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Air navigation
Air navigation meteorologist
Air traffic
Airways
Aviation meteorologist
Conduct air navigation services management
Eurocontrol
European Organisation for the Safety of Air Navigation
European Organization for the Safety of Air Navigation
European Satellite Navigation System
GNSS
GPS
Galileo
Global Navigation Satellite System
Global positioning system
International air navigation
International navigation
MET
Manage air navigation services
Meteorological aviation inspector
Meteorological services
Meteorological services for air navigation
Meteorologist
Navigation by satellite
Perform air navigation services management
Satellite navigation
TACAN
Tacan
Tactical air navigation
Tactical air navigation aid
Tactical air navigation system
UHF tactical air navigation aid

Vertaling van "Air navigation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
air navigation meteorologist | meteorologist | aviation meteorologist | meteorological aviation inspector

météorologiste aéronautique | météorologue aéronautique


carry out management activities in air navigation services | conduct air navigation services management | manage air navigation services | perform air navigation services management

rer des services de navigation aérienne


operational practices related to different airspace areas | procedures associated different air navigation regions | procedures associated with different air navigation areas | procedures associated with different air navigation sectors

procédures associées à différentes zones de navigation aérienne


Eurocontrol [ European Organisation for the Safety of Air Navigation | European Organization for the Safety of Air Navigation ]

Eurocontrol [ Organisation européenne pour la sécurité de la navigation aérienne ]


international air navigation | international navigation

navigation aérienne internationale


UHF tactical air navigation aid [ TACAN | tacan | tactical air navigation system | tactical air navigation | tactical air navigation aid ]

système de navigation aérienne tactique UHF [ TACAN | système de navigation aérienne tactique | tacan | navigation aérienne tactique | système tacan ]


air traffic [ air navigation | airways(UNBIS) ]

circulation aérienne [ navigation aérienne | trafic aérien ]


Agreement between the European Community, the European Space Agency and the European Organisation for the Safety of Air Navigation on a European Contribution to the development of a global navigation satellite system (GNSS)

Accord entre la Communauté européenne, l'Agence spatiale européenne et l'Organisation européenne pour la sécurité de la navigation aérienne relatif à une contribution européenne à la mise en place d'un Système global de navigation par satellite (GNSS)


meteorological services | meteorological services for air navigation | MET [Abbr.]

services météorologiques | services météorologiques aéronautiques


satellite navigation [ European Satellite Navigation System | Galileo | Global Navigation Satellite System | global positioning system | GNSS | GPS | navigation by satellite ]

navigation par satellite [ Galileo | GNSS | GPS | système de positionnement à capacité globale | Système européen de navigation par satellite | système global de navigation par satellite ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
"(q) ‘ATM/ANS’ shall mean the air traffic management services as defined in Article 2(10) of Regulation (EC) No [Pb please insert No of the recast SES Regulation], air navigation services defined in Article 2(4) of that Regulation, including the network management services referred to in Article 17 of that Regulation, and services consisting in the origination and processing of data and the formatting and delivering of data to general air traffic for the purpose of safety-critical air navigation.

«q) "GTA/SNA", les services de gestion du trafic aérien tels que définis à l’article 2, point 10), du règlement (UE) n° [insérer le numéro du règlement de refonte sur le CUE], les services de navigation aérienne définis à l’article 2, point 4), dudit règlement, y compris les services de réseau de la gestion du trafic aérien visés à l’article 17 dudit règlement et les services consistant à générer, traiter, mettre en forme et fournir des données critiques pour la sécurité à la circulation aérienne générale aux fins de la navigation aérienne.


This Convention does not apply to international carriage by air performed by way of experimental trial by air navigation undertakings with the view to the establishment of a regular line of air navigation, nor does it apply to carriage performed in extraordinary circumstances outside the normal scope of an air carrier’s business.

La présente Convention n’est applicable ni aux transports aériens internationaux exécutés à titre de premiers essais par des entreprises de navigation aérienne en vue de l’établissement de lignes régulières de navigation aérienne, ni aux transports effectués dans des circonstances extraordinaires en dehors de toute opération normale de l’exploitation aérienne.


1. Air navigation service providers referred to in Article 1(2) and (4) shall establish the costs incurred in the provision of air navigation services in relation to the facilities and services provided for and implemented under the ICAO Regional Air Navigation Plan, European Region, in the charging zones under their responsibility.

1. Les prestataires de services de navigation aérienne visés à l’article 1er, paragraphes 2 et 4, établissent les coûts supportés pour fournir des services de navigation aérienne en ce qui concerne les installations et les services prévus et mis en œuvre dans le cadre du plan de navigation aérienne de l’OACI pour la région Europe, dans les zones tarifaires relevant de leur responsabilité.


