· assuring that the online signposting platform does indeed assist consumers to a maximum in benefiting fro
m ADR: by including access to traders' complaint services in the platform, by prov
iding comprehensive information publicly available to all interested parties on ADR procedures and ADR entities; by making contact information of facilitators available on the platform; by providing for assistance to consumers, together with the contact points and facilitators,
in filling out the complaint ...[+++] form and selecting the best-suited ADR entity, and by assisting, through an ad-hoc mechanism composed by competent facilitators, in case no common competent ADR entity could be identified by consumer and trader in a first step; · garantir que la plateforme d'orientation en ligne aide réellement les consommateurs à tirer au mieux parti
du REL: en donnant accès aux services de réclamation des professionnels via la plateforme, en fournissant à toutes les part
ies intéressées des informations complètes, accessibles au public, sur les procédures et les organes de REL; en fournissant les coordonnées des facilitateurs via la plateforme; en proposant une aide aux consommateurs, en collaboration avec les points de contact et les facilitateurs, pour compléter le form
...[+++]ulaire de réclamation et choisir l'organe de REL le plus adapté, et en proposant une assistance, au travers d'un mécanisme ad hoc composé de facilitateurs compétents, lorsque le consommateur et le professionnel ne parviennent pas à convenir, dans un premier temps, d'un organe de REL compétent;