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Activator inhibitor
Active head restraint system
Anti-activator
Anti-authority activity
Anti-competitive activity
Anti-establishment activity
Anti-fraud activity
Anti-infectious activity
Anti-infective activity
Anti-labour activities
Anti-malaria activities
Anti-malaria measure
Anti-union activities
Anti-whiplash system
Antiactivator
Anticompetitive activity
Fight against fraud
Inhibitor of plasminogen activation
Inhibitor of plasminogen activators
Topical anti-inflammatory activity
Union busting
WHIPS
WIPS
WIPS system
Whiplash injury protection system
Whiplash protection system

Traduction de «Anti-establishment activity » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
anti-authority activity | anti-establishment activity

contestation


anti-infective activity | anti-infectious activity

activité anti-infectieuse


anti-union activities [ anti-labour activities | union busting ]

antisyndicalisme


anticompetitive activity [ anti-competitive activity ]

activité anticoncurrentielle


anti-malaria measure [ anti-malaria activities ]

mesures spécifiquement antipaludiques [ activités antipaludiques ]


Anti-complementary activity, function

activité anticomplémentaire


anti-fraud activity | fight against fraud

lutte antifraude | lutte contre la fraude


topical anti-inflammatory activity

activité anti-inflammatoire topique


inhibitor of plasminogen activation | antiactivator | anti-activator | inhibitor of plasminogen activators | activator inhibitor

antiactivateur | anti-activateur | inhibiteur de l'activation | antiactivateur du plasminogène | inhibiteur des activateurs


whiplash injury protection system | WIPS | WHIPS | active head restraint system | WIPS system | whiplash protection system | anti-whiplash system

système de protection traumatique | système de siège avec protection contre le syndrome cervical
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The European Anti-Fraud Office (OLAF) may carry out on-the-spot checks and inspections on economic operators concerned directly or indirectly by such funding in accordance with the procedures laid down in Council Regulation (Euratom, EC) No 2185/96 (13) with a view to establishing whether there has been fraud, corruption or any other illegal activity affecting the financial interests of the Union in connection with a grant agreement or grant decision or a contract concerning Union funding.

L’Office européen de lutte antifraude (OLAF) peut effectuer des contrôles et vérifications sur place auprès des opérateurs économiques concernés, directement ou indirectement, par un tel financement, selon les procédures prévues par le règlement (Euratom, CE) no 2185/96 du Conseil (13), en vue d’établir l’existence éventuelle d’une fraude, d’un acte de corruption ou de toute autre activité illégale portant atteinte aux intérêts financiers de l’Union, dans le cadre d’une convention de subvention, d’une décision de subvention ou d’un contrat concernant un financement de l’Union.


(13i) Article 11.6.2 of Chapter Eleven establishes an obligation on the Parties to co-operate in relation to their respective enforcement policies and in the enforcement of their respective competition laws, including through enforcement cooperation, notification, consultation and exchange of non-confidential information based on the Agreement between the European Community and the Government of the Republic of Korea concerning cooperation on anti-competitive activities signed on 23 May 2009 (the ‘Cooperation Agreement’).

(13 decies) L'article 11.6, paragraphe 2, du chapitre 11 prévoit l'obligation pour les parties de coopérer en ce qui concerne leurs politiques respectives d'application et dans la mise en œuvre de leurs règles de concurrence respectives, notamment par la coopération policière, les notifications, les consultations et les échanges d'informations non confidentielles en vertu de l'accord entre la Communauté européenne et le gouvernement de la République de Corée concernant la coopération en matière de pratiques anticoncurrentielles, signé le 23 mai 2009 (ci-après dénommé «accord de coopération»).


(13i) Article 11.6.2 of Chapter Eleven establishes an obligation on the Parties to co-operate in relation to their respective enforcement policies and in the enforcement of their respective competition laws, including through enforcement cooperation, notification, consultation and exchange of non-confidential information based on the Agreement between the European Community and the Government of the Republic of Korea concerning cooperation on anti-competitive activities signed on 23 May 2009 (the ‘Cooperation Agreement’).

(13 decies) L'article 11.6, paragraphe 2, du chapitre 11 prévoit l'obligation pour les parties de coopérer en ce qui concerne leurs politiques respectives d'application et dans la mise en œuvre de leurs règles de concurrence respectives, notamment par la coopération policière, les notifications, les consultations et les échanges d'informations non confidentielles en vertu de l'accord entre la Communauté européenne et le gouvernement de la République de Corée concernant la coopération en matière de pratiques anticoncurrentielles, signé le 23 mai 2009 (ci-après dénommé «accord de coopération»).


