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AETR
AGTC
Agreement on International Freight Traffic by Rail
Agreement on International Goods Transport by Rail
Goods transported by rail
International road transport
RGTO
SMGS
TIR
TIR agreement

Traduction de «Agreement on International Goods Transport by Rail » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Agreement on International Freight Traffic by Rail | Agreement on International Goods Transport by Rail | Agreement on International Railway Freight Communications | SMGS [Abbr.]

Convention des Pays Socialistes pour le Transport des Marchandises | Convention sur les transports internationaux par chemin de fer | SMGS [Abbr.]


goods transported by rail | railways,goods transported

transport ferroviaire de marchandises


Ordinance of 4 November 2009 on the Promotion of Goods Transport by Rail [ RGTO ]

Ordonnance du 4 novembre 2009 sur la promotion du transport ferroviaire de marchandises [ OPTMa ]


Convention on the Taxation of Road Vehicles engaged in International Goods Transport

Convention relative au régime fiscal des véhicules routiers effectuant des transports internationaux de marchandises


Convention on the Taxation of Road Vehicles Engaged in International Goods Transport

Convention relative au régime fiscal des véhicules routiers effectuant des transports internationaux de marchandises


Agreement concerning International Transport of Goods by Rail (1966)

Accord concernant le transport international des marchandises par chemins de fer


Agreement concerning international direct goods traffic by rail and water

Accord concernant le transport international direct de marchandises par rail et par eau


international road transport [ TIR | TIR agreement ]

transport international routier [ accord TIR | TIR ]


European Agreement of 1 February 1991 on Important International Combined Transport Lines and Related Installations [ AGTC ]

Accord européen du 1er février 1991 sur les grandes lignes de transport international combiné et les installations connexes [ AGTC ]


European Agreement of 1 July 1970 concerning the Work of Crews of Vehicles engaged in International Road Transport [ AETR ]

Accord européen du 1er juillet 1970 relatif au travail des équipages des véhicules effectuant des transports internationaux par route [ AETR ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Maritime transport accounts for 39% of internal goods transport and nearly 90% of the external trade volume.

Le transport maritime réalise 39 % du transport intérieur de marchandises, et absorbe près de 90 % du volume de marchandises échangées avec l’extérieur.


Content of the national legislation: Transport of UN 1381 (PHOSPHORUS, WHITE or YELLOW, UNDER WATER or IN SOLUTION, Class 4.2, Classification code ST3, Packing group I) between the stations Petrovice u Karviné, state border CZ/PL, and Boří Les, in railway tank-wagons constructed in accordance with the requirements of the Agreement on International Goods Transport by Rail (SMGS).

Contenu de la législation nationale: transport local de numéro ONU 1381 (PHOSPHORE, BLANC ou JAUNE, RECOUVERT D’EAU ou EN SOLUTION, classe 4.2, code de classification ST3, emballages du groupe I), entre les gares de Petrovice u Karviné, frontière République tchèque/Pologne, et Boří Les, en wagons-citernes ferroviaires construits conformément aux prescriptions de la convention relative aux transports internationaux de marchandises par chemin de fer (SMGS).


EUROVOC descriptor: transport of dangerous goods transport safety rail transport inland waterway transport inland transport intra-EU transport road transport

Descripteur EUROVOC: transport de marchandises dangereuses sécurité des transports transport ferroviaire transport par voie navigable transport intérieur transport intra-UE transport routier


Member States should also be permitted to maintain and adopt provisions for the transport of dangerous goods by rail between Member States and States which are contracting parties to the Organisation for Cooperation of Railways (OSJD) until the rules set out in Annex II to the Agreement on International Goods Transport by Rail (SMGS) and the provisions of Annex II, Section II. 1, to this Directive, and thereby the RID, have been harmonised.