In accordance with the overall objective of improving the performance of air navigation services, the charging scheme should promote cost and operational efficiencies and should provide for the establishment of incentive schemes for air navigation service providers to support improvements in the provision of air navigation services, including the application of traffic risk sharing.

Conformément à l’objectif global d’amélioration de la performance des services de navigation aérienne, le système de tarification devrait promouvoir l’amélioration de l’efficacité économique et celle de l’exploitation, et devrait prévoir l’établissement de mesures d’incitation pour que les prestataires de services de navigation aérienne contribuent aux améliorations dans la fourniture desdits services, y compris l’application du mécanisme de partage du risque lié au trafic.


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EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32010R0691 - EN - Commission Regulation (EU) No 691/2010 of 29 July 2010 laying down a performance scheme for air navigation services and network functions and amending Regulation (EC) No 2096/2005 laying down common requirements for the provision of air navigation services Text with EEA relevance // COMMISSION REGULATION (EU) No 691/2010 // of 29 July 2010 // laying down a performance scheme for air navigation services and network functions and amending Regulation (EC) No 2096/20 ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32010R0691 - EN - Règlement (UE) n ° 691/2010 de la Commission du 29 juillet 2010 établissant un système de performance pour les services de navigation aérienne et les fonctions de réseau et modifiant le règlement (CE) n ° 2096/2005 établissant les exigences communes pour la fourniture de services de navigation aérienne Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // RÈGLEMENT (UE) N - 691/2010 DE LA COMMISSION // du 29 juillet 2010 // (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE)


When providing a bundle of services, air navigation service providers shall identify and disclose the costs and income deriving from air navigation services, broken down in accordance with the charging scheme for air navigation services referred to in Article 14 and, where appropriate, shall keep consolidated accounts for other, non-air-navigation services, as they would be required to do if the services in question were provided by separate undertakings’.

Lorsqu’ils offrent un ensemble de services, les prestataires de services de navigation aérienne déterminent et font apparaître les coûts et revenus provenant des services de navigation aérienne, ventilés conformément au système de tarification des services de navigation aérienne visé à l’article 14 et, le cas échéant, tiennent des comptes consolidés pour les autres services qui ne se rapportent pas à la navigation aérienne comme ils seraient tenus de le faire si les services en question étaient fournis par des entreprises distinctes».


AIR SAFETY AND SECURITY A. Airline Safety Issues in Northern Canada B. Air Navigation on Canada's West Coast C. Airport Safety and Security D. The Privatization of Air Navigation Services E. Helicopter Safety F. Airline Safety in General

LES PROBLÈMES DE SÉCURITÉ TOUCHANT LE TRANSPORT AÉRIEN A. Les problèmes de sécurité touchant le transport aérien dans le Nord canadien B. La navigation aérienne sur la côte ouest canadienne C. La sécurité et la sûreté des aéroports D. La privatisation des services de navigation aérienne E. La sécurité des hélicoptères


There is no doubt we must have a modern air navigation system to ensure the safe and efficient movement of aircraft, whether domestic or international, in Canadian managed air space (1355 ) Governments cannot respond effectively to the modern needs of air navigation.

Notre système de navigation aérienne doit absolument être moderne pour garantir que les mouvements d'aéronefs soient sûrs et efficaces dans l'espace aérien relevant du Canada, qu'il s'agisse de vols intérieurs ou internationaux (1355) Les gouvernements ne peuvent pas répondre efficacement aux besoins modernes de la navigation aérienne.


Canada's civil air navigation system is a network of air traffic control services, flight information services, aviation weather services and air navigation aids that allow for the safe and efficient movement of aircraft.

Le système de navigation aérienne civile du Canada est un réseau de services de contrôle de la circulation aérienne, de services d'information de vol, de services de météorologie aéronautique et d'aides à la navigation aérienne devant assurer la circulation efficace et sécuritaire des aéronefs.


The priority area of the project covers seven municipalities to the north of the lake, with a total population of 55 000. - 4 - COCESNA Central American Corporation of Air Navigation Services (Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Nicaragua) - Civil air traffic control by radar in Central America - ECU 18 500 000 The aim of the project is to strenghten Central American integration via the air navigation services system managed by COCESNA, by modernizing equipment and improving managerial skills in order to further air transport and air traffic safety in Central America.

La zone prioritaire du projet englobe sept municipalités du nord du lac, qui comptent quelque 55 000 habitants/; - 4 - COCESNA - Corporacion Centroamericana de Servicios de Navigacion Aerea (Costa Rica, Salvador, Guatémala, Honduras et Nicaragua) - Contrôle par radar du trafic aérien - 18 500 000 écus Le projet a pour but de renforcer l'intégration en Amérique centrale par le biais du système de services à la navigation aérienne géré par COCESNA,en modernisant les équipements et la capacité de gestion en vue de promouvoir la navigation aérienne et la sécurité du trafic aérien dans la région centraméricaine.


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