Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alphabet length
Approximate algorithm
Approximate reasoning
Approximate weight
Approximation algorithm
Approximation method
Approximation of laws
Iteration method
Method of successive approximation
Method of successive approximations
Successive approximation converter
Trial-and-error method
Trial-and-error search

Vertaling van "32 approximately " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
successive approximation a/d converter | successive approximation analog/digital converter | successive approximation analogue/digital converter | successive approximation converter

convertisseur analogique numérique par approximations successives


trial-and-error method | method of successive approximation | method of successive approximations | approximation method | iteration method | trial-and-error search

méthode des approximations successives | méthode des approximations | méthode des itérations | méthode itérative | méthode par tâtonnements | méthode d'approximations successives | méthode par approximations successives | méthode approximative | procédé par tâtonnements


successive approximation A/D converter [ successive approximation analogue/digital converter | successive approximation analog/digital converter ]

convertisseur analogique numérique par approximations successives


alphabet length | LCA,an alphabet length may be used in calculating an approximation of the amount of space that a given text will occupy when presented in a given typeface and nominal type size.However,such an approximation must take into account the distribution of the letters of the alphabet in text of different kinds(e.g.scientific,literary,juventile) [Abbr.]

longueur de l'alphabet


approximation of laws | approximation of laws, regulations or administrative provisions

rapprochement des dispositions législatives, réglementaires et administratives | rapprochement des législations


approximation algorithm [ approximate algorithm ]

algorithme d'approximation [ algorithme approximatif ]


Main features described as cerebellar ataxia and cognitive dysfunction in almost three quarters of patients and pyramidal and sensory signs in approximately a third of patients. Other features include dysexecutive disorders and commonly psychiatric d

ataxie spinocérébelleuse type 8


approximate reasoning

raisonnement approximatif | raisonnement approché




Approximate Federal Government Investment in Children, 1996-2000

Investissement approximatif du gouvernement fédéral à l'égard des enfants, 1996-2000
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
thence northwesterly and easterly along said bank to its intersection with the west bank of an unnamed creek, at approximate latitude 67º 41′ 28″ N and approximate longitude 134º 32′ 28″ W;

de là vers le nord-ouest et vers l’est suivant cette rive jusqu’à son intersection avec la rive ouest d’un ruisseau sans nom, par environ 67º 41′ 28″ de latitude N. et environ 134º 32′ 28″ de longitude O.;


Commencing at the point of intersection of the west bank of an unnamed creek with the west bank of an unnamed lake, at approximate latitude 67º 41′ 26″ N and approximate longitude 134º 32′ 25″ W;

commençant à l’intersection de la rive ouest d’un ruisseau sans nom avec la rive ouest d’un lac sans nom, par environ 67º 41′ 26″ de latitude N. et environ 134º 32′ 25″ de longitude O.;


The member talked about the cost of Nisga'a government and said after 15 years the Nisga'a, through internal revenue raising, would be able to pay for approximately 25% of the annual cost, which is about $32 million a year, to govern a population of approximately 2,000 people.

À propos du coût inhérent au gouvernement des Nisga'as, la députée a affirmé qu'au bout de 15 ans les Nisga'as, grâce aux recettes internes perçues, seront en mesure de rembourser environ 25 p. 100 du coût annuel, soit quelque 32 millions de dollars par an, pour gouverner une population de quelque 2 000 habitants.


13. Deplores the absence of formal reporting requirements and acknowledges the Commission's efforts in receiving information on the current use of FEIs from the Member States in the context of the European Regional Development Fund (ERDF); welcomes the synthesis report of the information gathered by the Commission on "Financial Engineering Instruments Implemented by Member States with ERDF Contributions - situation as at 31 December 2010" (Synthesis Report on FEIs) as submitted to Parliament's Committee on Budgetary Control; notes that FEIs with a total commitment of approximately EUR 8 100 000 000 have been created and have received p ...[+++]

13. regrette qu'il n'existe pas d'obligation officielle de compte rendu et salue la volonté de la Commission de se procurer auprès des États membres des informations sur le recours actuel aux instruments d'ingénierie financière dans le cadre du Fonds européen de développement régional (FEDER); salue le rapport synthétisant les informations réunies par la Commission sur les instruments d'ingénierie financière mis en place par les États membres grâce aux contributions du FEDER au 31 décembre 2010 (rapport de synthèse sur les instruments d'ingénierie financière), lequel rapport a été transmis à la commission du contrôle budgétaire du Parle ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
13. Deplores the absence of formal reporting requirements and acknowledges the Commission's efforts in receiving information on the current use of FEIs from the Member States in the context of the European Regional Development Fund (ERDF); welcomes the synthesis report of the information gathered by the Commission on ‘Financial Engineering Instruments Implemented by Member States with ERDF Contributions - situation as at 31 December 2010’ (Synthesis Report on FEIs) as submitted to Parliament's Committee on Budgetary Control; notes that FEIs with a total commitment of approximately EUR 8 100 000 000 have been created and have received p ...[+++]

