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Air equivalent
Air equivalent ionisation chamber
Air equivalent ionization chamber
Air equivalent material
Air equivalent thickness
Air wall material
Air-equivalent wall chamber
Air-wall ionisation chamber
Air-wall ionization chamber
Equivalent angle of friction
Equivalent coefficient of friction
Equivalent diode of a multi-electrode tube
Equivalent diode of a multi-electrode valve
Equivalent diode of a triode tube
Equivalent diode of a triode valve
Equivalent friction angle
Equivalent head wind
Equivalent longitudinal wind
Equivalent tail wind
Equivalent-to-married amount
Equivalent-to-married credit
Equivalent-to-married exemption
Equivalent-to-spouse deduction
Standard coal equivalent
TCE
Tce
Tece
Ton coal equivalent
Ton of coal equivalent
Tonne of coal equivalent

Vertaling van "Air equivalent " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
air equivalent ionisation chamber | air equivalent ionization chamber | air-wall ionisation chamber | air-wall ionization chamber

chambre d'ionisation à paroi d'air | chambre d'ionisation équivalente à l'air | chambrion équivalente à l'air


air equivalent material | air wall material

matière équivalente à l'air






air-equivalent wall chamber

chambre d'ionisation à paroi équivalente à l'air


equivalent diode of a triode valve | equivalent diode of a triode tube | equivalent diode of a multi-electrode valve | equivalent diode of a multi-electrode tube

diode équivalente d'un tube triode | diode équivalente d'un tube polyode


equivalent-to-married amount [ equivalent-to-married exemption | equivalent-to-spouse deduction | equivalent-to-married credit ]

équivalent du montant pour conjoint


ton of coal equivalent | tce | tece | TCE | tonne of coal equivalent | ton coal equivalent | standard coal equivalent

tonne d'équivalent charbon | t.e.c. | tec | Tec | TEC | tonne équivalent-charbon | tonne équivalent charbon


equivalent longitudinal wind | equivalent head wind | equivalent tail wind

vent longitudinal équivalent | vent debout équivalent | vent arrière équivalent


equivalent friction angle | equivalent angle of friction | equivalent coefficient of friction

pente globale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Concerning health impacts, currently in the EU there is a loss in statistical life expectancy of over 8 months due to PM2.5 in air, equivalent to 3.6 million life years lost annually.

S'agissant des effets sur la santé, les PM2,5 présentes dans l'atmosphère raccourcissent actuellement l'espérance de vie statistique dans l'UE de plus de 8 mois, soit une perte annuelle de 3,6 millions d'années de vie.


[7] Demonstration of equivalence of ambient air monitoring methods, (final draft); [http ...]

[7] Démonstration de l'équivalence des méthodes de contrôle de l'air ambiant, (projet définitif) ; [http ...]


Three-axle motor vehicles: 25 tonnes, or 26 tonnes where the driving axle is fitted with twin tyres and air suspension or suspension recognised as being equivalent within the Union as defined in Annex II, or where each driving axle is fitted with twin tyres and the maximum weight of each axle does not exceed 9,5 tonnes. Three-axle alternatively fuelled motor vehicles: the maximum authorised weight of 25 tonnes, or 26 tonnes where the driving axle is fitted with twin tyres and air suspension or suspension recognised as being equivalent within the Union as ...[+++]

véhicules à moteur à trois essieux: 25 tonnes ou 26 tonnes lorsque l'essieu moteur est équipé de doubles pneus et de suspensions pneumatiques ou reconnues équivalentes au sein de l'Union, selon la définition de l'annexe II, ou lorsque chaque essieu moteur est équipé de doubles pneus et que le poids maximal de chaque essieu n'excède pas 9,5 tonnes. véhicules à moteur à trois essieux utilisant du carburant de substitution: le poids maximum autorisé de 25 tonnes ou 26 tonnes (lorsque l'essieu moteur est équipé de doubles pneus et de suspensions pneumatiques ou reconnues équivalentes ...[+++]


Three-axle motor vehicles: 25 tonnes, or 26 tonnes where the driving axle is fitted with twin tyres and air suspension or suspension recognised as being equivalent within the Union as defined in Annex II, or where each driving axle is fitted with twin tyres and the maximum weight of each axle does not exceed 9,5 tonnes. Three-axle alternatively fuelled motor vehicles: the maximum authorised weight of 25 tonnes, or 26 tonnes where the driving axle is fitted with twin tyres and air suspension or suspension recognised as being equivalent within the Union as ...[+++]

véhicules à moteur à trois essieux: 25 tonnes ou 26 tonnes lorsque l'essieu moteur est équipé de doubles pneus et de suspensions pneumatiques ou reconnues équivalentes au sein de l'Union, selon la définition de l'annexe II, ou lorsque chaque essieu moteur est équipé de doubles pneus et que le poids maximal de chaque essieu n'excède pas 9,5 tonnes. véhicules à moteur à trois essieux utilisant du carburant de substitution: le poids maximum autorisé de 25 tonnes ou 26 tonnes (lorsque l'essieu moteur est équipé de doubles pneus et de suspensions pneumatiques ou reconnues équivalentes ...[+++]


