Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Audit elections
Balloting laws
Direct election
EP elections
Election
Election by direct suffrage
Election by direct vote
Election campaign
Election law
Election legislation
Election monitoring
Election observation
Election observer
Election scrutineer
Election statutes
Elections to the European Parliament
European Parliamentary elections
European elections
General election
General election to the National Council
International election observer
International observer
Monitor elections
Ordinary general election
Ordinary general election to the National Council
Oversee elections
Parliamentary elections
Parliamentary general election
Supervise elections
Verification of the regularity of an election

Traduction de «51 elected » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




election monitoring [ election observation | verification of the regularity of an election ]

vérification du scrutin [ observation électorale ]


elections to the European Parliament | EP elections | European elections | European Parliamentary elections

élection du Parlement européen | élections européennes


audit elections | supervise elections | monitor elections | oversee elections

surveiller des élections


international election observer | international observer | election observer | election scrutineer

assesseure | observateur électoral | assesseur | observateur électoral/observatrice électorale


general election | parliamentary elections | parliamentary general election

élections générales | élections législatives du Royaume-Uni


balloting laws | election statutes | election law | election legislation

droit électoral


direct election | election by direct suffrage | election by direct vote

scrutin direct | vota à la base | vote direct


ordinary general election to the National Council | ordinary general election | general election to the National Council | general election

renouvellement intégral ordinaire du Conseil national | renouvellement ordinaire du Conseil national | renouvellement intégral du Conseil national
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
25 (1) Every election made by a person pursuant to section 51 of the Act shall be made by him in writing, in the form prescribed by the Minister and signed by the person making the election, and the original thereof shall be sent or delivered to the Minister within the time prescribed by section 51 of the Act for the making of such an election.

25 (1) Toute option exercée par une personne conformément à l’article 51 de la Loi doit l’être par écrit, selon la forme prescrite par le ministre, signée par la personne qui exerce l’option et le document original livré ou envoyé au ministre dans le délai prescrit par l’article 51 de la Loi pour exercer cette option.


13 (1) For the purposes of paragraph 51(2)(b) of the Act, a person to whom these Regulations apply, and to whom subsection 51(2) of the Act applied on November 1, 1996, and who has not made an election pursuant to paragraph 51(2)(b) of the Act, may, within thirty days after the coming into force of this section, elect to become a participant as defined in paragraph (c) of the definition “participant” in subsection 47(1) of the Act.

13 (1) Pour l’application de l’alinéa 51(2)b) de la Loi, toute personne visée par le présent règlement et par le paragraphe 51(2) de la Loi au 1 novembre 1996, qui n’a pas exercé le choix prévu à l’alinéa 51(2)b) de la Loi, peut, dans les 30 jours suivant l’entrée en vigueur du présent article, exercer l’option de devenir participant au sens de l’alinéa c) de la définition de « participant » au paragraphe 47(1) de la Loi.


Canada Elections Act, R.S.C. 1985, c. E-2, s. 269; Dominion Controverted Elections Act, R.S.C. 1985, c. C-39, ss. 50, 51, 54, 57; Criminal Code, R.S.C. 1985, c. C-46, s. 750 as amended by S.C. 1995, c. 22, s. 6.

Loi électorale du Canada, L.R.C. 1985, ch. E-2, art. 269; Loi sur les élections fédérales contestées, L.R.C. 1985, ch. C-39, art. 50, 51, 54, 57; Code criminel, L.R.C. 1985, ch. C-46, art. 750 tel que modifié par L.C. 1995, ch. 22, art. 6.


An earlier attempt to address the issue, Bill C-51, languished on the order paper when the government, violating its own fixed date election law, triggered the 2008 election.

