handling instructions.

14. Si des informations classifiées au niveau RESTREINT UE/EU RESTRICTED ou à son équivalent, ou des informations classifiées «autres informations confidentielles», doivent être consultées hors de la zone sécurisée alors qu'elles ont été déposées auprès de l'UIC, cette dernière en transmet une copie au service autorisé approprié qui veille à ce que la consultation et le traitement desdites informations soient conformes à l'article 8, paragraphe 2, et à l'article 10 de la présente décision ainsi qu'aux instructions de traitement applicables en la matière.


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6. Without prejudice to Article 14, appropriations placed in reserve and appropriations for staff expenditure shall not be carried over.

6. Sans préjudice de l'article 14, les crédits mis en réserve et les crédits relatifs aux dépenses de personnel ne peuvent faire l'objet d'un report.


4. The Commission shall, where appropriate, cooperate administratively with third countries in areas pertaining to the implementation of the catch certification provisions of this Regulation, including the use of electronic means to establish, validate or submit the catch certificates and, where appropriate, documents referred to in Article 14(1) and 14(2).

4. La Commission assure, le cas échéant, une coopération administrative avec les pays tiers dans les domaines relevant de la mise en œuvre des dispositions relatives aux certificats de capture visées dans le présent règlement, y compris l'utilisation de moyens électroniques pour établir, valider ou soumettre les certificats de capture et, s'il y a lieu, les documents visés à l'article 14, paragraphes 1 et 2.


This instrument was drawn on fully in December 1999 in respect of the 2000 budget in order to finance the reconstruction of Kosovo following an examination of all the possibilities for reallocating appropriations (Parliament and Council Decision of 16 December 1999, to reallocate appropriations in order to finance the reconstruction of Kosovo, Official Journal C 41 of 14.02.2000).

Cet instrument a notamment été utilisé en décembre 1999 pour le budget 2000 afin d'octroyer une aide au financement de la reconstruction du Kosovo. C'est après examen de toutes les possibilités de réaffectation qu'il a été décidé de recourir à l'instrument de flexibilité pour un montant de 200 millions d'euros (Décision du Parlement et du Conseil du 16 décembre 1999 de recourir à l'instrument de flexibilité pour le financement de la reconstruction du Kosovo, Journal Officiel C 41 du 14.02.2000).


Appropriation Act No 1 has approved $14.7 billion, while Appropriation Act No. 2 added a further $27.9 billion and Appropriation Act No. 3 gave approval for an amount of $1.3 billion.

La somme de 14,7 milliards de dollars a été approuvée en vertu de la Loi de crédit no 1, un montant supplémentaire de 27,9 milliards de dollars a été autorisé en vertu de la Loi de crédit no 2, et la Loi de crédit no 3 a approuvé 1,3 milliard de dollars.


Appropriation Act No. 1 has approved $14.7 billion, while Appropriation Act No. 2 added a further $27.9 billion and Appropriation Act No. 3 gave approval for an amount of $1.3 billion.

La Loi de crédits no 1 autorise des dépenses se chiffrant à 14,7 milliards de dollars, alors que la Loi de crédits no 2 rajoute la somme de 27,9 milliards de dollars et que la Loi de crédits no 3 autorise un montant de 1,3 milliard de dollars.


Measures not covered by Single Act: +14% in commitments and +18% in payments (a) Multiannual programmes: the IMPs (+84% in commitment appropriations) (see NB below), fisheries structures (+14% in commitment appropriations), energy (+6% in commitments) and youth (Erasmus, COMETT, YES etc.) (+49% in commitments) (see NB below) (b) Development cooperation: increase of 12% in commitment appropriations and 17% in payment appropriations (see NB below) (c) Non-compulsory operating expenditure not referred to above: +2.7% in commitment approp ...[+++]

Hors Acte unique : + 14 % en CE et + 18 % en CP. a) Programmations pluriannuelles : les PIM (+ 84 % en CE) (voir NB page suivante), les structures de la pêche (+ 14 % en CE), l'énergie (+ 6 % en CE) et la jeunesse (ERASMUS, COMETT, YES etc.) (+ 49 % en CE) (voir NB page suivante). b) Coopération au développement : hausse de 12 % en CE et de 17 % en CP (voir NB en bas de page). c) Pour les dépenses administratives et de personnel (y compris celles résultant de la mise en oeuvre du Conseil européen), la hausse est globalement de 4 % si l'on se base sur le personnel actuel et de 12 % si l'on tient compte de l'accroissement du personnel en 1 ...[+++]


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