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Acronym
Band Officer
Band council office
Band elimination filter
Band office
Band rejection filter
Band-elimination filter
Band-reject filter
Band-stop filter
Bird Banding Office
Community Trade Marks Office
Community Trademark Office
Compulsory mandate
Double band-saw
Double-cut band-saw
Double-cutting band-saw
Double-edge band-saw
Double-edged band-saw
EUIPO
Elective office
Euroffice
European Union Intellectual Property Office
Local mandate
National mandate
Notch filter
OHIM
OP
OPOCE
Office for Harmonization
Office for Harmonization in the Internal Market
Outgoing cabinet
Outgoing government
Outgoing member
Parliamentary mandate
Plurality of offices
Publications Office
Publications Office of the European Union
Representative mandate
Resignation of an elected representative
Resigning member
Speech band
Telephone-frequency band
Term of office
Voice band
Voice-frequency band

Vertaling van "Band Officer " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


band council office [ band office ]

bureau du conseil de bande


band council office | band office

bureau du conseil de bande




European Union Intellectual Property Office [ Community Trademark Office | Community Trade Marks Office | EUIPO | Office for Harmonization | Office for Harmonization in the Internal Market | Office for Harmonization in the Internal Market (Trade Marks and Designs) | OHIM ]

Office de l'Union européenne pour la propriété intellectuelle [ EUIPO | Office communautaire des marques | Office de l'harmonisation | Office de l'harmonisation dans le marché intérieur | Office de l’harmonisation dans le marché intérieur (marques, dessins et modèles) | OHMI ]


double band-saw | double-cut band-saw | double-cutting band-saw | double-edge band-saw | double-edged band-saw

lame de scie bicoupe


elective office [ compulsory mandate | local mandate | national mandate | outgoing cabinet | outgoing government | outgoing member | parliamentary mandate | representative mandate | resignation of an elected representative | resigning member | term of office | Plurality of offices(ECLAS) ]

mandat électif [ cabinet démissionnaire | démission d'un élu | député démissionnaire | durée du mandat | fin du mandat électif | mandat local | mandat national | mandat obligatoire | mandat parlementaire | mandat représentatif | membre démissionnaire ]


Publications Office of the European Union [ Euroffice | Office for Official Publications of the European Communities | OP [acronym] OPOCE | Publications Office ]

Office des publications de l’Union européenne [ Euroffice | Office des publications | Office des publications officielles des Communautés européennes | OP [acronym] OPOCE ]


band-stop filter | band rejection filter | band elimination filter | band-elimination filter | band-reject filter | notch filter

filtre à élimination de bande | filtre coupe-bande | filtre éliminateur de bande


voice band | voice-frequency band | telephone-frequency band | speech band

bande téléphonique | bande à fréquences vocales | bande vocale | bande des fréquences vocales | bande des fréquences téléphoniques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62009TJ0202 - EN - Judgment of the General Court (Seventh Chamber) of 13 April 2011. Deichmann SE v Office for Harmonisation in the Internal Market (Trade Marks and Designs) (OHIM). Community trade mark - International registration designating the European Community - Figurative mark representing a curved band with dotted lines - Absolute ground for refusal - Absence of distinctive character - Article 7(1)(b) of Regulation (EC) No 40/94 (now Article 7(1)(b) of Regulation (EC) No 2 ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62009TJ0202 - EN - Arrêt du Tribunal (septième chambre) du 13 avril 2011. Deichmann SE contre Office de l’harmonisation dans le marché intérieur (marques, dessins et modèles) (OHMI). Marque communautaire - Enregistrement international désignant la Communauté européenne - Marque figurative représentant un chevron bordé de pointillés - Motif absolu de refus - Absence de caractère distinctif - Article 7, paragraphe 1, sous b), du règlement (CE) nº 40/94 [devenu article 7, paragraphe 1, sous b), du règlement (CE) nº 207/2009] ...[+++]


Electronic communications networks, personal data and the protection of privacy - Electronic communications networks and services - Body of European Regulators for Electronic Communications (BEREC) and the Office - Frequency bands for mobile communications (debate)

Réseaux et services de communications électroniques, protection de la vie privée et protection des consommateurs - Réseaux et services de communications électroniques - Organe des régulateurs européens des communications électroniques (ORECE) et Office - Bandes de fréquence à réserver pour les communications mobiles (débat)


If that band officer has not been trained, if he is not supervised in his role, as we saw with past clauses, what will happen is that the peace officer could find himself on dangerous ground with respect to the band council.

Si cet agent de la bande n'est pas formé, s'il n'est pas encadré dans son rôle, comme on a pu le voir au cours des articles passés, on va se retrouver dans des situations ou l'agent de la paix lui-même va se retrouver dans une situation périlleuse face au conseil de bande.


Mr. Chairman, since we began considering the clauses of this Bill that deal with the role of the enforcement officer and the place where he can carry out inspections and searches, there has been a consistent refusal to respond positively to our desire to add to the wording of these clauses that inspections and searches conducted by band officers or peace officers, in cases where laws developed by the band council have not been complied with, should be carried out in places other than places of residence.

Monsieur le président, nous avons vu, depuis le début de l'analyse des articles qui concernent le rôle de l'agent et les endroits où il peut faire des inspections ou des perquisitions, qu'à plusieurs reprises, on nous a refusé la volonté que nous avions de pouvoir introduire dans ces articles-là que les inspections et les perquisitions faites par les agents de la bande ou des agents de la paix, dans le cas du non-respect de textes législatifs élaborés par le conseil de bande, devaient se faire, bien entendu, mais à l'exception des lieux d'habitation.


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The comment I have regarding this idea of an enforcement officer being able to enter into any place on reserve lands where that activity is carried on begs the whole question or a number of questions that were raised by a number of presentations regarding the enforcement officer's rights and abilities and contrasting that or weighing that against the collective privacy of band members, etc., and what the powers and authorities of these new band officers really will be in this.

L'idée qu'un inspecteur puisse pénétrer dans tout local d'une réserve où une activité a lieu nous ramène à toute la question ou à la série de questions soulevées par nombre des témoins concernant les pouvoirs et compétences des agents de la bande, par rapport à la protection de la vie privée des membres de la bande et toute cette problématique.


First nations are empowered to appoint band office enforcement officers to police violations of band laws.

Les Premières nations sont habilitées à nommer des agents de la bande qui seraient chargés de traiter des cas de transgression des lois de la bande.


I would like to inform committee members that there is an elected representative of the Odanak Band Council, a councillor named Réjean O'Bomsawin, a member of the Coalition of Abenaki Citizens, who has been actively promoting accountability and transparency within the Odanak Band Council but who has been repeatedly isolated, segregated and excluded from Odanak Band Council decisions by the chief, other council members and even the Odanak band office's general director.

J'aimerais informer les membres du comité qu'il y a un représentant élu du Conseil de bande d'Odanak, un conseiller qui s'appelle Réjean O'Bomsawin, membre de la Coalition des citoyens abénaquis, qui fait activement la promotion de l'obligation redditionnelle et de la transparence au Conseil de bande d'Odanak, mais qui a été constamment isolé et exclu du processus décisionnel du Conseil de bande par le chef, par d'autres membres du conseil et même par le directeur général du Bureau de bande d'Odanak.


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