Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
Border irrigation
Border management strategy
Border method
Border strategy
Border strip method
Border-dike method
Border-ditch irrigation
Border-strip irrigation
Borders of the European Union
Cross-border activity
Cross-border dimension
Cross-border issue
Cross-border perspective
Crossing the border illegally
Crossing the border unlawfully
EU Strategy for jobs and growth
EU growth strategy
Europe 2020 strategy
European Border Management Strategy
European growth initiative
External border of the EU
External borders of the European Union
Growth strategy of the EU
Growth strategy of the European Union
Illegal border crossing
Integrated border management strategy
Management of the EU's external borders
Management of the European Union's external borders
Smart Border Strategy
Transnational dimension
Transnational perspective
Unlawful border crossing

Traduction de «Border strategy » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Smart Border Strategy

Stratégie de la frontière efficace




integrated border management strategy

stratégie de gestion intégrée des frontières


European Border Management Strategy

Stratégie européenne de gestion des frontières


border management strategy

stratégie de gestion des frontières


external border of the EU [ external borders of the European Union | management of the EU's external borders | management of the European Union's external borders | management of the external borders of the European Union | Borders of the European Union(ECLAS) ]

frontière extérieure de l'UE [ frontière extérieure de l’Union européenne | gestion des frontières extérieures de l'UE | gestion des frontières extérieures de l’Union européenne ]


border-ditch irrigation [ border-strip irrigation | border irrigation | border strip method | border-dike method | border method ]

irrigation par calants [ irrigation à la planche | irrigation par planches ]


cross-border dimension [4.7] [ cross-border activity | cross-border issue | cross-border perspective | transnational dimension | transnational perspective ]

dimension transfrontière [4.7] [ activité transfrontalière | activité transfrontière | dimension transfrontalière | dimension transnationale | perspective transfrontalière | perspective transfrontière | perspective transnationale | question transfrontière ]


EU growth strategy [ Europe 2020 strategy | European growth initiative | EU Strategy for jobs and growth | EU strategy for jobs and smart, sustainable and inclusive growth | EU strategy for smart, sustainable and inclusive growth | growth strategy of the EU | growth strategy of the European Union ]

stratégie européenne pour la croissance [ initiative de croissance européenne | stratégie «Europe 2020» | stratégie de l’UE pour l’emploi et la croissance | stratégie de l’UE pour l’emploi et une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie de l’UE pour une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie Europe 2020 | stratégie pour la croissance de l’UE | stratégie pour la croissance de l’Union européenne ]


crossing the border unlawfully | crossing the border illegally | unlawful border crossing | illegal border crossing

passage illégal de la frontière | franchissement illégal de la frontière
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(c) The Commission welcomes the Court's recommendation on development strategies and is examining the possibilities for preparing such cross-border strategies for the regions concerned.

c) La Commission accueille favorablement la recommandation de la Cour relative aux stratégies de développement et étudie la possibilité de préparer de telles stratégies transfrontalières pour les régions concernées.


Mali: Step up work on the transit dimension, focussing on voluntary return of transiting migrants; ensure adoption of a National Border Strategy and explore options for cooperation and strengthening of capacities for border management and the fight against smuggling.

Mali: intensifier les actions sur la dimension de transit, en mettant l'accent sur le retour volontaire des migrants en transit; veiller à l'adoption d'une stratégie nationale pour les frontières et examiner les possibilités de coopération et de renforcement des capacités en matière de gestion des frontières et de lutte contre le trafic de migrants.


11. Points out the importance of drawing up, planning and implementing joint cross-border strategies relating to development and access to airport infrastructure; highlights the importance of European territorial cooperation in achieving these coordinated strategies, and the urgency of certain cross-border investments; calls for all macro-regional coordination to include an in-depth study of transport integration – in particular as regards air transport – as part of its strategy, in order to achieve genuine social and territorial co ...[+++]

11. rappelle l'importance d'élaborer, de planifier et de mettre en œuvre des stratégies conjointes à l'échelle transfrontalière en matière de développement et d'accès aux infrastructures aéroportuaires; souligne à ce titre l'importance de la Coopération Territoriale Européenne pour parvenir à ces stratégies coordonnées, et l'urgence de certains investissements transfrontaliers; demande à ce que toute coordination macrorégionale intègre dans sa stratégie une réflexion approfondie sur l'intégration des transports, notamment aériens, pour parvenir à une véritable cohésion sociale et territoriale;


4. Underlines that culture has an important role to play in terms of the sustainable development of cross-border territories and is aware that CCI infrastructures and facilities can contribute to the achievement of territorial cohesion; believes that stimulating culture and creativity is an integral part of territorial cooperation that should be reinforced; calls on all the bodies involved at local level to use the territorial cooperation programmes in order to use and transfer best practices for the development of the CCI sector; calls on the Commission and Member States to map available knowledge of the practices, needs and good exp ...[+++]