Les États membres devraient, en outre, être autorisés à maintenir et à adopter des dispositions relatives au transport par chemin de fer de marchandises dangereuses entre les États membres et les États qui sont parties contractantes à l’Organisation pour la coopération des chemins de fer (OSJD) jusqu’à ce que les règles prévues à l’annexe II de la convention relative aux transports internationaux de marchandises par chemin de fer ( ...[+++]


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Member States should also be permitted to maintain and adopt provisions for the transport of dangerous goods by rail between Member States and States which are contracting parties to the Organisation for Cooperation of Railways (OSJD) until the rules set out in Annex II to the Agreement on International Goods Transport by Rail (SMGS) and the provisions of Annex II, Section II. 1, to this Directive, and thereby the RID, have been harmonised.

Les États membres devraient, en outre, être autorisés à maintenir et à adopter des dispositions relatives au transport par chemin de fer de marchandises dangereuses entre les États membres et les États qui sont parties contractantes à l’Organisation pour la coopération des chemins de fer (OSJD) jusqu’à ce que les règles prévues à l’annexe II de la convention relative aux transports internationaux de marchandises par chemin de fer ( ...[+++]


The third package of legal measures includes two directives (a directive on a further opening of the market for international passenger transport by rail and a directive for train driver licences) and one regulation (on the rights and obligations of rail passengers).This information is also used for the measurement of passenger and freight flows and the calculation of the modal split of transport in the EU.

Le troisième paquet de mesures juridiques comprend deux directives (sur la poursuite de l’ouverture du marché pour le transport international de voyageurs par rail et sur les licences des conducteurs de train) et un règlement (sur les droits et obligations des voyageurs par chemin de fer). Ces informations sont également utilisées pour mesurer les flux de voyageurs et de fret et calculer la répartition modale des transports dans l’UE.


In the interests of clarity and coherence, it is also necessary to repeal Council Directive 96/35/EC of 3 June 1996 on the appointment and vocational qualification of safety advisers for the transport of dangerous goods by road, rail and inland waterway , Directive 2000/18/EC of the European Parliament and of the Council of 17 April 2000 on minimum examination requirements for safety adviser ...[+++]

Pour des raisons de clarté et de cohérence, il y a également lieu d’abroger la directive 96/35/CE du Conseil du 3 juin 1996 concernant la désignation ainsi que la qualification professionnelle de conseillers à la sécurité pour le transport par route, par rail ou par voie navigable de marchandises dangereuses , la directive 2000/18/CE du Parlement européen et du Conseil du 17 avril 2000 relative aux exigences minimales applicables à l’examen des conseillers à la sécurité pour le ...[+++]


The need for Community action in this respect was further demonstrated by the Commission in its Communication 'Towards an integrated European railway area' [2] where, on the basis of a study [3] carried out for the Commission to assess the actual and potential market for international rail passenger services, many shortcomings in service levels of international passenger transport by rail were identified.

La nécessité d'une action communautaire à cet égard a été également démontrée par la Commission dans sa communication « Vers un espace ferroviaire européen intégré » [2] dans laquelle, sur la base d'une étude [3] effectuée pour le compte de la Commission afin d'évaluer le marché réel et potentiel des services ferroviaires internationaux de voyageurs, de nombreuses insuffisances sont mises en lumière dans le niveau de se ...[+++]


These provisions only cover passenger and not goods transport; moreover, rail transport is only partially covered and Member States have a wide discretion in implementing these provisions.

Elle ne s'applique qu'aux transports de voyageurs et non aux transports de marchandises, le transport ferroviaire n'est que partiellement couvert et les États membres disposent d'un large pouvoir discrétionnaire pour l'application de ces dispositions.


(6) It is desirable to ensure that licensed railway undertakings that operate international goods transport respect the relevant customs and tax provisions applicable, in particular regarding customs transit.

(6) Il convient d'assurer que les entreprises ferroviaires titulaires d'une licence qui effectuent des transports internationaux de marchandises respectent les dispositions pertinentes applicables en matière douanière et fiscale, notamment en ce qui concerne le transit douanier.




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'Agreement on International Goods Transport by Rail' ->

Date index: 2024-02-10
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