(13i) Article 11.6(2) of Chapter Eleven establishes an obligation on the Parties to co-operate in relation to their respective enforcement policies and in the enforcement of their respective competition laws, including through enforcement cooperation, notification, consultation and exchange of non-confidential information based on the Agreement between the European Community and the Government of the Republic of Korea concerning cooperation on anti-competitive activities signed on 23 May 2009 (the "Cooperation Agreement").

(13 decies) L'article 11.6, paragraphe 2, du chapitre onze prévoit l'obligation pour les parties de coopérer en ce qui concerne leurs politiques respectives d'application et dans la mise en œuvre de leurs règles de concurrence respectives, notamment par la coopération policière, les notifications, les consultations et les échanges d'informations non confidentielles sur la base de l'accord entre la Communauté européenne et le gouvernement de la République de Corée relatif à la coopération en matière de pratiques anticoncurrentielles, conclu le 23 mai 2009 ("accord de coopération").


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1. In order to step up the fight against fraud, corruption and any other illegal activity affecting the financial interests of the European Union and of the European Atomic Energy Community (hereinafter referred to collectively, when the context so requires, as ‘the Union’), the European Anti-Fraud Office established by Decision 1999/352/EC, ECSC, Euratom (‘the Office’) shall exercise the powers of investigation conferred on the Commission by:

1. En vue de renforcer la lutte contre la fraude, la corruption et toute autre activité illégale portant atteinte aux intérêts financiers de l’Union européenne et de la Communauté européenne de l’énergie atomique (ci-après dénommées collectivement «Union» lorsque le contexte le nécessite), l’Office européen de lutte antifraude, créé par la décision 1999/352/CE, CECA, Euratom (ci-après dénommé «Office»), exerce les compétences d’enquête conférées à la Commission par:


Tradition associates it with the magical year of 1968, but anti-establishment activity had been brewing for a number of years and was to carry on for a few more years still.

La tradition veut qu'il s'agisse de 1968, année magique.


[9] For instance, establishment of a team of experts to combat terrorism in Europol; the Justice and Home Affairs Council on 20 September 2001 decided to establish a team of experts in anti-terrorist activities in Europol to gather in good time all relevant information and data on the current threat, analyse it and carry out the requisite operational and strategic analyses.

[9] On peut notamment retenir la constitution d'une équipe d'experts en matière de lutte contre le terrorisme au sein d'Europol ; le Conseil Justice et Affaires intérieures du 20 septembre 2001 a en effet décidé de constituer au sein d'Europol une équipe de spécialistes antiterroristes chargée de recueillir en temps utile toutes les informations et tous les renseignements pertinents sur la menace actuelle, de les analyser et de procéder aux analyses opérationnelles et stratégiques nécessaires.


Already at the time, the reform of anti-fraud activities in 1999 reflected the limits set by the EC Treaty and the problems involved in establishing a European prosecution authority.

Déjà à l'époque, la réforme antifraude de 1999 reflétait les limites du traité CE et les difficultés pratiques pour créer, dès ce moment, une instance de poursuite pénale au niveau communautaire.


Commission Decision 1999/352/EC, ECSC, Euratom (4), established the European Anti-Fraud Office (OLAF) as the service responsible for administrative anti-fraud investigations, extending to all the activities linked with the protection of Community interests from irregular acts likely to lead to administrative or criminal proceedings.

La décision 1999/352/CE, CECA, Euratom de la Commission (4) a institué, au sein de cette dernière, l’Office européen de lutte antifraude (OLAF) chargé d’effectuer les enquêtes administratives antifraude, service dont la responsabilité est étendue à l’ensemble des activités liées à la sauvegarde d’intérêts communautaires contre des comportements irréguliers susceptibles de poursuites administratives ou pénales.


. at the national level, the creation of investigatory bodies of a multidisciplinary nature, with the power to act in a number of fields and to establish relations with their counterparts in the other Member States and with UCLAF would prevent the dissipation of competences and encourage synergies, particularly in the fight against organized crime and cross-border fraud; those bodies could, moreover, also deal with anti-corruption activities, which are located upstream from anti-fraud action and could have significant effects in preventing fraudulent activity (proposal ...[+++]

. au niveau national, la création d'organismes d'enquête à caractère pluridisciplinaire, habilités à agir dans plusieurs domaines et à établir des relations avec les homologues des autres Etats membres et l'UCLAF éviterait la dispersion des compétences et favoriserait les synergies, notamment dans la lutte contre la criminalité organisée et la fraude transnationale; ces organismes pourraient d'ailleurs s'occuper également de l'activité anti- corruption, qui se situe en amont de l'action antifraude et qui peut avoir d'importants effets de prévention de l'activité frauduleuse (Proposition no.7).


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