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Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Advertising point
American Association of Newspaper Representatives
Association advertising
Collective advertising
Cooperative advertising
Group advertising
Joint advertising
Longevity of advertising
NASA
Newspaper Advertising Sales Association
POP
Point of sales promotion
Point of wear-out
Point-of-purchase advertising
Point-of-sale advertising
Point-of-sale advertising campaign
Six-Point League

Vertaling van "Advertising point " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


advertising point

argument publicitaire | argument de publicité


point-of-purchase advertising | point-of-sale advertising

publicité sur le lieu de vente


point-of-purchase advertising [ POP | point-of-sale advertising | point of sales promotion ]

publicité au point de vente [ publicité sur le lieu de vente ]


longevity of advertising | point of wear-out

durée de vie


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


Newspaper Advertising Sales Association [ NASA | Six-Point League | American Association of Newspaper Representatives | Newspaper Advertising Sales Association ]

Newspaper Advertising Sales Association [ NASA | Six-Point League | American Association of Newspaper Representatives | Newspaper Advertising Sales Association ]


point-of-sale advertising

Publicité et promotion sur les lieux de vente | Publicité sur les lieux de vente | PLV [Abbr.]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Prohibitions laid down in Annex I target specific promotional practices such as bait advertising (point 5), special offers (point 7), prize promotions (point 19), prize competitions (point 31), and use of the word ‘free’ (point 20).

Les interdictions énumérées à l’annexe I ciblent des pratiques promotionnelles particulières telles que la publicité appât (point 5), les offres spéciales (point 7), les promotions sous forme de prix (point 19), les concours (point 31), et l’utilisation du terme «gratuit» (point 20).


16. Stresses that consumers' personal data have substantial economic value, for example databases containing consumer profiles used in connection with targeted advertising; points out that users are mostly unaware of the value of the data they voluntarily make available to companies; asks the Commission to ensure that there is a sufficient degree of competition in the market for on-line advertising and search engines and monitor the way data is used by the companies concerned, in accordance with the existing data protection framework;

16. souligne que les données des consommateurs sont d'une grande valeur commerciale, notamment les bases de données de profils personnels permettant de réaliser des actions publicitaires ciblées; fait observer que les utilisateurs sont pour la plupart inconscients de la valeur des informations qu'ils mettent volontairement à la disposition des entreprises et demande à la Commission de garantir que la publicité en ligne et les moteurs de recherche évoluent dans un environnement suffisamment concurrentiel et de veiller à ce que les entreprises respectent la législation en vigueur en ce qui concerne la protection des données des consommate ...[+++]


16. Stresses that consumers' personal data have substantial economic value, for example databases containing consumer profiles used in connection with targeted advertising; points out that users are mostly unaware of the value of the data they voluntarily make available to companies; asks the Commission to ensure that there is a sufficient degree of competition in the market for on-line advertising and search engines and monitor the way data is used by the companies concerned, in accordance with the existing data protection framework;

16. souligne que les données des consommateurs sont d'une grande valeur commerciale, notamment les bases de données de profils personnels permettant de réaliser des actions publicitaires ciblées; fait observer que les utilisateurs sont pour la plupart inconscients de la valeur des informations qu'ils mettent volontairement à la disposition des entreprises et demande à la Commission de garantir que la publicité en ligne et les moteurs de recherche évoluent dans un environnement suffisamment concurrentiel et de veiller à ce que les entreprises respectent la législation en vigueur en ce qui concerne la protection des données des consommate ...[+++]


A specific category of vulnerable consumers, children, benefit from additional protection through Annex I, which specifically prohibits in point 28 the practice of ‘[i]ncluding in an advertisement a direct exhortation to children to buy advertised products or persuade their parents or other adults to buy advertised products for them’.

Une catégorie particulière de consommateurs vulnérables, les enfants, bénéficie d’une protection accrue grâce à l’annexe I, qui prohibe expressément, au point 28, la pratique consistant, «[d]ans une publicité, [à] inciter directement les enfants à acheter ou à persuader leurs parents ou d’autres adultes de leur acheter le produit faisant l’objet de la publicité».


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The publishers of these worthless catalogues – from a business as well as an advertising point of view – not only target specific industries, such as tourist agencies, hoteliers, doctors, restaurateurs and even the world of science, but also, unfortunately, approach state agencies and institutions.

