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2000 figures cover the period 2nd half of 1999 - 2nd half of 2000 and 2001 figures cover the period 2nd half of 2000 - 2nd half of 2001 for young persons.
Les chiffres de 2000 portent sur la période allant du second semestre de 1999 au second semestre 2000 et les chiffres de 2001 concernent la période comprise entre le second semestre 2000 et le second semestre 2001 pour les jeunes.
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52005DC0431 - EN - Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions - The 2nd eSafety Communication - Bringing eCall to Citizens
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52005DC0431 - EN - Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen, au Comité économique et social européen et au Comité des régions - Deuxième communication « eSafety » - Le système« eCall » pour tous
Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions - The 2nd eSafety Communication - Bringing eCall to Citizens
Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen, au Comité économique et social européen et au Comité des régions - Deuxième communication « eSafety » - Le système« eCall » pour tous
48. Welcomes the establishment of pension tracking services for the 1st and 2nd pillars in Member States; welcomes also the discussion of – and the Commission’s intention of starting a pilot project on – the establishment of cross-border pension tracking services for the 2nd pillar to make it easier for workers to move between Member States without losing track of their pension rights; emphasises that citizens need high quality information from all pension schemes (pillars 1, 2 and 3) so that they can plan their retirement savings and consider taking up supplementary pensions; encourages the Commission to facilitate the exchange of cu ...[+++]rrent best practices in Member States and to promote the development of cross-border pension tracking services;
48. accueille favorablement la mise en place de services de suivi des retraites pour les premier et deuxième piliers dans les États membres; se félicite également des réflexions concernant la mise en place de services transnationaux de suivi des retraites pour le deuxième pilier dans le but de permettre aux travailleurs de se déplacer plus facilement entre les États membres sans perdre la trace de leurs droits à pension et se réjouit de l'intention de la Commission de lancer un projet pilote sur ce point; souligne que les citoyens doivent disposer d'informations de très bonne qualité concernant tous les régimes de retraite (premier, de ...[+++]uxième et troisième piliers) afin de pouvoir planifier leur épargne-retraite et envisager de souscrire des retraites complémentaires; encourage la Commission à faciliter l'échange des bonnes pratiques existantes dans les États membres et à promouvoir le développement de services transnationaux de suivi des retraites;
40. Points out that the idea of establishing equal competition between life insurance and IORPs in the 2nd pillar is relevant only to a certain extent, given the crucial differences between insurance products and IORPs and depending on the risk profile, the degree of integration in the financial market and the for-profit or non-profit character of any particular provider; recognises that given the competition between life insurance and IORPs in the 2nd pillar, it is essential that products with the same risks be subject to the same rules to avoid misleading beneficiaries and to provide them with the same level of prudential protection;
40. indique que l'idée de mettre en place de conditions de concurrence équitables entre les assurances-vie et les institutions de retraite professionnelle n'est pertinente que dans une certaine mesure, étant donné les différences fondamentales existant entre les produits d'assurance et les institutions de retraite professionnelle et selon le profil de risque, le degré d'intégration au marché financier et le caractère à but lucratif ou non de chaque prestataire; reconnaît, compte tenu de la concurrence entre les assurances-vie et les institutions de retraite professionnelle du deuxième pilier, qu'il est essentiel que des produits comport ...[+++]ant les mêmes risques soient soumis aux mêmes règles pour éviter d'induire les bénéficiaires en erreur et fournir à tous le même niveau de protection prudentielle;
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52000DC0120 - EN - Report from the Commission to the Council, the European Parliament and the Economic and Social Committee on the implementation of Council recommendation 96/694 of 2nd December 1996 on the balanced participation of women and men in the decision-making process
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52000DC0120 - EN - Rapport de la Commission au Conseil, au Parlement européen et au Comité économique et social sur la mise en oeuvre de la recommendation 96/694 du Conseil du 2 décembre 1996 concernant la participation équilibrée des femmes et des hommes aux processus de décision
Report from the Commission to the Council, the European Parliament and the Economic and Social Committee on the implementation of Council recommendation 96/694 of 2nd December 1996 on the balanced participation of women and men in the decision-making process
Rapport de la Commission au Conseil, au Parlement européen et au Comité économique et social sur la mise en oeuvre de la recommendation 96/694 du Conseil du 2 décembre 1996 concernant la participation équilibrée des femmes et des hommes aux processus de décision
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