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Aeroplane refueller
Aircraft fuel system operator
Aircraft fueling
Aircraft fueling nozzle
Aircraft fuelling nozzle
Aircraft refueller
Aircraft servicing
Aircraft uplift fuel
Fuel boarded
Fuel injector
Fuel nozzle
Fuel uplift
Fueling nozzle
Fuelling nozzle
Low pollution and fuel-efficient aircraft engine
Refuelling operator
Tender uplift fuel
Uplift
Uplift fuel

Vertaling van "Aircraft uplift fuel " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
fuel boarded | uplift fuel | aircraft uplift fuel

carburant embarqué


uplift fuel [ aircraft uplift fuel | fuel boarded ]

carburant embarqué








aircraft fueling | aircraft servicing

avitaillement des aéronefs


aeroplane refueller | refuelling operator | aircraft fuel system operator | aircraft refueller

avitailleur aéroportuaire | avitailleuse d’aéronefs | avitailleur/avitailleuse | avitailleuse avion


fuel nozzle [ fuel injector | fuelling nozzle | aircraft fuelling nozzle | fueling nozzle | aircraft fueling nozzle ]

buse de ravitaillement [ injecteur de carburant | injecteur carburant | dispositif d'injection de carburant ]




low pollution and fuel-efficient aircraft engine

moteur d'aéronef peu polluant et consommant peu de carburant
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Actual fuel consumption for each flight [t] = Amount of fuel contained in aircraft tanks once fuel uplift for the flight is complete [t] – Amount of fuel contained in aircraft tanks once fuel uplift for subsequent flight is complete [t] + Fuel uplift for that subsequent flight [t]

Consommation réelle de carburant pour chaque vol [t] = quantité de carburant contenue dans les réservoirs de l’aéronef après l’embarquement du carburant nécessaire au vol [t] – quantité de carburant contenue dans les réservoirs de l’aéronef après l’embarquement du carburant nécessaire au vol suivant [t] + carburant embarqué pour ce vol suivant [t].


In the exceptional case that an aircraft performs activities other than a flight, including undergoing major maintenance involving the emptying of the tanks, after the flight for which fuel consumption is being monitored, the aircraft operator may substitute the quantity ‘Amount of fuel contained in aircraft tanks once fuel uplift for subsequent flight is complete + Fuel uplift for that subsequent flight’ with the ‘Amount of fuel r ...[+++]

Dans le cas exceptionnel où, à l’issue du vol pour lequel la consommation de carburant est surveillée, un aéronef effectue des activités autres qu’un vol, notamment lorsqu’il fait l’objet d’importants travaux de maintenance nécessitant la vidange des réservoirs, l’exploitant d’aéronef peut remplacer la grandeur «Quantité de carburant contenue dans les réservoirs de l’aéronef après l’embarquement du carburant nécessaire au vol suivant + carburant embarqué pour ce vol suivant» par «Quantité de carburant restant dans les réservoirs au début de l’activité suivante de l’aéronef», telle que consignée dans les comptes rendus matériels.


5. The aircraft operator shall regularly perform suitable control activities, including cross-checks between the fuel uplift quantity as provided by invoices and the fuel uplift quantity indicated by on-board measurement, and take corrective action if notable deviations are observed.

5. L’exploitant d’aéronef procède régulièrement à des activités de contrôle appropriées, notamment par recoupement entre la quantité de carburant embarquée telle qu’elle figure sur les factures et la quantité mesurée au moyen des systèmes embarqués, et prend des mesures correctives s’il constate des écarts importants.


Actual fuel consumption for each flight [t] = Amount of fuel remaining in aircraft tanks at block-on at the end of the previous flight [t] + Fuel uplift for the flight [t] - Amount of fuel contained in tanks at block-on at the end of the flight [t]

Consommation réelle de carburant pour chaque vol [t] = quantité de carburant restant dans les réservoirs de l’aéronef à l’arrivée bloc à la fin du vol précédent [t] + carburant embarqué pour le vol [t] – quantité de carburant contenue dans les réservoirs à l’arrivée bloc à la fin du vol [t].


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6. Where the amount of fuel uplift or the amount of fuel remaining in the tanks is determined in units of volume, expressed in litres, the aircraft operator shall convert that amount from volume to mass by using actual density values.

6. Si la quantité de carburant embarquée ou la quantité de carburant restant dans les réservoirs est exprimée en unités de volume (litres), l’exploitant d’aéronef convertit cette quantité en unités de masse en utilisant les valeurs de la densité réelle.




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Date index: 2021-11-08
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