Les éditeurs de ces catalogues sans valeur – tant du point de vue commercial qu’en termes de publicité – visent non seulement des secteurs particuliers, comme les agences de tourisme, les hôtels, les médecins, les restaurateurs et même le monde de la science, mais ils s’attaquent aussi aux agences et aux institutions publiques.


the definition of ‘advertising in point (a) of Article 2 of Directive 2006/114/EC of the European Parliament and of the Council of 12 December 2006 concerning misleading and comparative advertising (32).

la définition de «publicité» figurant à l’article 2, point a), de la directive 2006/114/CE du Parlement européen et du Conseil du 12 décembre 2006 en matière de publicité trompeuse et de publicité comparative (32).


Germany commits that the Bank will respect restrictions on coupon payments (Annex I, point 7), advertisement (Annex I, point 9) and acquisition bans (Annex I, point 8) and a price leadership ban which stipulates that until the end of 2014 Sparkasse KölnBonn will not offer better rates for deposits and mortgages than the best out of its 10 largest competitors (for deposits in terms of market shares of competitors active in the relevant market in the Cologne-Bonn region and for mortgages in terms of market share in new production in Germany, see Annex I, point ...[+++]

L’Allemagne assure que la Sparkasse respectera des restrictions sur les paiements de coupons (annexe I, point 7) et quant à la publicité (annexe I, point 9), des interdictions d’acquisition (annexe I, point 8), ainsi qu’une interdiction d’exercer une influence dominante sur les prix.


Y. whereas recent industry initiatives on advertising self-regulation will address the balance and nature of food and beverage advertising; whereas self-regulatory measures need to cover all forms of marketing on the Internet and other new media; whereas food advertising accounts for around half of all advertising broadcast during children's TV viewing times and whereas there is clear evidence that TV advertising influences short-term consumption patterns of children aged between 2 and 11 years; whereas the use of new forms of marketing using all technological means and in particular the so-called "advergames" involving cell phones, ...[+++]

Y. considérant que des initiatives récentes de l'industrie en matière d'autoréglementation de la publicité se donnent pour objectif de traiter de la question de l'équilibre et de la nature de la publicité pour la nourriture et les boissons; observant que les mesures d'autoréglementation doivent couvrir toutes les formes de publicité utilisées et en particulier la publicité sur l'internet et les autres nouveaux médias, considérant que la publicité pour la nourriture représente quasiment la moitié de toute la publicité télévisuelle diffusée pendant les heures d'écoute des enfants et qu'il est clairement prouvé que la publicité diffusée à la télévision influence les modèles de consommation des enfants de 2 à 11 ans à court terme; considéran ...[+++]


AA. whereas recent industry initiatives on advertising self-regulation will address the balance and nature of food and beverage advertising; whereas self-regulatory measures need to cover all forma of marketing on the Internet and other new media ; whereas food advertising accounts for around half of all advertising broadcast during children’s TV viewing times and that there is clear evidence that TV advertising influences short-term consumption patterns of children aged between 2 and 11 years; whereas Parliament notes with concern the use of new forms of marketing using all technological means and in particular the so-called ‘adverga ...[+++]

AA.considérant que des initiatives récentes de l'industrie en matière d'autoréglementation se donnent pour objectif de traiter de la question de l'équilibre et de la nature de la publicité pour la nourriture et les boissons; observant que les mesures d'autoréglementation doivent couvrir toutes les formes de publicité utilisées et en particulier la publicité sur l'internet et les autres nouveaux médias, considérant que la publicité pour la nourriture représente quasiment la moitié de toute la publicité télévisuelle diffusée pendant les heures d'écoute des enfants et qu'il est clairement prouvé que la publicité diffusée à la télévision influence les modèles de consommation des enfants de 2 à 11 ans à court terme; considérant que le Parlemen ...[+++]


Both with regard to digital television and with regard to audiovisual services on the Internet, the point is not to restrict the development of new advertising techniques but to ensure that basic principles such as the prohibition of surreptitious advertising and the need for a clear separation between advertising and other material continue to apply.

Que ce soit pour la télévision numérique ou les services audiovisuels sur Internet, le but n'est pas de limiter le développement de nouvelles techniques de publicité, mais de veiller à ce que des principes fondamentaux tels que l'interdiction de la publicité clandestine et la nécessité d'une nette démarcation entre la publicité et tout autre matériel continuent d'être appliqués.


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