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For testing vehicles having a maximum mass not exceeding 3,5 tonnes, a roller brake tester in accordance with item 3, which may not include the recording of braking forces, pedal force and the air pressure in air brake systems and their display; or A plate brake tester equivalent to the roller brake tester in accordance with item 3, which may not include the recording capability of the braking forces, pedal force and the display of air pressure in air brake systems;

pour le contrôle des véhicules ayant une masse maximale égale ou inférieure à 3,5 tonnes, un banc d'essai de freinage à rouleaux conformément au point 3, éventuellement sans la faculté d'enregistrer les forces de freinage, l'effort à la pédale et la pression pneumatique dans les systèmes de freinage pneumatique, ni de les afficher; ou un banc d'essai de freinage à plateau équivalent au banc d'essai de freinage à rouleaux conformément au point 3, éventuellement sans la faculté d'enregistrer les forces de freinage et l'effort à la pédale ni d'afficher la pression pneumatique des systèmes de freinage pneumatiques;


‘air carrier’ means an air transport undertaking with a valid operating licence or equivalent.

«transporteur aérien»: une entreprise de transport aérien, possédant une licence d’exploitation en cours de validité ou son équivalent.


‘operating ban’ means the refusal, suspension, revocation or restriction of an air carrier’s operating authorisation or technical permission for safety reasons, or any equivalent safety measures in respect of an air carrier which has no traffic rights in the Community but whose aircraft might otherwise be operated in the Community under a lease agreement.

«interdiction d’exploitation»: le refus, la suspension, la révocation ou la limitation, pour des motifs de sécurité, de l’autorisation d’exploitation ou du permis technique d’un transporteur aérien, ou toute mesure de sécurité équivalente visant un transporteur aérien qui ne dispose pas de droits de trafic dans la Communauté mais dont les aéronefs pourraient néanmoins être exploités dans la Communauté dans le cadre d’un contrat d’affrètement.


2. A series of slots that has been allocated to an air carrier for the operation of a scheduled or a programmed non-scheduled air service shall not entitle that air carrier to the same series of slots in the next equivalent scheduling period if the air carrier cannot demonstrate to the satisfaction of the coordinator that they have been operated, as cleared by the coordinator, by that air carrier for at least 80 % of the time during the scheduling period for which they have been allocated.

2. Une série de créneaux horaires attribuée à un transporteur aérien pour l'exploitation d'un service aérien régulier ou d'un service aérien non régulier programmé n'ouvre pas à ce transporteur un droit à la même série de créneaux lors de la période suivante de planification horaire équivalente, à moins qu'il puisse démontrer, à la satisfaction du coordonnateur, qu'il a exploité ces créneaux, avec l'autorisation du coordonnateur, pendant au moins 80 % du temps au cours de la période de planification horaire pour laquelle ils ont été attribués.


2. A series of slots that has been allocated to an air carrier for the operation of scheduled or programmed non-scheduled air services shall not entitle that air carrier to the same series of slots in the next equivalent scheduling period, if the air carrier cannot demonstrate to the satisfaction of the coordinator that they have been operated, as cleared by the coordinator, by that air carrier for at least 80 % of the time during the period for which they have been allocated.

2. Une série de créneaux horaires attribuée à un transporteur aérien pour l'exploitation d'un service régulier ou d'un service non régulier programmé n'ouvre pas à ce transporteur un droit à la même série de créneaux pour la prochaine période de planification horaire équivalente, à moins qu'il puisse prouver au coordonnateur qu'il a utilisé ces créneaux, avec l'autorisation du coordonnateur, pendant 80 % du temps au moins au cours de la période pour laquelle ils ont été attribués.


hazardous substances which give rise to an "equivalent level of concern” as substances that are persistent, toxic and liable to bioaccumulate (PTBs), such as endocrine disrupters identified under the OSPAR Strategy; and heavy metals included in the Protocol on Heavy Metals of the UN-ECE Convention on Long-Range Transboundary Air Pollution and selected for priority action under OSPAR 1998 and 2000, which give rise to an "equivalent level of concern as PTBs.

Les métaux lourds inclus dans le protocole sur les métaux lourds de la Convention de la commission économique pour l'Europe des Nations unies sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance sélectionnés pour une action prioritaire au titre de OSPAR 1998 et 2000 qui sont considérés, à un degré équivalent comme sujets à caution, au même titre que les PTB.


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