4. souligne que la culture a un rôle important à jouer en termes de développement durable des espaces transfrontaliers et est conscient que les infrastructures et les équipements ICC peuvent contribuer à assurer la cohésion territoriale; est d'avis que la promotion de la culture et de la créativité doit faire partie intégrante de la coopération territoriale, qui est à renforcer; invite tous les organismes concernés au niveau local à profiter de leurs programmes de coopération territoriale pour utiliser et transférer les bonnes pratiques en faveur du développement du secteur ICC; demande à la Commission et aux États membres de cartogra ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
33. Considers the objective of truly EU integrated border management as legitimate and agrees that is important to continuously develop and strengthen the EU's common policy on border management; stresses, however, the need for an evaluation and assessment of existing systems and those under preparation before moving ahead with the new building blocks as proposed by the Commission in its Communication entitled "Preparing the next steps in border management in the European Union" (COM(2008)0069); insists furthermore on a comprehensive master plan, setting out the overall architecture of the EU's border strategy as well as the details fo ...[+++]

33. voit dans une gestion véritablement intégrée des frontières de l'Union un objectif légitime et convient qu'il est important de développer et de renforcer continuellement la politique commune de l'UE en matière de gestion des frontières; souligne toutefois la nécessité d'évaluer et d'analyser les systèmes tant existants qu'en préparation avant de franchir une nouvelle étape avec les instruments que propose la Commission dans sa communication intitulée "Préparer les prochaines évolutions de la gestion des frontières dans l'Union européenne" (COM(2008)0069); demande avec insistance un plan directeur détaillé établissant l'architecture générale de la stratégie de gestio ...[+++]


34. Considers the objective of truly integrated EU border management as legitimate and agrees that is important to continuously develop and strengthen the EU's common policy on border management; stresses, however, the need for an evaluation and assessment of existing systems and those under preparation before moving ahead with the new building blocks as proposed by the Commission in its above-mentioned Communication entitled "Preparing the next steps in border management in the European Union"; insists furthermore on a comprehensive master plan, setting out the overall architecture of the EU's border strategy as well as the details fo ...[+++]

34. voit dans une gestion véritablement intégrée des frontières de l'Union un objectif légitime et convient qu'il est important de développer et de renforcer continuellement la politique commune de l'Union en matière de gestion des frontières; souligne toutefois la nécessité d'évaluer et d'analyser les systèmes tant existants qu'en préparation avant de franchir une nouvelle étape avec les instruments que propose la Commission dans sa communication précitée intitulée "Préparer les prochaines évolutions de la gestion des frontières dans l'Union européenne"; demande avec insistance un plan directeur détaillé établissant l'architecture générale de la stratégie de gestio ...[+++]


34. Considers the objective of truly integrated EU border management as legitimate and agrees that is important to continuously develop and strengthen the EU's common policy on border management; stresses, however, the need for an evaluation and assessment of existing systems and those under preparation before moving ahead with the new building blocks as proposed by the Commission in its above-mentioned Communication entitled "Preparing the next steps in border management in the European Union"; insists furthermore on a comprehensive master plan, setting out the overall architecture of the EU's border strategy as well as the details fo ...[+++]

34. voit dans une gestion véritablement intégrée des frontières de l'Union un objectif légitime et convient qu'il est important de développer et de renforcer continuellement la politique commune de l'Union en matière de gestion des frontières; souligne toutefois la nécessité d'évaluer et d'analyser les systèmes tant existants qu'en préparation avant de franchir une nouvelle étape avec les instruments que propose la Commission dans sa communication précitée intitulée "Préparer les prochaines évolutions de la gestion des frontières dans l'Union européenne"; demande avec insistance un plan directeur détaillé établissant l'architecture générale de la stratégie de gestio ...[+++]


Priorities and indicative amounts are initially anticipated in multiannual programming papers for national, multi-country and cross-border strategies (for the entire period) and multiannual indicative programmes (three-year, in principle).

Les priorités et montants indicatifs sont initialement prévus dans les documents de programmation pluriannuels de stratégie nationaux, multinationaux et transfrontaliers (pour la période entière) et les programmes indicatifs pluriannuels (en principe triennaux).


country, multi-country and cross-border strategy papers and multi-annual indicative programmes referred to in Article 7, covering:

des documents de stratégie nationaux, multinationaux et transfrontaliers et des programmes indicatifs pluriannuels, visés à l'article 7, couvrant:


Priorities and indicative amounts are initially anticipated in multiannual programming papers for national, multi-country and cross-border strategies (for the entire period) and multiannual indicative programmes (three-year, in principle).

Les priorités et montants indicatifs sont initialement prévus dans les documents de programmation pluriannuels de stratégie nationaux, multinationaux et transfrontaliers (pour la période entière) et les programmes indicatifs pluriannuels (en principe triennaux).


w