Une mesure antérieure qui s’attaquait au problème, le projet de loi C-51, languissait au Feuilleton lorsque le gouvernement, violant sa propre loi sur les élections à dates fixes, a déclenché les élections de 2008.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
51. Calls for detailed information on how the President, as a politically neutral figure, has kept his duties in office separate from his preparations to head the Socialists and Democrats' list in the European elections, in particular with regard to the staff in his cabinet and in Parliament's information offices and to travel expenses; is of the opinion that in connection with many of those activities, no distinction has been made between the two roles; calls for clear segregation of office holders' functions, following the Commission's approach, so that Union taxpayers do not have to pay for the election campaigns of European list le ...[+++]

51. demande que lui soient fournies des informations détaillées sur les moyens mis en œuvre pour distinguer la fonction du Président en tant que président neutre à l'égard des partis politiques de sa préparation au rôle de tête de liste des Socialistes démocrates pour les élections européennes, principalement en ce qui concerne les membres de son cabinet, les agents des bureaux extérieurs du Parlement européen et les frais de déplacement; estime que les deux rôles sont mélangés dans de nombreuses activités; exige que soit effectuée une nette séparation chez les titulaires de fonctions, à l'exemple de la Commission, de sorte que le cont ...[+++]


B. whereas in the presidential elections held in May and June 2012, Mohammed Morsi won with 51,7 % of the vote, becoming the first Islamist candidate to be elected head of state in the Arab world; whereas those free and fair presidential elections were an important step in the process of democratic transition;

B. considérant que les élections présidentielles qui ont eu lieu en mai et juin 2012 ont été remportées par Mohamed Morsi, qui a recueilli 51,7 % des suffrages, devenant ainsi le premier candidat islamiste à être élu chef d'État dans le monde arabe; considérant que ces premières élections présidentielles libres et équitables constituaient une étape importante dans le processus de transition démocratique;


B. whereas in the presidential elections held in May and June 2012, Mohammed Morsi won with 51.7% of the vote, becoming the first Islamist candidate to be elected head of state in the Arab world; whereas those free and fair presidential elections were an important step in the process of democratic transition;

B. considérant que les élections présidentielles qui ont eu lieu en mai et juin 2012 ont été remportées par Mohamed Morsi, qui a recueilli 51,7 % des suffrages, devenant ainsi le premier candidat islamiste à être élu chef d'État dans le monde arabe; considérant que ces premières élections présidentielles libres et équitables constituaient une étape importante dans le processus de transition démocratique;


51. Reiterates its call on the Council and the Commission to develop a coherent, long-term strategy in relation to each EU election observation mission, followed up by an assessment of democratic progress two years after the mission, with due involvement of the concerned election observation Chief Observer, to be debated during Parliament’s annual human rights debate with the VP/HR; recalls the commitment of the VP/HR to focus, in election observation missions, on the participation – both as candidates and as voters – of women and national minorities as well as of persons with disabilities;

51. demande à nouveau au Conseil et à la Commission d'élaborer une stratégie cohérente à long terme en relation avec chacune des missions d'observation des élections de l'UE, suivie par une évaluation des progrès en faveur de la démocratie deux ans après la mission, dans laquelle l'observateur en chef de l'observation des élections concernée sera impliqué de manière appropriée et qui devra être discutée lors du débat annuel sur les droits de l'homme entre le Parlement et la VP/HR; rappelle l'engagement de la VP/HR à se concentrer, lors des missions d'observation des élections, sur la participation, tant en tant que candidates qu'en tant ...[+++]


51. Recommends that the future agenda of the annual Human Rights Forum should include discussions about lessons learned in election observation, with the active participation of Members of European Parliament who have taken part as observers,

51. souhaite que, à l'avenir, l'ordre du jour du Forum annuel sur les droits de l'homme prévoie des discussions sur les enseignements tirés de l'observation des élections, avec une participation active de membres du Parlement européen ayant exercé les fonctions d'observateur;


Section 51 of the Canada Elections Act disqualified many citizens from voting: The following persons are not qualified to vote at an election and shall not vote at an election: (e) Every person undergoing punishment as an inmate in any penal institution for the commission of any offence; (f) Every person who is restrained of his liberty of movement or deprived of the management of his property by reason of mental disease (1735 ) These election act provisions were what Canadians expected.

L'article 51 de la Loi électorale du Canada interdit à bien des citoyens de voter, et je cite: Les individus suivants sont inhabiles à voter à une élection et ne peuvent voter à une élection: e) toute personne détenue dans un établissement pénitentiaire et y purgeant une peine pour avoir commis quelque infraction; f) toute personne restreinte dans sa liberté de mouvement ou privée de la gestion de ses biens pour cause de maladie mentale (1735) Ces dispositions de la Loi électorale traduisaient ce que veulent les Canadiens.


w