13. regrette qu'il n'existe pas d'obligation officielle de compte rendu et salue la volonté de la Commission de se procurer auprès des États membres des informations sur le recours actuel aux instruments d'ingénierie financière dans le cadre du Fonds européen de développement régional (FEDER); salue le rapport synthétisant les informations réunies par la Commission sur les instruments d'ingénierie financière mis en place par les États membres grâce aux contributions du FEDER au 31 décembre 2010 (rapport de synthèse sur les instruments d'ingénierie financière), lequel rapport a été transmis à la commission du contrôle budgétaire du Parle ...[+++]


32. In this context recalls that in its Special Report No 13/2011, the ECA found that the application of customs procedure 42 alone accounted in 2009 for extrapolated losses of approximately EUR 2 200 million in the seven Member States audited by the Court, representing 29 % of the VAT theoretically applicable on the taxable amount of all the imports made under customs procedure 42 in 2009 in those countries;

32. rappelle, dans ce contexte, que la Cour des comptes, dans son rapport spécial n° 13/2011 , a découvert que l'application du régime douanier 42 représentait à elle seule en 2009 des pertes extrapolées d'approximativement 2 200 millions d'EUR dans les sept États membres contrôlés par la Cour, ce qui représente 29 % de la TVA qui est en théorie applicable sur la part imposable de toutes les importations effectuées en vertu du régime douanier 42 en 2009 dans ces pays;


32. Reiterates the need to further promote deeper international regulatory cooperation and approximation in order to remove wasteful duplication and reduce costs for consumers, industry and governments; calls on the Commission to promote the progressive approximation of the standards and rules of the European Union and its trading partners, both multilaterally and bilaterally;

32. réaffirme qu'il faut promouvoir plus résolument le renforcement de la coopération et le rapprochement dans le domaine réglementaire au niveau international afin d'éliminer les doubles emplois qui sont source de gaspillage et de réduire les coûts supportés par les consommateurs, les entreprises et les gouvernements; demande à la Commission de promouvoir le rapprochement progressif des normes et des règles de l'Union et de ses partenaires commerciaux, tant au niveau multilatéral qu'à l'échelle bilatérale;


32. Reiterates the need to further promote deeper international regulatory cooperation and approximation in order to remove wasteful duplication and reduce costs for consumers, industry and governments; calls on the Commission to promote the progressive approximation of the standards and rules of the European Union and its trading partners, both multilaterally and bilaterally;

32. réaffirme qu'il faut promouvoir plus résolument le renforcement de la coopération et le rapprochement dans le domaine réglementaire au niveau international afin d'éliminer les doubles emplois qui sont source de gaspillage et de réduire les coûts supportés par les consommateurs, les entreprises et les gouvernements; demande à la Commission de promouvoir le rapprochement progressif des normes et des règles de l'Union et de ses partenaires commerciaux, tant au niveau multilatéral qu'à l'échelle bilatérale;


Measured over the same period of one year, HRSDC ministers' spending under the Liberals was 7.5 times more than the former minister's. The Liberals spent approximately $247,000, while the former minister spent approximately $32,000.

Les dépenses des ministres de RHDSC sous le règne des libéraux étaient 7,5 fois plus élevées que celles de l'ancienne ministre sur la même période d'un an. Les libéraux ont dépensé environ 247 000 $, tandis que l'ancienne ministre a dépensé environ 32 000 $.


The overall budget for 1987 - 13 million ECU initially allocated plus 3 million aditionnally allocated for the year by the budgetary authority - has been broken down as follows: approximately 3.5 million ECU, i.e. 25 %, for activities under strand A; approximately 2.9 million ECU, i.e. 20 %, for student training; approximately 500,000 ECU, i.e. 4 %, for fellowships; ./.- 2 - approximately 4.5 million ECU, i.e. 32 %, for projects selected under strand C; approximately 2.7 million ECU, i.e. 19 %, for strand D. The remainder of the budget was reserved for complementary action planned in strand E (information and advisory activities in s ...[+++]

Le budget total pour l'année 1987 - 13 millions d'ECU initialement alloués plus 3 millions aditionnels alloués pendant l'année par l'Autorité budgétaire - a été reparti comme suit : environ 3,5 millions d'ECU, soit 25 %, pour des activités sous le volet A; environ 2,9 millions d'ECU, soit 20 %, pour les stages d'étudiants; environ 500.000 ECU, soit 4 %, pour les bourses; ./.- 2 - environ 4,5 millions d'ECU, soit 32 %, pour les projets retenus sous le volet C; environ 2,7 millions d'ECU, soit 19 %, pour le volet D. Le reste du budget a été consacré à des opérations complémentaires prévues dans le volet E (animation et accompagnement d ...[+++]


w